BREAKING

0

Tablet Publishing: Το μέλλον του Τύπου είναι τα tablets ή τι άλλο θα φέρει το iPad Too!!

Ακόμα και ο ίδιος ο Steve Jobs όταν παρουσίαζε το iPad στις 27 Ιανουαρίου 2010 δεν θα μπορούσε να φανταστεί ούτε την τεράστια επιτυχία του, ούτε και το γεγονός ότι τα tablets μετά από ένα χρόνο θα είχαν κατακλύσει την αγορά, αφού στο MWCπαρουσιάστηκαν 50 περίπου μοντέλα, επώνυμα και ανώνυμα, σε ποικιλία μεγεθών.

Όλοι θα θυμάστε και το σχετικό video που έδειχνε το μέλλον των περιοδικών μέσα από το iPad. Όσοι θέλουν να το θυμηθούν δεν έχουν παρά να κάνουν κλικ στο link:https://www.youtube.com/watch?v=ntyXvLnxyXk&feature=player_embedded

Αυτό βέβαια ήταν μόνο η αρχή. Η θεωρία διότι στη συνέχεια είδαμε την πράξη από την woodwing (www.woodwing.com), την πλατφόρμα της οποίας επέλεξε ακόμα και το περιοδικό TIME. Αυτό ήταν! Δεκάδες εταιρείες σε όλο τον κόσμο άρχισαν να ασχολούνται με το tablet publishing και ήδη στο συνέδριο infocomapps που έγινε στην Αθήνα στις 2 Φεβρουαρίου (www.infocomapps.gr), τρεις ελληνικές εταιρείες  παρουσίασαν τις δικές τους προτάσεις για το electronic publishing.

Τέλος, δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι μία περίπου εβδομάδα μετά την παρουσίαση του iPad2 (ή iPad Too όπως είναι τοnickname του) και συγκεκριμένα στις 9 Μαρτίου γίνεται στοHyatt Regency στο San Francisco το συνέδριο για το TabletPublishing. Τυχαίο; Μπορείτε να νομίζετε ότι θέλετε, αλλά κάποιοι θεωρούν ότι έχει σχέση, αφού το iPad 2 είναι βέβαιο ότι θα δίνει έμφαση στις συγκεκριμένες εφαρμογές και στο πλούσιο περιεχόμενο που μπορούν να προσφέρουν στο χρήστη, αφού συνδυάζουν τα καλούδια του έντυπου τύπου (των περιοδικών), με multimedia στοιχεία (ποικιλία φωτογραφιών, slide show,videos, αρχεία ήχου κ.ά).

Αυτά όσον αφορά το τεχνικό και το αισθητικό μέρος, διότι εντάξει αν απολαμβάνετε ως application το mobile life ή τοdigital life που είναι free press είναι δεδομένο ότι δεν θα πληρώσετε. Αν όμως θέλετε να κατεβάσετε π.χ. την KINHTH η οποία πωλείται στα περίπτερα τότε υπάρχουν δύο περιπτώσεις. Η μία είναι να προσφέρεται δωρεάν, αλλά με χρονοκαθυστέρηση και η άλλη να υπάρχει ένα μικρό κόστος, το οποίο σε κάθε περίπτωση θα είναι μικρότερο από αυτό του περιπτέρου.

Πως θα υλοποιείται η συνδρομή; Μην ανησυχείτε. Και για αυτό έχουν μεριμνήσει τόσο η Apple όσο και η Google. H πρώτη μάλιστα βάζει τον πήχη ψηλά, αφού ούτε λίγο ούτε πολύ ζητάει από τους εκδότες 30% από τα έσοδα και επιπλέον αρνείται να τους δώσει τα στοιχεία των συνδρομητών, θεωρώντας ότι ανήκουν σε αυτήν. Αντίθετα, η Google δείχνει να είναι πιο συνεργάσιμη, αφού ζητάει μόνο 10% προμήθεια και δέχεται να παραχωρήσει τα στοιχεία των συνδρομητών, εφόσον εκείνοι δεν έχουν αντίρρηση. Έχουμε λοιπόν δύο κόσμους που συγκρούονται και όλα δείχνουν ότι οι εκδότες θα προτιμήσουν, με μαύρη καρδιά ίσως, την Google αν η Apple δεν βάλει νερό στο κρασί της ή θα προσφέρουν τα περιοδικά τους σε όλες τις πλατφόρμες ενδεχομένως σε διαφορετική τιμή.

Το βέβαιο είναι ότι στο μέλλον το γνωστό video που περιγράφει γιατί τα tablets δεν θα αντικαταστήσουν ποτέ τα περιοδικά ή τις εφημερίδες θα γίνει και πάλι της μόδας. Αν θέλετε μπορείτε να το δείτε το video αλλά και όλο το άρθρο εδώ

0 Comment