15.8 C
Athens
Τρίτη, 19 Μαρτίου, 2024
More

    Steelrising Review

    Dark Souls, Bloodborne, Elden Ring… αποτελούν τους τίτλους που έχουν βάλει τα θεμέλια στο sub-genre των “Souls” like games. Αδιαμφισβήτητα, οι τίτλοι που έφεραν την υπογραφή του Hidetaka Miyazaki είναι «κορυφές», όμως πάντοτε υπάρχει χώρος για βελτίωση και από άλλες εταιρείες για να δοκιμάσουν, να πειραματιστούν (και γιατί όχι;) να βελτιώσουν την αρχική φόρμουλα που εισήγαγε η FromSoftware. Αυτό προσπαθεί να κάνει και η γαλλική Spiders (με τη Nacon στο τιμόνι του Publishing), ένα studio που διαθέτει παρουσία για περίπου 13 χρόνια και μας έχει δώσει αξιόλογα RPGs όπως το Technomancer και το Greedfall. Τώρα, οι developers της Spiders δοκιμάζουν τη τύχη τους με το Steelrising ένα πολύ ιδιαίτερο Souls-Clone game, το οποίο μπλέκει σε ένα fantasy setting τη Γαλλική Επανάσταση με ρομπότ, steam punk μηχανές και automatons που θυμίζουν έντονα το… Nier: Automata! Ξεσκονίστε λοιπόν τα γαλλικά σας, πιείτε ένα γαλλικό καφεδάκι και οπλιστείτε με μπόλικη υπομονή (όπως κάθε Souls game άλλωστε απαιτεί γερά νεύρα) και ετοιμαστείτε να βουτήξετε σε μια εναλλακτική εκδοχή της Επανάστασης, που άλλαξε για πάντα τον ρου της ευρωπαϊκής ιστορίας…  

    Alternatif Révolution Française…

    Από τις πρώτες κιόλας στιγμές του παιχνιδιού, αυτό που κινεί το ενδιαφέρον του gamer δεν είναι άλλο από το εναλλακτικό fantasy setting, αλλά και τις έντονες επιρροές που έχει δεχθεί το Steelrising από το Bloodborne. Στη διάρκεια του παιχνιδιού πρόκειται να δείτε μια ξεχωριστή εκδοχή της Γαλλικής Επανάστασης, με τους gamers να αναλαμβάνουν την Aegis, ένα θηλυκό Automaton που είναι στην υπηρεσία της Μαρίας Αντουανέτας (για την ακρίβεια είναι ο μοναδικός ρομποτικός της σύμμαχος). Σύμφωνα με το story, ο Βασιλιάς που πνέει τα λοίσθια λόγω της Επανάστασης δείχνει σα να έχει χάσει τα λογικά του και έχει αντικαταστήσει την στρατιωτική φρουρά του Παρισιού, με εκατοντάδες ρομποτικά τερατουργήματά του και με μια σειρά από μηχανές που είναι βγαλμένες από τους χειρότερους εφιάλτες. Με την Μαρία Αντουανέτα να βρίσκεται αποκομμένη και ουσιαστικά σε κατ’ οίκον περιορισμό, θα πρέπει εσείς να βγάλετε το φίδι από την τρύπα και να ανακαλύψετε τι ακριβώς έχει συμβεί και έχουν πάει όλα τόσο στραβά στη Γαλλική πρωτεύουσα, ελέγχοντας την τελευταία μηχανική bodyguard της.

    Το Steelrising βασίζεται σε ένα πιο κλασικό “direct” στυλ αφήγησης και με αυτό τον τρόπο επιχειρεί να διαφοροποιηθεί από τα περισσότερα Souls games. Οι βετεράνοι του είδους εννοείται ότι θα αναγνωρίσουν άμεσα την Παρισινή «εκδοχή» του Yharnam, καθώς οι developers επιχειρήσαν να δημιουργήσουν μια πιο διεστραμμένη έκδοση της Παρισινής πρωτεύουσας, όπου στους δρόμους της το μόνο που ακούγεται είναι ο ανατριχιαστικός ήχος των εχθρικών μηχανών. H βασική διαφορά με το Yharnam είναι ότι στο Steelrising, το Παρίσι είναι πολύ πιο «φωτεινό», σε σχέση με την gothic και dark ατμόσφαιρα του Bloodborne. Αυτό που μπορεί εύκολα να διαπιστώσει κανείς είναι ότι μπορεί οι δύο τίτλοι να είναι σχετικά «κοντά» σε ότι έχει να κάνει με το στυλ, αλλά και το ύφος, ωστόσο αυτό που έχουν πετύχει οι developers είναι να διαφοροποιηθούν, δημιουργώντας μια αισθητική που έχει το δικό της ξεχωριστό χαρακτήρα κια ιδιαίτερο χρώμα.

    Les enfants de la Patrie

    Χωρίς αμφιβολία, το story (αν και σαφώς δεν μπορεί να συγκριθεί με τα αριστουργήματα του Miyazaki) όπως επίσης και το setting αν μη τι άλλο αποτελούν δύο από τα πιο δυνατά και ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του Steelrising, με τον τίτλο της Spiders ωστόσο να μην κάνει ιδιαίτερες προσπάθειες για να «καμουφλάρει» την επιρροή του από τα games της FromSoftware. Για αυτό και η μάχη προσφέρει υψηλό επίπεδο πρόκλησης και ουσιαστικά απαιτεί από τον παίκτη να μην χάνει δευτερόλεπτο την προσοχή του από τον εχθρό του, εστιάζοντας διαρκώς στις εχθρικές κινήσεις και στα επιθετικά patterns που ακολουθούν οι αντίπαλοι. Οι μεθοδικές και καλά προσεγμένες κινήσεις, σε συνδυασμό με την ορθή χρήση του stamina meter της Aegis, αποτελούν ουσιαστικά το μυστικό της επιτυχίας (ή της αποτυχίας εάν είστε απρόσεκτοι). Ο μηχανισμός του gameplay δεν παρουσιάζει κάτι το επαναστατικό εδώ, ακολουθώντας ουσιαστικά την πεπατημένη και τις νόρμες των Souls-like παιχνιδιών.

    Συγκεκριμένα, όπως προαναφέραμε η Aegis διαθέτει μια stamina bar, η οποία καταναλώνεται με βάση τη συχνότητα των κινήσεων σας, αλλά και ένα health bar που χρειάζεται λάδι για να αναπληρωθεί. Στη διάρκεια του παιχνιδιού, κερδίζετε experience με τη μορφή Anima, μιας ουσίας που πηγάζει από τους μηχανικούς εχθρούς που γίνονται βίδες όταν πέφτουν τα όπλα σας (θα συναντήσετε μπόλικα όπλα που καλύπτουν μάχες σώμα με σώμα αλλά και ranged επιθέσεις). Η εν λόγω ουσία εν συνέχεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να προχωρήσετε σε μια σειρά από upgrades τόσο της Aegis, όσο και των όπλων της.

    Το παιχνίδι δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο στοιχείο της εξερεύνησης, με τα επίπεδα να μοιάζουν με μικρούς λαβυρίνθους που μπορούν να συνδεθούν μεταξύ τους, μέσω shortcuts, ενώ υπάρχει και μια μικρή γεύση από platforming. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν μπορείτε να κάνετε save σε οποιοδήποτε σημείο του παιχνιδιού, για αυτό και θα πρέπει να ενεργοποιήσετε τα Vestals, που αποτελούν ειδικά σημεία, τα οποία δεν λειτουργούν μόνο ως save points αλλά και ένα checkpoint που σας επιτρέπει να αναβαθμίσετε την Aegis, αγοράζοντας νέα όπλα αλλά και χρήσιμο gear. Και σίγουρα από τα πρώτα κιόλας levels θα διαπιστώσετε ότι ένα από τα πιο cool κομμάτια του παιχνιδιού έχει να κάνει με τη δυνατότητα customization της Aegis, αλλάζοντας όχι μόνο τον οπλισμό της αλλά και την εξωτερική της εμφάνιση.

    Επιπλέον, όλο το βάθος του gameplay έγκειται τόσο στο στυλ μάχης που ακολουθείτε (αμυντικό ή επιθετικό), στη σωστή κατανομή των abilities και skills σας όσο και στο πως θα μπορέσετε να μάθετε τα patterns των εχθρών σας. Ειδικότερα, θα διαπιστώσετε ότι στο παιχνίδι περιλαμβάνονται 6 attributes, τα οποία επηρεάζουν τον τρόπο συμπεριφοράς του Automaton σας (εστιάζοντας στο Offence, defense και στο Health), ενώ η προσθήκη ειδικών modules, τα οποία ορίζουν τα stats και καθορίζουν τη μηχανική λειτουργία της Aegis. Σε γενικές γραμμές, οι δημιουργοί του παιχνιδιού έχουν επενδύσει σημαντικά στο role-playing στοιχείο, το οποίο αν μη τι άλλο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της συνολικής εμπειρίας που προσφέρει το Steelrising.

    Και μιας και αναφερθήκαμε στους αντιπάλους σας, τα εχθρικά Automatons διακρίνονται για το πολυποίκιλο design τους (με τη φαντασία των developers εδώ να δίνει ρέστα), αλλά και για τα διαφορετικά patterns που ακολουθούν την ώρα της μάχης. Τα δε boos fights (που όλοι γνωρίζουμε το πόσο σημαντικά είναι σε ένα Souls game) εξυπακούεται ότι απαιτούν ακόμη μεγαλύτερη προσήλωση από τον παίκτη, αλλά και καλύτερα αντανακλαστικά και συντονισμό. Ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να συναντήσετε εδώ την απάνθρωπη δυσκολία (για τα οποία άλλωστε φημίζονται όλα τα Souls games της FromSoftware). Εάν λοιπόν ανήκετε στους εξαιρετικά υπομονετικούς fans των Souls games που λατρεύουν να «τρέφονται» από το υψηλό επίπεδο δυσκολίας του, τότε εδώ μάλλον θα απογοητευτείτε! Αξίζει δε να σημειωθεί ότι η διάρκεια του «παίζει» περίπου στις 10 με 20 ώρες (ανάλογα με την ικανότητά σας και το επίπεδο δυσκολίας που έχετε καθορίσει).

    Αναμφίβολα, κρίνοντας με βάση τα παραπάνω, εύκολα διαπιστώνουμε ότι το Steerising χωρίς να προσφέρει κάτι το ιδιαίτερα φρέσκο στο Souls subgenre, παρόλα αυτά διαθέτει αρκετά στοιχεία που είναι ικανά να τραβήξουν τη προσοχή ακόμη και των πιο φανατικών υποστηρικτών του συγκεκριμένου υπο-είδους. Εν αντιθέσει βέβαια των games που αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για το Steelrising, εδώ είναι εμφανές ότι έχουμε να κάνουμε με μια πιο low-budget παραγωγή. Για παράδειγμα, τα animations θα μπορούσαν να είχαν δουλευτεί περισσότερο, με το platforming να αποτελεί ένα κομμάτι του παιχνιδιού που μοιάζει να είναι εκτός κλίματος. Παράλληλα, ο ποιοτικός έλεγχος χρειαζόταν λίγη παραπάνω δουλειά, ενώ η αίσθηση που σου αφήνει είναι ότι λείπει το polish ενός AAA τίτλου. Τέλος και η μουσική επένδυση, ίσως να χρειαζόταν λίγη παραπάνω δουλειά για να ταιριάζει καλύτερα με τη ροή της δράσης.

    Pas Mal!

    Αν και το Steelrising δεν φτάνει στο επίπεδο των ΑΑΑ Souls παιχνιδιών της FromSoftware, ωστόσο πρόκειται για μια ιδανική εναλλακτική πρόταση για τους fans του είδους που επιθυμούν να δοκιμάσουν κάτι το διαφορετικό, το οποίο όμως παράλληλα να μπορεί να τους φανεί ταυτόχρονα και τρομερά «οικείο». Με μια unique αισθητική, αλλόκοτο setting, έναν ευχάριστα «περίεργο» κόσμο, εκπληκτική ατμόσφαιρα, δυνατότητα για μπόλικο customization και το κλασικό Souls-like gameplay με το οποίο έχουν μεγαλώσει γενιές και γενιές από gamers, το Steelrising μοιάζει με μια ευχάριστη προσθήκη στο genre που εκπροσωπεί, χωρίς να αποτελεί έναν αδιάφορο κλώνο. Κρίνοντας με βάση τα παραπάνω, το Steelrising είναι ένα ευχάριστο game, αλλά και ένα outsider που αξίζει της προσοχής σας…

    Ανάπτυξη: Spiders  Έκδοση: Nacon Διάθεση: AVE  

    ΓΡΑΦΙΚΑ: 84%
    HXOΣ: 76%
    GAMEPLAY: 88%
    ANTOXH: 75%
    ΓΕΝΙΚΑ: 81%

    Πέτρος Κυπραίος
    Πέτρος Κυπραίος
    Tech expert και true gamer στην καρδιά, ο Πέτρος Κυπραίος ξεκίνησε να ασχολείται ως συντάκτης σε κορυφαία περιοδικά του Ειδικού Τύπου πάνω στα video games και στην τεχνολογία, ενώ διετέλεσε επίσης και υπεύθυνος τμήματος παιδικών περιοδικών. Από τη θέση του editorial director το focus του είναι οτιδήποτε digital, όμως του αρέσει να ρίχνει και μια ματιά και στο… lifestyle!

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles