BREAKING

0

Η Tesla υποστηρίζει ότι το σύστημα Autopilot είναι ασφαλέστερο από έναν συμβατικό οδηγό. Είναι όμως;

Όπως είναι ήδη γνωστό, η Tesla ισχυρίζεται ότι το σύστημα «Autopilot» με το οποίο εξοπλίζει τα δικά της αυτόνομα οχήματα που κυκλοφορεί στην αγορά είναι ασφαλέστερο από έναν οδηγό. Έπειτα από ένα θανατηφόρο ατύχημα τον προηγούμενο Μάιο, η εταιρεία ανέφερε ότι ο θάνατος αυτός ήταν ο πρώτος σε 130 εκατομμύρια μίλια χρήσης του συστήματος και σημείωσε πως ανάμεσα σε όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν στην αγορά υπάρχει ένας θάνατος κάθε 94 εκατομμύρια μίλια. Η εταιρεία δηλαδή θεωρεί ότι το σύστημα είναι ασφαλέστερο από τους οδηγούς και ότι θα μπορούσαν να σωθούν εκατοντάδες ζωές.

Αλλά τα στατιστικά στοιχεία στα οποία αναφέρεται η ίδια η Tesla εμφανίζονται προβληματικά. Το μικρό μέγεθος του δείγματος καθιστά αυτομάτως τον υπολογισμό του ποσοστού θνησιμότητας του συστήματος αυτού άνευ σημασίας. Επιπλέον, η Tesla συνέκρινε το βαθμό συγκρούσεων του συστήματος Autopilot με το συνολικό ποσοστό θνησιμότητας από τροχαία ατυχήματα των ΗΠΑ, που περιλαμβάνει και τους δικυκλιστές, τους πεζούς και τα λεωφορεία.

tesla-autopilot_100564678_m

Ένα καλύτερο μέτρο σύγκρισης αποτελεί το ποσοστό θνησιμότητας για τους Αμερικανούς οδηγούς οχημάτων και μικρών φορτηγών που συντάχθηκε από το «Ινστιτούτο για την Ασφάλεια στους Αυτοκινητοδρόμους». Με αυτό, το ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων του συστήματος «Autopilot» είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερο σε σχέση με το αντίστοιχο ποσοστό ενός συμβατικού οχήματος. Αλλά ακόμη και αυτού του είδους η σύγκριση εμφανίζεται ιδιαίτερα προβληματική, καθώς συγκρίνει το σύστημα Autopilot με οχήματα όπως τα Ford F 150 και το μικρό σε μέγεθος Smart ForTwo. Μάλλον η μόνη σύγκριση που ευσταθεί είναι αυτή μεταξύ ενός αυτοκινήτου με σύστημα Autopilot και ενός χωρίς.

Ένας συντάκτης της ιστοσελίδας Seeking Alpha πρόσφατα συνέταξε μια λίστα με τα θανατηφόρα ατυχήματα του Model S. Σύμφωνα με τη λίστα αυτή, έξι είναι οι καταγεγραμμένες περιπτώσεις συμπεριλαμβανομένου αυτού του περασμένου Μαΐου.Την προηγούμενη εβδομάδα μόλις, συνέβη ακόμη ένα ατύχημα, το έβδομο κατά σειρά στην Ιντιανάπολις. Μέχρι και σήμερα, δεν βρέθηκαν επαρκή στοιχεία που να υποδηλώνουν την εμπλοκή του συστήματος Autopilot στα προηγούμενα έξι ατυχήματα. Συνεπώς στις ΗΠΑ αυτή τη στιγμή τα θανατηφόρα ατυχήματα με οχήματα Tesla είναι 7, εκ των οποίων μόνο στο ένα υπάρχει εμπλοκή του συστήματος Autopilot. Για να μπορέσουμε να εξάγουμε τα συγκρίσιμα αυτά ποσοστά θανατηφόρων ατυχημάτων, απλώς θα πρέπει να διαιρέσουμε τις προαναφερθείσες περιπτώσεις με τα συνολικά μίλια κάθε φορά.

tesla_100578062_l

Στις 7 Νοεμβρίου ο Elon Musk ανέφερε ότι, αθροιστικά, τα μίλια του συστήματος Autopilot έχουν ξεπεράσει τα 222 εκατομμύρια. Νωρίτερα φέτος είχε τονίσει πως τα συνολικά μίλια που έχουν διανυθεί με αυτοκίνητα της Tesla ξεπερνούν τα δυο δισεκατομμύρια μίλια, ενώ παρουσίασε και ένα γράφημα με τις μελλοντικές προβλέψεις. Σύμφωνα με αυτό το γράφημα, μέχρι το Σεπτέμβριο του 2016 τα συνολικά μίλια διαμορφώνονται στα 3 δισεκατομμύρια. Θα δεχθούμε το συγκεκριμένο νούμερο, με τον κίνδυνο να περιλαμβάνει τα ευρωπαϊκά και τα κινεζικά αυτοκίνητα (Θυμηθείτε, αναφερόμαστε μόνο στις ΗΠΑ).

Επομένως, αν διαιρέσουμε τα έξι θανατηφόρα ατυχήματα με συμβατικά αυτοκίνητα της Tesla με τον αριθμό των 2.8 δισεκατομμυρίων μιλίων θα διαπιστώσουμε ότι πρόκειται για ένα ατύχημα κάθε 470 εκατομμύρια μίλια. Αντίστοιχα, έχουμε ένα θανατηφόρο ατύχημα με όχημα που περιλαμβάνει σύστημα Autopilot σε 220 εκατομμύρια μίλια που έχουν διανυθεί με το σύστημα.

Το Greencarreports καταλήγει ότι τα οχήματα με Autopilot έχουν διπλάσιο ποσοστό θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων σε σχέση με τα συμβατικά. Σίγουρα το μέγεθος δείγματος του ενός έχει ένα αρκετά μεγάλο περιθώριο στατιστικού λάθους. Αλλά οι αριθμοί αυτοί είναι πολύ πιο ουσιώδεις από αυτούς που παρουσιάζει η Tesla. Βασιζόμενοι σε όλα αυτά, θα μπορούσαμε να διατυπώσουμε την άποψη ότι το ζήτημα της ασφάλειας του συστήματος Autopilot είναι κάπως πιο «σκοτεινό» και πιο ανησυχητικό σε σχέση με τον τρόπο που θέλει να το παρουσιάσει η ίδια η Tesla.

0 Comment