BREAKING

Συμφωνία για τις πρόνοιες του Digital Services Act: σημαντικό βήμα για Ασφαλέστερο Διαδίκτυο

Σε προσωρινή πολιτική συμφωνία επί της νέας νομοθεσίας Digital Services Act, η οποία το επόμενο διάστημα αναμένεται να εγκριθεί επίσημα από το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο κατέλεξαν οι νομοθέτες της Ε.Ε. Ο νέος νόμος που περιλαμβάνει διατάξεις για τις στοχεύμενες διαφημίσεις, την αφαίρεση παράνομου περιεχομένου και παραπληροφόρησης στο Διαδίκτυο, καθώς και επιπλέον υποχρεώσεις για τις πολύ μεγάλες πλατφόρμες, θα καθορίσει - από κοινού με τη νέα νομοθεσία για τις Ψηφιακές Αγορές – τη δημιουργία ισότιμων όρων ανταγωνισμού για τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται διαδικτυακά.

Στο πλαίσιο αυτό, από τις 23 έως τις 27 Μαΐου, αντιπροσωπεία της Επιτροπής Εσωτερικής Αγοράς του ΕΚ θα επισκεφθεί διάφορα κεντρικά γραφεία εταιρειών (Meta, Google, Apple, κ.λπ.) στη Silicon Valley για να συζητήσει τη δέσμη μέτρων για τον νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες.

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, οι ενδιάμεσες υπηρεσίες, ειδικά οι πλατφόρμες (όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου) θα πρέπει να λαμβάνουν μέτρα για την προστασία των χρηστών τους από παράνομο περιεχόμενο, αγαθά και υπηρεσίες.

Η νέα νομοθεσία προβλέπει επίσης ότι οι διαδικτυακές πλατφόρμες θα πρέπει να αφαιρούν γρήγορα παράνομα προϊόντα, υπηρεσίες ή περιεχόμενο μετά από σχετικές καταγγελίες. Προβλέπεται σαφέστερη διαδικασία “καταγγελίας και δράσης”, στο πλαίσιο της οποίας οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να αναφέρουν παράνομο περιεχόμενο και οι επιγραμμικές πλατφόρμες θα πρέπει να δρουν γρήγορα.

Ο νέος νόμος προβλέπει ακόμη την ενίσχυση της προστασίας των ανηλίκων στο Διαδίκτυο. Για παράδειγμα, θα απαγορεύεται πλέον η στοχευμένη διαφήμιση προς ανηλίκους και η χρήση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων.

Επιπλέον, βάσει των νέων κανονισμών, οι καταναλωτές θα μπορούν να αγοράζουν ασφαλή προϊόντα ή υπηρεσίες, μέσω της ενίσχυσης των ελέγχων, ώστε οι πληροφορίες που παρέχονται από τους εμπόρους να είναι αξιόπιστες.

Ανάμεσα στις σημαντικότερες αλλαγές, που εισάγει η νομοθεσία είναι επίσης τα ακόλουθα:

Τέρμα στις στοχευμένες διαφημίσεις: Η στοχευμένη διαφήμιση με χρήση ευαίσθητων δεδομένων των ψηφιακών καταναλωτών (π.χ. γενετήσιος προσανατολισμός, θρησκεία, εθνοτική καταγωγή) θα απαγορεύεται.

Απαγόρευση της χειραγώγησης των επιλογών των χρηστών: οι πλατφόρμες και οι ηλεκτρονικές αγορές δεν θα πρέπει να ενθαρρύνουν τους πολίτες να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τους, για παράδειγμα δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση σε μια συγκεκριμένη επιλογή ή παροτρύνοντας τον αποδέκτη να αλλάξει την επιλογή του μέσω αναδυόμενων παραθύρων (“pop ups”). Επιπλέον, η ακύρωση συνδρομής για μια υπηρεσία θα πρέπει να καταστεί εξίσου εύκολη με την εγγραφή σε αυτήν.

Πολύ αυστηρές κυρώσεις: Στις διαδικτυακές πλατφόρμες και στις μηχανές αναζήτησης μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο έως και 6% του παγκόσμιου κύκλου εργασιών τους, ενώ όσον αφορά τις πολύ μεγάλες πλατφόρμες (δηλ. όσες έχουν με περισσότερους από 45 εκατομμύρια χρήστες), η Επιτροπή θα έχει την αποκλειστική εξουσία να απαιτεί τη συμμόρφωσή τους.

Επιπλέον, οι αποδέκτες ψηφιακών υπηρεσιών θα έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν αποκατάσταση για τυχόν ζημίες ή απώλειες που υπέστησαν.

Ακολουθήστε το digitallife.gr στο Google News

0 Comment

Post a Comment

(required)
(required - never published nor shared)