BREAKING

1

To «φιάσκο» με το redesign του λογοτύπου της Sony πίσω στο 1981

Κάπου στο 1981, η Sony είχε αποφασίσει ότι το εμβληματικό λογότυπο της εταιρείας χρειαζόταν επανασχεδίαση. Με το πρώτο Walkman να έχει μόλις κυκλοφορήσει και να σηματοδοτεί μία "επανάσταση" που ξεκινούσε, το λογότυπο της ιαπωνικής εταιρείας, που χρονολογούνταν από το 1950, ίσως ήταν καιρός να αλλάξει...

Sony-Japan

Η Sony δεν ανέθεσε, ωστόσο, το redesign σε κάποιο γραφιστικό γραφείο, αλλά αντίθετα ανακοίνωσε το διαγωνισμό "Sony International Logotype Design", μέσω του οποίου μπορούσε ο καθένας να στείλει τη δική του πρόταση λογοτύπου και, ενδεχομένως, να κερδίσει.

30.000 ήταν οι συμμετοχές και ανάμεσά τους βρέθηκαν οι 59 φιναλίστ με τις καλύτερες προτάσεις. Τότε ήταν που η ιαπωνική εταιρεία διαπίστωσε ότι είχε κάνει ένα μεγάλο λάθος...

Η επανασχεδίαση του brand μίας εταιρείας δεν είναι, βλέπετε, μία απλή υπόθεση, ούτε κάτι που θα έπρεπε μία εταιρεία σαν τη Sony να στηρίξει ενδεχομένως και σε έναν ερασιτέχνη.

Ακόμη και ανάμεσα στους φιναλίστ, οι προτάσεις ανάμεσα στις οποίες καλούνταν να επιλέξουν τα στελέχη της Sony δεν ήταν ιδιαίτερα καλές, με τον συνιδρυτή της εταιρείας, Masaru Ibuka, να αποφασίζει τελικά ότι "κανένα από τα σχέδια δεν ήταν καλύτερο από το αρχικό".

Έτσι, η Sony, αν και επέλεξε τους τρεις φιναλίστ οι οποίοι μοιράστηκαν τελικά και το χρηματικό έπαθλο του διαγωνισμού, δε βρήκε ανάμεσά στις δημιουργίες τους το νέο της λογότυπο.

Μία "ευγενική" αγγελία που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Time τους ευχαρίστησε όλους για το χρόνο και την προσπάθειά τους, σημειώνοντας ωστόσο ότι "μέχρι να έρθει η ώρα στο μέλλον που θα αποφασίσει να κάνει μία αλλαγή, το λογότυπο της Sony θα παραμείνει το... ίδιο".

Sony-Logos-1981

Παραπάνω βλέπετε τη σχετική αγγελία, με τα τρία λογότυπα που βρέθηκαν στην τελική φάση του διαγωνισμού. Αν και για την εποχή τους είναι αρκετά προχωρημένα, μάλλον πρέπει να συμφωνήσουμε με την απόφαση της Sony να μην "υιοθετήσει" κάποιο από αυτά, αλλά να κρατήσει το παλιό της logo. Δε νομίζετε;

SOURCE

1 Comment

  • michael p.
    24 Νοεμβρίου 2014 at 17:04

    δεν είναι όλοι όσοι συμμετέχουν σε διαγωνισμούς λογοτύπων ερασιτέχνες κ για τα τότε δεδομένα σίγουρα οι ερασιτέχνες, ή ακόμα κ οι ανίδεοι, θα ήταν ακόμα λιγότεροι από τώρα, που όλοι έχουν άποψη κ ξέρουν λίγο word art (…….).
    προσωπικά διαφωνώ κάθετα με διαγωνισμούς γραφιστικής που απευθύνονται στο ευρύ κοινό κ ακόμα χειρότερη άποψη έχω για τους ιντερνετικους – φεισμπουκικους διαγωνισμούς τέτοιου τύπου, από εταιρίες που θέλουν νεα εταιρική ταυτότητα. τέρατα αισθητικής κατακλύζουν το διαδίκτυο με τους «δημιουργούς» να παρακαλάνε για ψήφους κ likes. τα έπαθλα (πλέον) είναι πενιχρά έως κ αστεία με αποτέλεσμα όλο κ λιγότερο σοβαροί επαγγελματίες να καταθέτουν προτάσεις.
    κ πολυ καλά κάνουν. δε γίνεται να ξοδεύει ο άλλος χρόνο ενέργεια κ φεα ουσία για να κερδίσει 5ημερη διαμονή στη μαγευτική κάτω ραχουλα με ημιδιατροφή.
    αν θέλεις νέα εταιρική ταυτότητα, πας σ ένα δημιουργικό γραφείο της επιλογης σου, ζητάς προσφορά κ αν είσαι οκ κάνεις την ανάθεση σου. απλά τα πράγματα.
    κ αν μετά θέλεις να τη δεις κ πιο διαδραστικά με το κοινό σου ή σ αρέσουν 3 λογότυπα κ δε μπορείς ν αποφασίσεις ανεβάζεις τις προτάσεις σε ψηφοφορία κ είναι όλοι ευχαριστημένοι.