BREAKING

0

Τα αποτελέσματα της έρευνας για τη χρήση του διαδικτύου στα κυπριακά νοικοκυριά το 2021

Περισσότερα από εννέα στα 10 κυπριακά νοικοκυριά έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους το 2021 (ποσοστό 93,4%), με τη σχετική αναλογία να εμφανίζεται οριακά αυξημένη κατά 0.6 % σε σύγκριση με το 2020 (92,8%). Σχεδόν ένας στους δύο πραγματοποιεί ηλεκτρονικές αγορές (ποσοστό 48,0% ), με την συντριπτική πλειοψηφία εξ αυτών να αγοράζει ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ, υπολογιστές, tablet, και κινητά τηλέφωνα, καλλυντικά και προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας.

Κατά την ίδια περίοδο τρία στα τέσσερα άτομα, ή ποσοστό 75,5% των ατόμων που παράγγειλαν ή αγόρασαν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω διαδικτύου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 προτίμησε ντόπια ηλεκτρονικά καταστήματα, ενώ το 61,8% επέλεξε πωλητές από χώρες της ΕΕ και το 56,8% αγοράσει από e - shop από τον υπόλοιπο κόσμο.

Τα στοιχεία αυτά αποτυπώνονται στην Έρευνα Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνιών στα κυπριακά Νοικοκυριά που πραγματοποίησε η Στατιστική Υπηρεσία  την περίοδο Απριλίου -  Ιουνίου 2021, στο πλαίσιο της οποίας ερευνήθηκαν 1.782 νοικοκυριά και ισάριθμα μέλη αυτών, σε ολόκληρη την Κύπρο , με προϋπόθεση την ύπαρξη ενός, τουλάχιστον, μέλους ηλικίας 16 – 74 ετών σε κάθε νοικοκυριό.

Χρήση Διαδικτύου

Αναλυτικότερα, κατά το 2021, το 93,4% των νοικοκυριών είχαν πρόσβαση στο Διαδίκτυο σε σύγκριση με 92,8% το προηγούμενο έτος. Το 80,0% των νοικοκυριών έχει πρόσβαση σε υπολογιστή, είτε γραφείου, είτε φορητό, είτε υπολογιστή με οθόνη αφής (tablet). Σχεδόν όλα (95,4%) τα νοικοκυριά με εξαρτώμενα παιδιά έχουν πρόσβαση σε υπολογιστή. Σε νοικοκυριά χωρίς εξαρτώμενα παιδιά το ποσοστό αυτό πέφτει στο 74,2%.

Όσον αφορά τη συχνότητα χρήσης του Διαδικτύου, εννέα στα δέκα άτομα χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Η χρήση του Διαδικτύου μειώνεται με την ηλικία. Ξεκινώντας από 98,9% για την ηλικιακή ομάδα 16–24 ετών, η χρήση του Διαδικτύου μειώνεται στο 71,0% για την ηλικιακή ομάδα 55 – 74 ετών. Τα άτομα με υψηλό μορφωτικό επίπεδο (98,7%) χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο πιο συχνά από τα άτομα με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο (67,8%).

Οι πιο δημοφιλείς δραστηριότητες στο Διαδίκτυο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 ήταν η ανταλλαγή μηνυμάτων μέσω Skype, Messenger, WhatsApp, Viber (94,3%), η πραγματοποίηση κλήσεων μέσω Διαδικτύου (94,2%), η ανάγνωση διαδικτυακών ειδήσεων / εφημερίδων / περιοδικών (88,8%), η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα ή υπηρεσίες (87,1%) και η συμμετοχή σε κοινωνικά δίκτυα (Facebook, twitter) (86,6%).

Tο 21,7% των ατόμων που χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 έκαναν online μάθημα, και το 19,0% έκανε χρήση online εκπαιδευτικού υλικού εκτός από ολοκληρωμένο online μάθημα. 

Κατακόρυφη άνοδος στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο

Το ποσοστό των ατόμων που πραγματοποίησαν αγορές μέσω Διαδικτύου κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους παρουσίασε σημαντική αύξηση από 34,1% το 2020 σε 48,0% το 2021.

Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων ή υπηρεσιών που παραγγέλθηκαν ή αγοράστηκαν μέσω Διαδικτύου ήταν οι ακόλουθες: παραγγελίες από εστιατόρια ή αλυσίδες “fast food” ή υπηρεσίες “catering” (delivery) (68,6%), είδη ρουχισμού (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), παπούτσια ή αξεσουάρ (π.χ. τσάντες, κοσμήματα) (62,0%), υπολογιστές, tablet, κινητά τηλέφωνα ή αξεσουάρ (32,6%) και καλλυντικά, προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας (20,3%). (Διάγραμμα 3)

Τρία στα τέσσερα άτομα, ή ποσοστό 75,5% των ατόμων που παράγγειλαν ή αγόρασαν προϊόντα ή υπηρεσίες κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 προτιμά τους ντόπιους πωλητές, το 61,8% προτιμά πωλητές από χώρες της ΕΕ και το 56,8% προτιμά πωλητές από τον υπόλοιπο κόσμο.

Πρόοδος και στην Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση

Κατά την περίοδο Απριλίου 2020 - Μαρτίου 2021 το ποσοστό των ατόμων που χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο για αλληλεπίδραση με τις Δημόσιες Αρχές / Υπηρεσίες αυξήθηκε (57,3%) σε σύγκριση με 53,3%, που ήταν την προηγούμενη αντίστοιχη περίοδο (Απρίλιος 2019 – Μάρτιος 2020).

Τέλος, το 55,9% των ατόμων 16-74, χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο για να λάβουν πληροφορίες από δημόσιες αρχές ή ιστότοπους ή εφαρμογές δημόσιων υπηρεσιών, το 47,6% για λήψη ή εκτύπωση επίσημων εντύπων και το 45,8% για ηλεκτρονική υποβολή συμπληρωμένων εντύπων.

0 Comment

Post a Comment

(required)
(required - never published nor shared)