BREAKING

0

Σύνδεσμος Εταιρειών Τηλεπικοινωνιών (ΣΕΤΗΛ): Ενημερώνει το κοινό για την κατάργηση των Τελών Περιαγωγής

Ο Σύνδεσμος Εταιρειών Τηλεπικοινωνιών (ΣΕΤΗΛ) θεωρεί ως πολύ θετική εξέλιξη, την πρωτοβουλία των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, Cytamobile Vodafone, MTN και PrimeTel, να εφαρμόσουν την ευρωπαϊκή οδηγία για κατάργηση της διεθνούς περιαγωγής στις χώρες Ευρωπαϊκής Ένωσης από  την 1η  Ιουνίου 2017 αντί της 15ης Ιουνίου 2017 που προβλέπεται από τον σχετικό κανονισμό, καθώς και την πρόθεση της Cablenet (ξεκινά σύντομα την παροχή υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας ως  Mobile Virtual Network Operator -  MVNO) να υιοθέτηση τον συγκεκριμένο κανονισμό. Παράλληλα, ο Σύνδεσμος Εταιρειών Τηλεπικοινωνιών (ΣΕΤΗΛ) στην προσπάθεια του να ενημερώσει τους κύπριους καταναλωτές για το πώς μπορούν να επωφεληθούν καλύτερα, ως πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από την κατάργηση των χρεώσεων περιαγωγής (roaming), παραθέτει πιο κάτω απαντήσεις στα 10 κυριότερα ερωτήματα των καταναλωτών σχετικά με την κατάργηση των τελών περιαγωγής.

  1. Τι αλλάζει όταν ταξιδεύω και χρησιμοποιώ το κινητό μου;

Από Πέμπτη 1ην Ιουνίου 2017, όλοι οι κύπριοι που ταξιδεύουν στα 28 κράτη μέλη της Ε.Ε μπορούν με βάση την υφιστάμενη σύνδεση τους, να κάνουν κλήσεις, αποστολή μηνυμάτων κειμένου, μηνυμάτων MMS και χρήση διαδικτύου μέσω του κινητού τους τηλεφώνου (mobile internet), με το ίδιο κόστος που θα είχαν και στην Κύπρο, χωρίς δηλαδή, επιπλέον χρεώσεις περιαγωγής. Τα τέλη κλήσεων , SMS και gigabyte δεδομένων που καταναλώνονται στο εξωτερικό και εντός Ε.Ε. χρεώνονται ή αφαιρούνται με βάση το πακέτο σύνδεσης και τις χρεώσεις που ισχύουν στην Κύπρο, υπό τον όρο της “εύλογης χρήσης” (βλ. παρακάτω).

  1. Υπάρχουν όρια για τις τηλεφωνικές κλήσεις και την αποστολή μηνυμάτων SMS, όταν ταξιδεύω στην ΕΕ;

Εάν στη Κύπρο το πακέτο σύνδεσης σας περιλαμβάνει απεριόριστες κλήσεις και SMS, θα έχετε απεριόριστες κλήσεις και SMS, και στην ΕΕ όταν ταξιδεύετε. 

  1. Η μη χρέωση περιαγωγής εφαρμόζεται αυτόματα ή πρέπει να κάνω κάτι για να την ενεργοποιήσω;

Δεν χρειάζεται να κάνετε τίποτα. Και οι τρεις εταιρείες στην Κύπρο (Cyta, MTN και Primetel) σταμάτησαν αυτόματα από την Πέμπτη 1η Ιουνίου 2017 να εφαρμόζουν τη χρέωση περιαγωγής, όταν ταξιδεύετε στο εξωτερικό σε χώρες της ΕΕ. 

  1. Τι σημαίνει πολιτική “εύλογης  χρήσης ” ;

Εάν ένας καταναλωτής που ζει μόνιμα στην Κύπρο, και βρίσκεται σε άλλη χώρα της Ε.Ε. για περισσότερο από δύο (2) μήνες σε ένα χρονικό διάστημα τεσσάρων (4) μηνών και σε αυτό το χρονικό διάστημα κάνει μεγαλύτερη κατανάλωση από αυτήν που κάνει στη Κύπρο που είναι η χώρα που κατοικεί μόνιμα, ο πάροχος μπορεί να εφαρμόσει κάποιες μικρές επιβαρύνσεις στη χρέωση της κατανάλωσης με περιαγωγή.

Σημαντικές παράμετροι για την επιβάρυνση με τις παραπάνω χρεώσεις είναι α) η καταγραφή σε χρονικό διάστημα τεσσάρων (4) μηνών μεγαλύτερης κατανάλωσης με περιαγωγή σε σύγκριση με την αντίστοιχη κατανάλωση στη χώρα μόνιμης κατοικίας και η μεγαλύτερης διάρκειας παρουσία (βάσει της εισόδου (log-on) στο δίκτυο του παρόχου περιαγωγής) σε άλλα κράτη-μέλη της Ε.Ε. σε σχέση με τη διάρκεια παραμονής στη χώρα μόνιμης κατοικίας. β) Η απενεργοποίηση της επίμαχης για την κρινόμενη διαφορά κάρτας SIM επί μακρό χρονικό διάστημα και η σύνδεσή της με χρήση κυρίως – αν όχι αποκλειστικά – με κατανάλωση μέσω περιαγωγής και γ) η διαδοχική χρήση πολλαπλών καρτών SIM από τον/την ίδιο/-α συνδρομητή/-τρια για κατανάλωση μέσω περιαγωγής, ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο της μόνιμης περιαγωγής (η περίπτωση, δηλαδή, που ένας καταναλωτής γίνεται συνδρομητής σε κράτος μέλος με τις φθηνότερες τιμές και χρησιμοποιεί τη συνδρομή του για περιαγωγή σε μόνιμη βάση στη χώρα διαμονής του ή για εμπορική εκμετάλλευση).

  1. Δεν ταξιδεύω ποτέ στο εξωτερικό στην ΕΕ. Πρέπει να κάνω κάτι;

Όχι. Εάν δεν ταξιδεύετε στο εξωτερικό στην ΕΕ, τίποτα δεν θα αλλάξει για σας. Δεν χρειάζεται να κάνετε κάτι συγκεκριμένο.

  1. Πώς προστατεύομαι από “φουσκωμένους λογαριασμούς”;

Για να αποφεύγονται οι «φουσκωμένοι» λογαριασμοί, ο νέος ευρωπαϊκός κανονισμός θέτει ανώτατο όριο όσον αφορά τον όγκο των δεδομένων που μπορείτε να «κατεβάσετε» από το κινητό σας ανά τον κόσμο: 50 ευρώ (ή το αντίστοιχο ποσό σε άλλο νόμισμα), εκτός αν έχετε συμφωνήσει διαφορετικό όριο με τον πάροχό σας. Θα λαμβάνετε, επίσης, προειδοποίηση, όταν φθάνετε στο 80% του ορίου που έχετε συμφωνήσει.

  1. Τι μπορώ να κάνω, αν πηγαίνω στο εξωτερικό και έχω πρόβλημα με τις χρεώσεις περιαγωγής;

Θα πρέπει πρώτα να ενημερώσετε τον πάροχο σας εδώ στην Κύπρο, και να αμφισβητήσετε τις πρόσθετες χρεώσεις. Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, μπορείτε να απευθυνθείτε στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή στην Κύπρο για διασυνοριακές διαφορές ή στο Γραφείο Επίτροπου Ρύθμισης Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΓΕΡΗΕΤ) οι οποίοι θα αναλάβουν να επιλύσουν την υπόθεση σας, χωρίς οικονομική επιβάρυνσή σας.

  1. Πόσο θα πληρώνω όταν λαμβάνω μια κλήση όταν ταξιδεύω σε χώρα της Ε.Ε.;

Τίποτα. Δεν χρεώνεστε.

  1. Σε ποιες χώρες εφαρμόζονται οι νέοι κανόνες περιαγωγής;

Στα 28 κράτη μέλη της ΕΕ: Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Κροατία, Κύπρος, Τσεχία, Δανία, Εσθονία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Κάτω Χώρες, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβενία, Σλοβακία, Ισπανία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο. Στις χώρες του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, δηλαδή στην Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία οι νέοι κανόνες θα εφαρμοστούν μετά τις 15 Ιουνίου 2017.

  1. Εάν υπερβαίνω τα όρια χρήσης που προβλέπονται από πακέτο μου, ποιο είναι το επιπλέον κόστος που μπορεί χρεωθώ;

Πριν ταξιδέψετε, είναι χρήσιμο να επικοινωνήσετε / ενημερωθείτε από τον τηλεπικοινωνιακό σας πάροχο εδώ στην Κύπρο, για το ποιες θα είναι οι επιπλέον χρεώσεις σε περίπτωση που υπερβείτε τα όρια χρήσης που προβλέπονται στο πακέτο σας.

0 Comment