BREAKING

Telecom Times Day 3 @MWC 2011 Overview

Τάνκερ με ευελιξία ιστιοφόρου...

Ένα από τα χαρακτηριστικά του συνεδρίου είναι η -κάτι περισσότερο από απλή- έμφαση που δίνουν οι κατασκευαστές στα tablets. Θεωρούμε, μάλιστα, πως τα ονόματα που τα τελευταία χρόνια κυριαρχούν στο χώρο των τερματικών συσκευών κατάφεραν μέσα σε διάσημα μικρότερο των 12 μηνών να δώσουν απαντήσεις -και όχι απλώς επαρκείς- στην πρόκληση της Apple, όπως αυτή εκφράστηκε με το iPad.
Ενα παράδειγμα. Το Samsung Galaxy S II αποτελεί (ανάλογα με την οπτική γωνία και τη διάθεση του καθενός) ένα μεγάλο κινητό τηλέφωνο ή ένα μικρό tablet, χωρίς τις παραδοχές που υπονοεί αυτή η επιλογή. Ανάλογη προσέγγιση βλέπουμε από την Acer με το Iconia και μη νομίζετε πως οι κατασκευαστές με θεωρητικά πιο καταναλωτική προσέγγιση είναι οι μόνοι που διατυπώνουν ενδιαφέρουσες... αντί-iPad προτάσεις. Ποιος θα περίμενε, λόγου χάρη, πριν από ένα χρόνο την Research in Motion να παρουσιάζει με -ως ενός σημείου δικαιολογημένη- περηφάνεια ένα tablet σαν το PlayBook.
Βεβαίως, καμία από τις συσκευές αυτές δεν θα έχει ιδιαίτερα καλό μέλλον στην αγορά αν δεν έχουν εφαρμογές και εδώ, οι κατασκευαστές έκαναν την επιλογή τους. Πήραν -μάλλον με χαρά- τον μονόδρομο της Google.
Στο μεταξύ και ενώ... θαυμάζουμε τα μεγάλα «καράβια» του κλάδου να πραγματοποιούν σχεδιαστικές και κατασκευαστικές στροφές με την ευελιξία μικρού ιστιοπλοϊκού, βλέπουμε μια πιο αθόρυβη εξέλιξη από το... ασιατικό μέτωπο. Εκεί, δηλαδή, που κάποιος θα θεωρούσε τους Κινέζους ως κατασκευαστές που δεν δίνουν τόσο μεγάλη σημασία στο πώς φαίνονται τα προϊόντα τους, κάνουν μια -εξίσου ταχεία- στροφή επενδύοντας και στο φινίρισμα των συσκευών. Μια λογική του τύπου «θα μπορείς να πάρεις το καλύτερο προϊόν για τα χρήματα που μπορείς να διαθέσεις» απαντά στις ανάγκες μιας χειμαζόμενης οικονομικά αγοράς, όπως είναι η ελληνική, αλλά παράλληλα ανοίγει το δρόμο για την είσοδο εταιρειών όπως π.χ. η Huawei και κάποιο βαθμό η ZTE, στα «σαλόνια» του ελκυστικού design.

  • Mobilus in Mobilis

Οταν η τρέλα αποδίδει

Εκεί που λες πως πάνω κάτω ξέρεις τι θα ακούσεις, ανεβαίνει στη σκηνή ένας άνθρωπος σαν το Masayoshi Son της ιαπωνικής Softbank και σου θυμίζει πως καλό είναι να μην προτρέχεις συνεχώς. "Πολλοί λένε πως είμαι τρελός - αυτή την κριτική την δέχομαι" λέει και κερδίζει τα πρώτα χειροκροτήματα και χαμόγελα από το ακροατήριο στο αμφιθέατρο του Mobile World Congress.
O Son δεν είναι αυτό που θα έλεγε κανείς συνηθισμένο στέλεχος. Το business plan της Sofbank εκτείνεται σε βάθος… 300 ετών, κάτι που κάνει το συντονιστή της πρωινής ενότητας του συνεδρίου να τον ρωτήσει λίγο αργότερα "τι άλλο κάνετε εκτός βέβαια από το να προσφέρετε επενδυτικές συμβουλές για τα επόμενα 1.200 τρίμηνα". Χαριτωμένες αβρότητες επί σκηνής, αλλά ας επιστρέψουμε στα πρωινά του συνεδρίου.
"Λίγο μετά το σπάσιμο της φούσκας των dot-com εταιρειών, επενδύσαμε μέσα σε μια τετραετία 4 δισ. δολάρια" είπε ο Son, προσθέτοντας πως η αξία της μετοχής της εταιρείας του καταβαραρθρώθηκε. "Μετά δώσαμε 20 δισ. για την εξαγορά της Vodafone Ιαπωνίας" και πάλι η μετοχή υποχώρησε. "Ζούμε σε μια καταθλιπτική πραγματικότητα" το ARPU έχει υποχωρήσει κατά 42% στα τελευταία 5 χρόνια, ο ρυθμός ανάπτυξης της συνδρομητικής βάσης μειώνεται και μπαίνουμε σε μια φάση στασιμότητας".
Ομως "ο όγκος δεδομένων που διακινείται μέσω των δικτύων μας θα αυξηθεί κατά 30 φορές στην επόμενη πενταετία. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να συνεχιστούν οι επενδύσεις. Ο μόνος ευχαριστημένος από αυτή την εξέλιξη θα είναι η Cisco... Την ίδια στιγμή έρχονται εταιρείες όπως η Google και η Apple και μετατρέπουν τους παρόχους σε dump pipes… Είναι μια καταθλιπτική κατάσταση…"
Εντάξει κύριε Son, όλοι λίγο πολύ στο συνέδριο αυτό λένε. Λύσεις; "Προέχει η αύξηση των συνδρομητών και ύστερα η αύξηση της χρήσης…" λέει. Απλό ακούγεται αλλά θα μπορούσε να διερωτηθεί κανείς αν μπορεί να γίνει. Ο ίδιος αναφέρεται στην πελατειακή βάση της Sofbank όπου το ποσοστό των χρηστών με συσκευές 2ης γενιάς είναι 0%. Το 100% των συνδρομητών έχει συσκευές 3G, όταν ο μέσος όρος στον πλανήτη είναι αυτή τη στιγμή γύρω στο 22%. Προσθέτει, με έμφαση, πως η πορεία που έχει χαράξει η Sofbank εξασφαλίζει αύξηση των χρηστών και, τελικά, της κερδοφορίας. "Η τρέλα αποδίδει καμιά φορά" είπε πριν αφήσει τη σκηνή.
Νωρίτερα σε αυτή είχε σταθεί ο Paul Otellini της Intel. "O νόμος του Μουρ θα συνεχίσει να ορίζει την εξέλιξη" ήταν μια φράση που θα περίμενε κανείς να ξεστομίσει οπωσδήποτε ο CEO της εταιρείας - καμία έκπληξη εδώ. "Πρέπει να υπάρχει ένα πελατοκεντρικό μοντέλο… Δουλειά μας είναι οι διάφορες συσκευές που έχει ο χρήστης να λειτουργούν αρμονικά μεταξύ τους και να μη χρειάζεται για παράδειγμα ο χρήστης να αλλάζει κωδικούς κάθε φορά που αφήνει τη μία συσκευή για να χρησιμοποιήσει την άλλη". Ωραία τα λέτε κύριε Otellini, δεν το κάνετε κιόλας; Ο ίδιος υποσχέθηκε πως το WiDi (Wireless Display) θα αφιχθεί το 2012 στη "χώρα" των κινητών τηλεφώνων και των tablets, ώστε το περιεχόμενο που βρίσκεται σε αυτές τις μικρές συσκευές να είναι εύκολα προσβάσιμο από όλα τα μέλη μιας οικογένειας ή μιας παρέας.
Μετά απ' όλα αυτά ήταν η ώρα του John Chambers της Cisco που μίλησε περισσότερο για στρατηγική και λιγότερο για τεχνολογία. Εδωσε έμφαση στην ανάγκη να προβλέπει κανείς πού πηγαίνουν τα πράγματα και να τοποθετείται εγκαίρως. Οπως είπε, «...υπάρχει ένα χρονικό "παράθυρο" 5 ετών το οποίο έχει κάποιος στη διάθεσή του για να πραγματοποιήσει επενδύσεις σχετικές με μια τεχνολογική εξέλιξη, κάτι που ταυτόχρονα σημαίνει πως οι έχοντες την ευθύνη για τη λήψη των αποφάσεων πρέπει να "βλέπουν" στο μέλλον και σε βάθος 5ετίας».
Η πρωινή ενότητα ομιλιών ολοκληρώθηκε με την Carol Bartz της Yahoo! να δίνει έμφαση στη συνάφεια του περιεχομένου (αυτό που οι αγγλοσάξονες ονομάζουν content context, μοιάζει με λίγο γλωσσοδέτη) και παρουσιάζοντας (άλλη) μια εφαρμογή διαχείρισης περιεχομένου που απευθύνεται σε εκδότες. Σαν να είδαμε το ολόγραμμα της Apple να περιφέρεται πάνω από τα κεφάλια μας στην αίθουσα εκείνη τη στιγμή...

Απλοποιώντας (;) τη ζωή των χρηστών

Το τελευταίο Keynote του MWC 2011 δεν έβγαλε κάποια αξιοσημείωτη είδηση πέραν του ότι είδαμε, ακόμα μία φορά, τον Sthepen Elop on stage αλλά αυτό δεν είναι πια είδηση. Εκτός από το Νο 1 της Nokia, συμμετείχαν στην ενότητα και οι CEOs της DoCoMo, της RIM και της Qualcomm. Η Nokia και η RIM εστίασαν στο ίδιο κομμάτι: πώς θα καταφέρουν οι providers και οι κατασκευαστές να δημιουργήσουν νέες πηγές εσόδων και να σταματήσουν να βλέπουν τα λεφτά να περνάνε από μπροστά τους, χωρίς να μπορούν να τα αγγίξουν. Κάθε εταιρεία φυσικά εστιάζει στο δικό της κομμάτι, και η RIM δείχνει να τα καταφέρνει καλύτερα. Ο στόχος πάντως είναι κοινός. Να αυξήσουν τα έσοδα τους.
Στην αντίπερα όχθη, Qualcomm και DoCoMo μίλησαν για την αυτοματοποιημένη επικοινωνία μεταξύ των συσκευών και τις αλλαγές που επιφέρει αυτό στην καθημερινότητα μας θίγοντας ένα θέμα που μάλλον αποτελεί πλέον μία από τις βασικές προτεραιότητες του GSMA.
Ο Stephen Elop, ανέφερε ότι το 80% των χρηστών σε όλο τον κόσμο έχει κάλυψη GSM αλλά μόλις το 20% κάνει εκτεταμμένη χρήση των υπηρεσιών data. Γι αυτό τον λόγο, θα εισάγει μερικές καινοτομίες έτσι ώστε να κάνει πιο εύκολη την πρόσβαση των χρηστών στο mobile web browsing. Μία από αυτές είναι η εγκατάσταση proxy servers για να περνάει μέσα από αυτούς το traffic και να βελτιστοποιείται το περιεχόμενο για να "κατεβαίνει" πιο γρήγορα στα κινητά των χρηστών. Μέσω των symbian phones που πλέον θα απευθύνονται σε ευρύτερο κοινό, θέλει να βοηθήσει το οικοσύστημα ώστε να φτιαχτούν εφαρμογές που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των ανθρώπων. Δηλαδή, υπηρεσίες παρόμοιες με το Nokia Money που χρησιμοποιείται στην Ινδία και έχει μετατρέψει το κινητό τηλέφωνο σε... τράπεζα!
Ο Jim Balsillie, μετά από ένα ακόμα σύντομο Demo του PlayBook, μίλησε για τον τρόπο που πρέπει να συνεργαστούν οι operators με τους κατασκευαστές ώστε να συμμετάσχουν ενεργά στην αλλαγή που πραγματοποιείται στον χώρο. Και λέγοντας αλλαγή, εννοούσε ότι πλέον το διαδίκτυο είναι προσβάσιμο από κινητά τηλέφωνα και όχι μόνο από τους προσωπικούς μας υπολογιστές. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε "mobility goes to web and not web to mobility". Θεωρεί ότι το επόμενο μεγάλο στοίχημα που έχουν να κερδίσουν οι operators είναι οι πληρωμές μέσω της συσκευής και για να τους βοηθήσει, ήρθε σε συμφωνία με τρεις από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως, την Deutsche Telekom, την Telefonica και την Vodafone. H RIM έχει ήδη δημιουργήσει τις εφαρμογές που θα επιτρέπουν στους χρήστες να πληρώνουν στις καθημερινές τους συναλλαγές με το BlackBerry με άμεση χρέωση του λογαριασμού τους. Αυτό που μένει να δούμε είναι πότε θα αρχίσουν οι χρήστες να χρησιμοποιούν το BlackBerry τους ως πορτοφόλι και στην χώρα μας.
O Ryuji Yamada, CEO της DoCoMo, παρατήρησε ότι παρά την οικονομική κρίση που έπληξε ολόκληρο τον κόσμο, ο κλάδος της τεχνολογίας και των τηλεπικοινωνιών συνέχισε να βρίσκεται σε άνθηση. Ένας από τους κυριότερους λόγους γι αυτό το φαινόμενο είναι η ολοένα αυξανόμενη χρήση των δεδομένων. Μάλιστα, δήλωσε ότι υπολογίζει πως μέσα στον Μάρτιο, το Data ARPU θα ξεπεράσει για πρώτη φορά το Voice ARPU. Μην ξεχνάμε όμως πως η 3G κάλυψη στην Ιαπωνία έχει φτάσει στο 100%. Πιστεύει πως το επόμενο βήμα είναι η αυτoματοποιημένη επικοινωνία μεταξύ των συσκευών (Machine to Machine) και θα, σε βάθος χρόνου, θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής μας. Εν μέρει έχει δίκιο, γιατί ποιος δεν θα ήθελε να ξέρει την κίνηση στους δρόμους κάθε στιγμή; Και αυτό είναι μόλις ένα μέρος από τις πραγματικές δυνατότητες της M2M επικοινωνίας.
Ο CEO της Qualcomm, Paul Jacobs, μίλησε κι αυτός για την επικοινωνία μεταξύ των συσκευών αλλά για γενικότερες εφαρμογές στην καθημερινότητα μας μέσω (και) του NFC chipset. Θεωρεί πως πλέον το κινητό μας τηλέφωνο θα αποτελεί την ταυτότητα μας και θα μπορεί να λειτουργεί ως κλειδί για να απελευθερώσει τα δεδομένα μας. Έδωσε μάλιστα και ένα ενδιαφέρον (αν και ιδιαίτερα φουτουριστικό) παράδειγμα: κάθε χρήστης θα έχει κάποιον χώρο στο cloud και θα αποθηκεύει μέσα ό,τι θέλει. Αυτά τα δεδομένα θα είναι διαθέσιμα σε οποιονδήποτε υπολογιστή, αρκεί να χρησιμοποιήσει το κινητό του για να αποδείξει ότι είναι αυτός. Δήλωσε ακόμα πως το 70% όλων των ηλεκτρονικών συσκευών θα είναι συνδεδεμένες μεταξύ τους μέχρι το 2015 ενώ το κινητό τηλέφωνο του χρήστη θα λειτουργεί ως το κέντρο όλων αυτών των επικοινωνιών. Ακόμα, προσπάθησε να αγιοποιήσει το peer-to-peer που τόσο μισούν οι εταιρείες της βιομηχανίας του θεάματος λέγοντας πώς όταν κάθε χρήστης έχει ταυτότητα και την χρησιμοποεί, θα μπορεί να κάνει σωστή χρήση όλων αυτών των υπηρεσιών.
Τα συναισθήματα που είχαμε βγαίνοντας από την αίθουσα ήταν ανάμεικτα: Κάποια από τα παραπάνω μας φάνηκαν ουτοπικά και εκτός πραγματικότητας, κάποια χρήσιμα, ενώ κάποια άλλα φαίνονται απλά αναπόφευκτα. Θεωρητικά πάντως, ο στόχος είναι ένας: να απλοποιηθεί η ζωή των χρηστών (και να αυξηθούν τα κέρδη των εταιρειών)...

Global Mobile Awards: Η HTC και το iPhone 4 πρωταγωνιστές της χρονιάς

Η αναμονή τελείωσε. Χθες στο Hall 5 του Mobile World Congress 2011 ανακοινώθηκαν οι νικητές των Global Mobile Awards. Πρώτη στην κατηγορία των κατασκευαστών ήρθε η HTC που κατάφερε να ξεπεράσει τους άλλους δύο υποψηφίους, Apple και Samsung. Παρόλα αυτά το iPhone 4 κατάφερε να γίνει το Product of the Year, επικρατώντας άνετα έναντι των ΗTC Desire, Samsung Galaxy S, RIM for BlackBerry Torch 9800 και LG Optimus 7. Aυτό φυσικά δεν ήταν έκπληξη καθώς η Apple μπορεί να απουσιάζει από το event, αλλά είναι τόσο παρούσα μέσω του iPhone 4 , αλλά και μέσω του iPad, στα περισσότερα περίπτερα. Ακόμα κι αν δεν ηταν το κινητό της χρονιάς θα ήταν σίγουρα το κινητό του MWC αφού, χωρίς υπερβολή το 50% των επισκεπτών έχει iPhone!!!

The Cool Angry Birds
Tα Angry Birds έχουν γίνει τόσο δημοφιλή πλέον που δε μας έκανε καθόλου εντύπωση η βράβευσή τους ως App of the Year on the Apple Platform, ενώ για την Android ως App of the Year βραβεύτηκε το Google Maps. Από την άλλη πλευρά ως Best Mobile Advertising & Marketing Compaign, βραβευτηκε η εταιρεία Μobilera . Δείτε παρακάτω αναλυτικά όλες τις κατηγορίες και τους νικητές.

Category 1 – Global Mobile App Awards
App of the Year on the Apple Platform
Rovio / Clickgamer/Chillingo for Angry Birds
App of the Year on the BlackBerry® App World Platform
Research In Motion for BlackBerry Messenger
App of the Year on the Android Platform
Google for Google Maps
App of the Year on the Nokia Platform
Herocraft & InnerActive for Zum Zum
Best Mobile App
Rovio / Clickgamer/Chillingo for Angry Birds

Category 2 – Mobile Advertising & Marketing
Best Mobile Advertising & Marketing Campaign
Mobilera – Outeractive for Unilever Cornetto Multiplayer Interactive Wall Projection Mapping Game

Category 3 – Best Mobile Business & Enterprise
Best Mobile Enterprise Product or Solution
Antenna for Antenna Mobility Platform (AMP)
Best Mobile Money Product or Solution
Airtel Africa, MasterCard Worldwide and Standard Chartered Bank for Airtel Card

Category 4 – Social & Economic Development
Best use of Mobile for Social & Economic Development
Ericsson and Flexenclosure for Ericsson Community Power
Best Mobile Money for the Unbanked Service
Vodafone Group, Safaricom, Vodacom, Vodafone Essar Limited and Roshan Ltd for M-PESA
Best Product, Initiative or Service for Underserved Segment

BBC World Service Trust for BBC Janala

Category 5 – Mobile Innovation
Best M-Health Innovation
Mobisante Inc for MobiUS
Best Mobile Learning Innovation
Urban Planet Mobile and PT Telkomsel for Urban English, Mobile English Learning Initiative
Best Mobile Innovation for Utilities
EDMI and Sierra Wireless for EDMI EWM100 Advanced GSM/GPRS Modem for Smart Metering Applications
Best Mobile Innovation for Automotive & Transport
Nissan Motor, AT&T, NTT DOCOMO, and Telenor Connexion for ICT for Electric Vehicles
Best Embedded Mobile Device (Non-Handsets)
AT&T and VITALITY, Inc for AT&T-connected Vitality GlowCaps

Category 6 – Green Mobile Award
Green Mobile Award for Best Green Product/Service or Performance
Bharti Infratel for GreenTowers P7 Project

Category 7 – Best Mobile Devices
Best Mobile Device
Apple for iPhone 4
Device Manufacturer of the Year
HTC

Category 8 – Best Technology
Best Mobile Broadband Technology
Ruckus Wireless for Ruckus Mobile Wi-Fi Gateway System
Best Mobile Technology for Emerging Markets
Orange for Orange solar base station programme
Best Technology Breakthrough
Seven Networks for SEVEN Open Channel
Best Customer Care & CRM
Airtel Africa and Tango Telecom for Tango Telecom’s ‘Dynamic Pricing Service’

Category 9 – Outstanding Achievement Awards
GSMA Chairman’s Award
Dr. Wang Jianzhou, Chairman, China Mobile
Government Leadership Award
Government of Afghanistan

Alcatel – Lucent: με το light Radio επαναπροσδιορίζει το δίκτυο κινητής

Η καινοτομία των Bell Labs στην υπηρεσία της κινητής τηλεφωνίας ή αλλιώς lightRadio. Λίγες ημέρες μετά την επίσημη ανακοίνωση του (7 Φεβρουαρίου) στο Λονδίνο, η Alcatel-Lucent έφερε στη Βαρκελώνη προς επίδειξη αυτό που θεωρεί η ίδια -και όχι άδικα- την επανάσταση στη διάσταση του σταθμού βάσης...
Με την αύξηση στη δικτυακή κίνηση να αποτελεί τον μεγάλο «πονοκέφαλο» των δικτύων, η λύση lightRadio υπόσχεται να μειώσει σημαντικά την κατανάλωση ενέργειας και τα κόστη λειτουργίας των σταθμών βάσης, ουσιαστικά «συρρικώνοντας» το μέγεθός τους και προσθέτοντας σημαντικές λειτουργίες στην κεραία.
Πρόκειται ουσιαστικά για μια νέα αρχιστεκτονική, όπου ο παραδοσιακός σταθμός βάσης διασπάται στα ξεχωριστά στοιχεία που τον απαρτίζουν και εν συνεχεία αναδιανέμεται στην κεραία και σε ένα σύστημα cloud, το οποία ουσιαστικά υποκαθιστά το baseband μέρος του. Η καινοτομία των Bell Labs έγκειται στο γεγονός ότι χωριζει το κεραιοσύστημα σε πολλούς μικρούς κύβους, οι οποίοι έχουν ενσωματομένη τεχνολογία που καλύπτει διαφορετικές μπάντες και τεχνολογίες (2G, 3G, LTE), ενώ σε συνεργασία με το cloud σύστημα, υπάρχει η δυνατότητα να γίνεται δυναμική δέσμευση δικτυακών πόρων προκειμένου να εξυπηρετούν σημεία με μεγάλη κίνηση. Η Alcatel-Lucent έχει συνεργαστεί με την HP στον τομέα του cloud και την Freescale στον τομέα των μικροεπεξεργαστών για τη δημιουργία system on a chip εντός του «κύβου». Ήδη οι αναλυτές της αγοράς θεωρούν ότι με την κίνηση αυτή η γαλλο-αμερικανική εταιρεία επαναπροσδιορίζει δυναμικά τη θέση της στη βιομηχανία κινητής, κεφαλαιοποιώντας την πρωτοπορία των Bell Labs.
Πέραν του light Radio η Alcatel-Lucent παρουσίασε μια σειρά νέων προϊόντων και πρωτοποριακών τεχνολογιών. Συγκεκριμένα η εταιρεία προχώρησε στην πρώτη δημόσια επίδειξη της τεχνολογίας VoLTE (Voice over LTE) και ανακοίνωσε τις νέες προσθήκες της για τη σειρά Small Cells 9360. Ειδικότερα, χρησιμοποίησε ένα δίκτυο τεχνολογίας IMS και LTE (4G), καθώς και ένα pre-commercial smartphone, για να πραγματοποιήσει τις πρώτες πραγματικές κλήσεις VoLTE από τα περίπτερα της Verizon Wireless, του GSM Association και της LG Electronics. Η επίδειξη αυτή αποτελεί ορόσημο για την εξέλιξη του LTE και μεταφέρει την τεχνολογία VoLTE από το επίπεδο της θεωρίας, στην τηλεπικοινωνιακή πραγματικότητα. Παράλληλα, η εταιρεία δείχνει πώς η τεχνολογία VoLTE μπορεί να ενσωματωθεί σε εξειδικευμένες εφαρμογές IMS/4G, όπως η τηλεΐατρική, η εκπαίδευση μικρών παιδιών και οι πωλήσεις μέσω smartphones.
Παράλληλα, παρουσίασε την τεχνολογία ITM (Intelligent Traffic Management), μια μοναδική και πρωτοποριακή λύση που συνδυάζει την ευφυΐα του δικτύου με τις εκάστοτε συνθήκες και επιτρέπει τη λήψη διορθωτικών μέτρων μέσα από την επεξεργασία προκαθορισμένων κανόνων (policy). Σχεδιασμένη να καλύπτει τις ανάγκες των δικτύων 2.5G, 3G και 4G, η λύση ITM της Alcatel-Lucent αποτελείται από το Wireless Network Guardian (WNG) 9900, ο οποίος συλλέγει και αναλύει όλες τις πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία του δικτύου, καθώς και από τον Dynamic Services Controller (DSC) 5780, ο οποίος υλοποιεί τους κανόνες χρέωσης και την εν γένει πολιτική που διέπει την παροχή κάθε υπηρεσίας (3GPP Policy Charging and Rules Function -PCRF). Ο συνδυασμός αυτός δίνει τη δυνατότητα στους παρόχους να εφαρμόζουν μια δυναμική πολιτική με βάση όσα έχουν συμφωνήσει με τον πελάτη τους (αποστολή ενημερωτικού SMS, αλλαγή στην προτεραιότητα ορισμένων εφαρμογών κλπ). Έτσι, και η απόδοση του δικτύου βελτιώνεται δραματικά, και οι συνδρομητές απολαμβάνουν μια σταθερή εμπειρία χρήσης.

Huawei: Any Connection MBB Backhaul

Η Huawei παρουσίασε τη λύση κινητής ευρυζωνικότητας (MBB) «Any Connection», που προσφέρει ομαλή εξέλιξη δικτύων UMTS και HSPA σε LTE. Τα κινητά δίκτυα εξελίσσονται από UMTS και HSPA σε LTE με στόχο να προσφέρουν ανώτερη εμπειρία στον τελικό χρήστη. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από συνδέσεις υψηλών ταχυτήτων, σε συνδυασμό με μεγαλύτερη αποδοτικότητα φάσματος, η οποία απαιτεί παροχή μεγαλύτερου bandwidth και μεγαλύτερες μειώσεις συνολικού κόστους ιδιοκτησίας (TCO) για κινητή ευρυζωνική κερδοφορία. Η λύση MBB backhaul της Huawei είναι μια All-IP λύση που προσφέρει δικτύωση "Any Connection" και μειώνει δραματικά το κόστος περιαγωγής per bit για δίκτυα κινητής που εξελίσσονται σε LTE. Παράλληλα, εγγυάται μια ανώτερη εμπειρία, παρέχοντας λύσεις υπερ-ευρυζωνικότητας.

Ericsson: Το όραμα του Connected City πράξη...

Αυτό που ακούγαμε όλες αυτές τις ημέρες από τα χείλη των ανθρώπων της Ericsson ως όραμα, ότι «οτιδήποτε μπορεί να αποκτήσει ώφελος από τη σύνδεση του θα συνδεθεί», είχαμε την ευκαιρία να δούμε ζωντανά σε ένα guided tour στα demos της σουηδικής εταιρείας. Καθώς το όραμα των 50 δισ. συνδέσεων έως το 2020 παραμένει το βασικό concept, η Ericsson προετοιμάζει τις υποδομές κάνοντας ένα άνοιγμα και σε άλλες βιομηχανίες, πέραν της κλασσικής τηλεπικοινωνιακής, προκειμένου να φτάσουμε στην Δικτυωμένη Πόλη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν η επίδειξη λύσεων για το συνδεδεμένο σπίτι, όπου μεταξύ αυτών ξεχώριζε η λύση για end-to-end multiscreen television. Αξιοποιώντας τις λύσεις video compression της Tandberg και την πλατφόρμα διαχείρισης περιεχομένου, η Ericsson παρουσίαζε μια multi-user, multi-carrier και multi-screen τηλεοπτική εμπειρία, κατά την οποία ο χρήστης μπορούσε να ξεκινήσει την τηλεθέαση ενός βίντεο στο κινητό του, να τη συνεχίσει χωρίς να χαθεί frame στον υπολογιστή του και εν συνεχεία να μεταφέρει το ίδιο περιεχόμενο στην τηλεόραση, όπου θα συνέχιζε την τηλεθέαση. Επιπλέον, παρουσίαζε και μια λύση που ουσιαστικά μετέτρεπε μια tablet συσκευή σε τηλεκοντρόλ, το οποίο μπορούσε να διαχειριστεί το περιεχόμενο σε όλες αυτές τις συνδεδεμένες οθόνες.
Αρκετό ενδιαφέρον επίσης στο showroom της σουηδικής εταιρείας, συγκέντρωνε και η λύση «PC as a service», μια υπηρεσία που η Ericsson προσφέρει σε συνεργασία με την ινδική Novatium και ουσιαστικά δίνει μέσα από cloud υποδομή τη δυνατότητα σε αγορές του αναπτυσσόμενου κόσμου να έχουν «πάνω από το σύννεφο» λειτουργκό σύστημα και εφαρμογές, υπηρεσίες αποθήκευσης, αλλά και customized εφαρμογές. Το κόστος της συκευής που λειτουργεί με την υπηρεσία PC as a service ανέρχεται σε 120-130 δολάρια και η συνδομή στην υπηρεσία μόλις 4 δολάρια/μήνα.
Μια επίσης ενδιαφέρουσα παρουσίαση, αφορούσε τις υψηλής ευκρίνειας φωνητικές υπηρεσίες ή HD Voice, καθώς η σουηδική εταιρεία αξιοποιώντας μια τεχνική που συμπιέζει περισσότερη φωνή στο bitrate πληροφορίας, μπορεί να παρέχει εξαιρετικής ποιότητας φωνητικές κλήσεις σε συμβατά κινητά τηλέφωνα. Η υπηρεσία αυτή ήδη λειτουργεί σε 15 δίκτυα σε 14 χώρες και αποτελεί ένα από τα hypes του τελευταίου έτος.
Σημαντικό κομμάτι του χώρου παρουσιάσεων της Ericsson καταλάμβανε και αυτός που αφορούσε τις Mobile Payment εφαρμογές της σουηδικής εταιρείας, η οποία εκμεταλλευόμενη τα στοιχεία που κάνουν λόγο για 1,7 δισ. συνδρομητές κινητής χωρίς τραπεζικό λογαριασμό το 2012, επιχειρεί να δημιουργήσει ένα νέο οικοσύστημα μαζί με τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους και τις τράπεζες, μέσα από λύσεις mobile wallet. Ήδη ενδιαφέρον για τέτοιες εφαρμογές έχει εκφραστεί σε χώρες όπως το Ην. Βασίλειο, την Ιταλία, τη Γερμανία και τη Γαλλία, ενώ το λανσάρισμα των υπηρεσιών έρχεται μετά από διετή προετοιμασία που απαιτούσε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για να ικανοποιηθούν ρυθμιστικές και νομικές υποχρεώσεις, καθώς και ζητήματα ασφαλείας. Με τιε υπηρεσίες Ericsson Money Services, η σουηδική εταιρεία ευελπιστεί να δημιουργήσει μια νέα ροή εσόδων για τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους και να επεκτείνει τις επιλογές του χρήστη.
Τέλος, ιδιαίτερο ενιαφέρον είχαν και οι λύσεις σε επίπεδο ραδιοδικτύου από πλευράς Ericsson, οι οποίες επιχειρούν να λύσουν το ζήτημα της αύξησης της κίνησης μέσα από 3 επίπεδα:
• προσθέτοντας χρηστικότητα μέσω software αναβαθμίσεις στον υπάρχον εξοπλισμό των δικτύων, ώστε να μπορούν να παρέχουν έως και 42 Mbps συνδέσεις.
• με την εισαγωγή του Antenna Integrated Radio (AIR) η σουηδική εταιρεία ουσιαστικά βοηθά τους παρόχους να απλοποιήσουν τη διαδικασία εξεύρεσης νέων sites, αφού τοποθετούν τον ενισχυτή ισχύος (power amplifier) εντός της κεραίας
• μέσα από λύση HetNet να επιτρέψει το offload της κίνησης σε pico σταθμούς βάσης, χωρίς ωστόσο να «καταργεί» το RNC από τα network elements, καθώς αυτό θα εξεκολουθεί να έχει σημαντικό ρόλο στην κατανομή της κίνησης σε επίπεδο macro-network.

H Qualcomm υπόσχεται επιδόσεις σταθερού στο κινητό μας

H Qualcomm στο πλαίσιο του φετινού Mobile World Congress αποκάλυψε μια σειρά νέων επεξεργαστών Snapdragon με την κωδική ονομασία Krait,που υπόσχονται κορυφαίες επιδόσεις αλλά ταυτόχρονα (και αυτό είναι το πιο ενδιαφέρον) περιορισμένη κατανάλωση ενέργειας. Τα νέα chipsetsπροσφέρουν ταχύτητα έως και 2,5GHzγια κάθε πυρήνα, που μεταφράζεται σε αύξηση τη συνολικής απόδοσης έως και 150 φορές σε σχέση με τις σημερινές ARMCPU, την ίδια στιγμή που η αυτονομία περιορίζεται έως και 65% σε σχέση με τα προγενέστερα μοντέλα. Βασισμένοι στην τεχνολογία των 28mm. οι νέοι επεξεργαστές θα είναι διαθέσιμοι με μονό, διπλό ή και τετραπλό πυρήνα και θα περιλαμβάνουν έναν ολοκαίνουργιο επεξεργαστή γραφικών, που θα υποστήριζει ακόμη και 3D αναπαραγωγή. Κινούμενη στις σύγχρονες τηλεπικοινωνιακές απαιτήσεις η Qualcomm,στη σχετική συνέντευξη τύπου, ανέφερε επίσης ότι η προηγμένη τεχνολογικά οικογένεια chipsetsθα ενσωματώνει multi-modeLTE, Wi-Fi, GPS, Bluetooth και FMραδιοφωνικό δέκτη, παράλληλα με την υποστήριξη των τεχνολογιών NFC και στερεοσκοπικού 3Dβίντεο. Χαρακτηριστικά ήταν τα λόγια του SteveMollonkopf, executive vice president της Qualcomm ότι «θα διαθέσουμε σε περισσότερα από 20 tablets επεξεργαστή dual-core, ενώ με το δικό μας chipset κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά 740 διαφορετικές τηλέφωνα». Στην ερώτηση σχετικά με το πως βλέπει τις πρόσφατες ανακοινώσεις συνεργασίας της Microsoft με τη Nokia ανέφερε απλά ότι νιώθει ευτυχισμένος με αυτή την εξέλιξη, εφόσον όλα τα smartphonesμε λειτουργικό WindowsPhone 7 φέρουν Qualcomm chipset. Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι πάντος της συνέντευξης Τύπου ήταν αυτό που αφορούσε στην αύξηση των πωλήσεων έξυπνων συσκευών, με κόστος κάτω των 250 δολαρίων, κατά εννιά φορές περισσότερο μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

ΖΤΕ: Πιλοτικό με KPN στο LTE

Ήταν κοινό μυστικό πώς η ZTE με την KPN πραγματοποιούσαν δοκιμές για LTE δίκτυο. Σήμερα, σε μία κοινή συνέντευξη τύπου, το ανακοίνωσαν και επίσημα. Βέβαια από δοκιμές LTE, άλλο τίποτα. Ουσιαστικά το LTE είναι μια τεχνολογία που ακόμη δεν είναι στο στάδιο της εμπορικής εφαρμογής, αφού ούτε καν η πιστοποίηση δεν έχει ολοκληρωθεί. Άλλωστε -εμμέσως πλην σαφώς- το επιβεβαίωσε και ο CTO της KPN, όταν σε σχετική ερώτηση απάντησε ότι δεν έχουν ακόμα κλείσει κάποια συμφωνία για τη χρηματοδότηση του έργου ενώ όλες τους οι δοκιμές χρηματοδοτούνται από ίδια κεφάλαια. Σε μία πιο γενική ερώτηση, ο πρόεδρος της ZTE απάντησε πώς το 10% των εσόδων της εταιρείας τους ετησίως επενδύεται στο τμήμα του R&D (Research and Development).
Φυσικά, δε παρέλειψε να πεί ότι το μέλλον βρίσκεται στη χρήση data (άλλωστε για αυτό υπάρχει το LTE), ενώ συνόψισε τη στρατηγική της εταιρείας με την φράση «...η χρήση των δεδομένων είναι θέμα χωρητικότητας του δικτύου, ενώ οι υπηρεσίες φωνής είναι θέμα κάλυψης». Έτσι, φυσικό αποτέλεσμα είναι πως στο κέντρο των πόλεων τους απασχολεί αποκλειστικά η χωρητικότητα του δικτύου ώστε να μην αντιμετωπίζουν προβλήματα οι χρήστες κατά την μεταφορά δεδομένων. Δεν τους ενδιαφέρει, σε αυτή τη φάση τουλάχιστον, η χρήση της τεχνολογίας LTE σε μη αστικά περιβάλλοντα. Εμείς σε ελεύθερη ελληνική μετάφραση θα το λέγαμε «δεν σκοτώνεις μύγα με κανόνι».
Κλείνοντας, δήλωσαν από κοινού πώς για να στεφθεί με επιτυχία το "πείραμα" που λέγεται LTE, πρέπει να υπάρξουν φθηνές συσκευές -κάτι που είναι άλλωστε ειδικότητα της ΖΤΕ- ώστε να μπορεί μεγάλο μέρος των χρηστών να εκμεταλλευτεί τις επιπλέον δυνατότητες που θα παρέχουν τα δίκτυα LTE.

ZTE: Τίμια προσέγγιση σε smartphones & tablets.

Εντυπωσιακή ήταν η προσέγγιση των στελεχών της ΖΤΕ, όπου ο Σωτήρης Σκανδάμης Διευθυντής Πωλήσεων Terminals και ο Ni Xuesong (για τους φίλους David) Διευθυντής της εταιρίας για την Ελλάδα και τα Βαλκάνια μας ξενάγησαν. Μια μεγάλη γκάμα συσκευών και tablets ήταν εκεί, κάνοντας επίδειξη δύναμης του κινεζικού κολοσσού. Το κύριο βέβαια χαρακτηριστικό, είναι το πολύ προσιτό επίπεδο τιμής που φέρνει τα smartphones και τα tablets ακόμα πιο κοντά στον καθημερινό χρήστη. Αξίζει να αναφέρουμε μια αποστροφή του κ. Σκανδάμη ότι «...Η ΖΤΕ έχει μία τίμια προσέγγιση σε smartphones & tablets, προσφέροντας προσιτές συσκευές προηγμένης τεχνολογίας που αξίζουν τα λεφτά τους».
Ο κ. Lin Qiang, President ZTE Handsets Europe, τον οποίο είχαμε την ευκαιρία να συνατήσουμε, μας ενημέρωσε για τη στρατηγική της εταιρίας , λέγοντάς μας ότι οι τρεις πυλώνες σε επίπεδο πωλήσεων για το 2011 είναι τα Smartphones, τα tablets και –έκπληξη- τα internet TV boxes.
Απολογιστικά για το 2010, ο όγκος πωλήσεων συσκευών της ΖΤΕ ήταν 90 εκατομμύρια τεμάχια, εκ των οποίων τα 14 εκατομμύρια ήταν στην Ευρώπη σημειώνοντας αύξηση 100%!
Στην ερώτησή μας αν η ΖΤΕ σκοπεύει να ενισχύσει το brand name της με σκοπό να κατέβει αυτόνομα στην αγορά, ο κ. Lyn απάντησε ότι στρατηγική την εταιρίας είναι να παράγει branded προϊόντα για τους operators.
Όσον αφορά στο roadmap για την Ελλάδα ακόμα δεν έχει οριστικοποιηθεί, δεδομένης της τεράστιας επιτυχίας του Blade. Παρ’ όλα αυτά σύντομα θα δούμε ένα smartphone με την ονομασία Skate 4.3 (ονομασία που προέρχεται από την διάσταση της οθόνης αφής), ενώ θα ακολουθήσουν το Mimoza και το Amigo με εκτεινόμενο QWERTY πληκτρολόγιο.

Fujitsu: concept phones και υπηρεσίες cloud

Στο περίπτερο της Fujitsu, είδαμε τα concept smartphones με dual screen, καθώς και μια πλήρη σειρά αδιάβροχων συσκευών για κάθε χρήση. Αλλά το πλέον εντυπωσιακό ήταν το Human Centric, όπου 7 αισθητήρες φροντίζουν να λαμβάνουν βιομετρικά δεδομένα από το χρήστη και να συνθέτουν στιγμιαία ένα προφίλ υγείας το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πρόχειρη ιατρική παρακολούθηση η ως μετρητής φυσικής άσκησης. Στο πλαίσιο της επίσκεψής μας, συναντήσαμε τους Sten Mortensen Director Sales Marketing, Products and Mobility και τον Rolf Kleinwachter Senior Director Head of End User Services, οι οποίοι μας ανέπτυξαν τις λύσεις της Fujitsu για το επιχειρηματικό περιβάλλον το οποίο απαιτεί σήμερα ένα ευρύ συνδυασμό μέσων και υπηρεσιών, ώστε τα μέλη μίας επιχείρησης να παραμένουν up to date έχοντας απομακρυσμένη πρόσβαση στα εταιρικά δεδομένα, όσο και να εισάγουν τα δικά τους σε πραγματικό χρόνο. Η διαφοροποίηση της Fujitsu, είναι ότι έχει τη δυνατότητα με τεράστια γκάμα προιόντων και υπηρεσιών που διαθέτει να προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις Hardware, Software, Data hosting, Security, User Profile Customization.
Οι κ.κ. Mortensen και Kleinwachter, μας έκαναν σαφές ότι η Fujitsu αν και είναι γνωστή από τα τεχνολογικά της προϊόντα, στην πραγματικότητα αυτό είναι η κορυφή του παγόβουνου, αφού η τεχνολογική της πρωτοπορία στον τομέα των υποδομών, της δίνει τεράστιες δυνατότητες παροχής υπηρεσιών cloud based, μέσα από τα εξελιγμένα data center της.
Ιδιαίτερα σήμερα που οι χρήστες ενός εταιρικού δικτύου βρίσκονται εν κινήσει, το τερματικό πλέον μεταφέρεται στο smartphone του και στο σημείο αυτό «αρχίζουν τα δύσκολα», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Mortensen. Ο παράγοντας «ασφάλεια δεδομένων» αποκτά πλέον κεφαλαιώδη σημασία, αφού το περιβάλλον μέσω του οποίου διακινούνται ενίοτε «ξεφεύγει», από τον εταιρικό έλεγχο. Η Fujitsu διασφαλίζει την ακεραιότητα των δεδομένων, όχι μόνο στο σημείο της Over The Air μεταφοράς τους, αλλά ακόμα και όταν αυτά βρίσκονται ήδη στο κινητό του χρήστη. Εξελιγμένες πολιτικές ασφαλείας επιτρέπουν στους διαχειριστές να διαγράψουν τμήμα ή το σύνολο των πληροφοριών που έχουν αποθηκευτεί, όταν ο χρήστης χάσει το κινητό του.
Βέβαια, όλα τα παραπάνω απαιτούν αυξημένη συμβατότητα, κάτι που η Fujitsu το έχει πετύχει και μπορεί να υπερηφανεύεται ότι σαν κατασκευαστής έχει πλήρη γνώση της έννοιας «συμβατότητα». Από πλευράς τερματικών κινητών συσκευών, αν και έχει υιοθετήσει το Android, είναι ιδρυτικό μέλος της WAC, με αποτέλεσμα να συμμετέχει πλήρως στην ενοποίηση των λειτουργικών πλατφορμών και την πλήρη συμβατότητα.
Πέρα από το θεωρητικό όμως επίπεδο –και μάλλον για να διαλύσει τις όποιες αγκυλώσεις έχουμε, θεωρώντας τη Futjitsu μόνο κατασκευαστή- ο κ. Mortensen μας παρουσίασε το Fujitsu PS7. Ενα ολοκληρωμένο εργαλείο διαχείρισης έργου, το οποίο εγκαθίσταται στο server μιας εταιρίας και διαχειρίζεται το σύνολο του έργου.
Από την αρχική προσφορά, το σχεδιασμό, την παρακολούθηση και την ολοκλήρωση οι εμπλεκόμενοι, χρησιμοποιώντας τη συγκεκριμένη πλατφορμα λαμβάνουν πληροφορίες που τους αφορούν, εισάγουν δεδομένα, λαμβάνουν στατιστικά, έχουν πλήρη εικόνα της εξέλιξης σε συνολικό ή μερικό επίπεδο και φυσικά ως εξελιγμένο PM System το PS7 παράγει χρονοδιαγράμματα, εκτίμηση κόστους, χρόνου υλοποίησης, κερδοφορίας είτε ανά στάδιο και τομέα, είτε στο σύνολό του έργου. Εννοείται βέβαια ότι οι συμμετέχοντες έχουν πρόσβαση από οποιαδήποτε κινητή μονάδα PC ή smartphone, στις πληροφορίες τις οποίες είναι εξουσιοδοτημένοι να έχουν πρόσβαση. Η αίσθηση που μας άφησε η συνέντευξη είναι ότι η Fujitsu αλλάξει με γρήγορους ρυθμούς και προσαρμόζεται στις απαιτήσεις των καιρών.

NGΜΝ Alliance: πόσες άλλες ενώσεις θα δούμε...

Στη συνεχή προσπάθεια και -γιατί όχι- αγωνία- για εξεύρεση κοινών standards στην τηλεπικοινωνιακή αγορά και με σκοπό να προλάβει την πολυτυπία στα δίκτυα επόμενης γενιάς είναι αφιερωμένη η NGΜΝ Alliance. Πρόκειται ουσιαστικά για μια συμμαχία που αποτελείται από 59 μέλη, εκ των οποίων 18 δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, 38 κατασκευαστές υποδομών, ενώ από την επιστημονική συμμετέχουν 3 Πανεπιστήμια. Το πρώτο milestone που είχε τεθεί πέρυσι πάλι εδώ στη Βαρκελώνη, ήταν να τεθούν τα τυπικά standards για την εμπορική εκμετάλλευση των δικτύων νέας γενιάς. Σήμερα –ένα χρόνο μετά- η NGΜΝ Alliance ανακοίνωσε τον νέο της στόχο, που είναι η ένταξη στους κόλπους της, ακόμα περισσότερων κατασκευαστών υποδομών και συσκευών με σκοπό την ανάπτυξη στρατηγικών εισόδου του LTE σε φάση εμπορικής εκμετάλλευσης. Ευσεβείς πόθοι, ίσως θα πείτε, αλλά από την άλλη θα μπορούσε να είναι μια ένδειξη, ότι σε παγκόσμιο επίπεδο η κρίση αρχίζει να ξεπερνιέται, έστω και σε επίπεδο στρατηγικής.

Motorola: the magic twins

Η Motorola έκλεψε την παράσταση στο περίπτερο της με το Xoom και αυτό δεν οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στο λειτουργικό του. Η ποιότητα της κατασκευής είναι κορυφαία, η στιβαρότητα είναι από τις καλύτερες του είδους (μαλακό πλαστικό και αλουμίνιο) και η αίσθηση που αποπνέει η συσκευή είναι ότι θα αντέξει για πάντα. Το ίδιο εντυπωσιακή είναι και η οθόνη. Δεν αναφέρεται κάπου αν είναι τεχνολογίας IPS (όπως τοiPad) αλλά τα τεχνικά περνάνε σε δεύτερη μοίρα (παρεπιπτόντως είναι η μόνη με 1280x800 pixels) ακριβώς γιατί είναι από τις καλύτερες του είδους. Τα χρώματα είναι άψογα, η υπακοή στις εντολές αντάξια της κατασκευής και τα βίντεο απεικονίζονται χωρίς προβλήματα, ακόμη και στη μέγιστη ανάλυση των 1080p. Ο αντίλογος υπάρχει αλλά εστιάζει αποκλειστικά στο software. Ο λόγος για το Honeycomb που μπορεί να μην έχει (προς το παρόν) εφαρμογές (υπάρχει φυσικά συμβατότητα backwards), αλλά το πολλά υποσχόμενο interface και η εμπειρία χρήσης είναι από μόνοι τους δυο καλοί λόγοι για να επενδύσουν σε αυτό οι developers. Και αν αυτό δεν αρκεί, το γεγονός ότι το Android πουλάει αυτή τη στιγμή περισσότερο από κάθε άλλη πλατφόρμα θα πρέπει λογικά να τους πείσει. Το Motorola Xoom αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ελλάδα τον Ιούνιο σε τιμή που θα ξεκινάει από τα 600 ευρώ για την έκδοση που θα διαθέτει αποκλειστικά Wi-Fi.
Στο κομμάτι των smartphones το απόλυτο ενδιαφέρον των επισκεπτών προσέλκυσε τοAtrix. Είναι το πρώτο κινητό με οθόνη στα 960x540 pixels και ουσιαστικά το μόνο που ανταγωνίζεται ευθέως το iPhone. Για το συγκεκριμένο superphone δεν έχει γίνει γνωστή ακόμα η τιμή, αλλά οι άνθρωποι της εταιρίας μας διαβεβαιώνουν ότι θα κυκλοφορήσει τον Ιούνιο και στην Ελλάδα. Το έξυπνο τηλέφωνο των Αμερικανών θεωρείται και είναι εξαιρετικά σημαντικό. Όχι τόσο για τα τεχνικά του, όσο κυρίως για το interface που ενσωματώνει μέσα στο λειτουργικό Android. Λέγεται webtop, είναι πατέντα της Motorola και αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει είναι ότι μεταμορφώνει το smartphone σε έναν κανονικό φορητό υπολογιστή. Για να γίνει αυτό θα πρέπει το Atrix να συνδεθεί στην ειδική βάση (πωλείται προαιρετικά) και από εκεί σε ένα πάνελ υπολογιστή, ένα πληκτρολόγιο και ένα πόντικι. Το δεύτερο περιβάλλον που ανοίγει θυμίζει σχεδιαστικά το MacOSκαι επιτρέπει στο χρήστηνα πλοηγηθεί στο Internet, να διαβάσει αρχεία word, excel ή powerpoint, να στείλει και να λάβει email ή να διαχειριστεί το κινητό του από τη μεγάλη οθόνη. Με άλλα λόγια το Atrix μεταμορφώνεταισε ένα κανονικό PC. Ο διπύρηνος επεξεργαστής και το 1GB μνήμης αναλαμβάνουν την άμεση απόκριση σε κάθε είδους λειτουργία, ενώ με τη σύνδεση της συσκευής στην τηλεόραση «φορτώνει» αυτόματα ένα τρίτο (!) interface που διευκολύνει την προβολή φωτογραφιών, βίντεο και μουσικής με τη βοήθεια ενός ασύρματου χειρηστηρίου. Επίσης, μεταξύ των αξεσουάρ η Motorola διαθέτει και ένα laptop που στην ουσία είναι ένα dummy με λειτουργική οθόνη, μπαταρία και πληκτρολόγιο. Ονομάζεται lapdock και μετατρέπει το Atrix σε έναν πλήρη φορητό υπολογιστή. Η λογική είναι ίδια με αυτή που περιγράψαμε πριν από λίγο, απλά η εμπειρία γίνεται ακόμη πιο φορητή. Το lapdock είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, έχει οθόνη 11,6 ιντσών, 2 θύρες USB και χάρη στην εφαρμογή Cytrix επιτρέπει τo remote desktop connection με τον σταθερό υπολογιστή στο σπίτι σας. Η Motorola μας παροτρύνει να γνωρίσουμε το Atrix και μαζί με αυτό το ecosystem του (βλέπε dock και lapdock) και εμείς πρέπει να παραδεχτούμε, ότι παρά την έκδοση 2.2 του λειτουργικού και την κάμερα στα 5 megapixel μόλις, ότι αυτό το κινητό είναι το καλύτερο που έχουμε δει μέχρι σήμερα.

ST-Erriccson: παρουσίασε νέα οικογένεια πλατφόρμων για smartphones

Η ST-Erricsson ανακοίνωσε στο MWC το "ΝοvaThor", μια νέα πλατφόρμα για Smartphones και Tablet συσκευές, που συνδυάζει τρεις επεξεργαστές "Νova" και δύο "Thor" modems. Το Thor M7400 υποστηρίζει την νεότερη LTE και HSPA+ τεχνολογία, ενώ το Thor M7300 υποστηρίζει HSPA+ πάνω από 84Mbps, διατηρώντας παράλληλα συμβατότητα με τα υπάρχοντα 2G/3G δίκτυα.
H NovaThor είναι η πλατφόρμα που επιλέχτηκε από την Quanta Computer, μια κορυφαία εταιρεία κατασκευής Netbook, για να τοποθετηθεί σε 10.1" LTE Android Tablet για την επίδειξη βίντεο κλήσεων, web browsing και άλλων multimedia υπηρεσιών, στο MWC.
Η ST-Erriccson, επίσης ανακοίνωσε το δικό της open source community με σκοπό να ενθαρρύνει τους κατασκευαστές software για Android, Ubuntu και MeeGo να βασιστούν στις εταιρικές πλατφόρμες. Τέλος, η Igloo κοινότητα θα περιλαμβάνει ένα web portal, όπου οι κατασκευαστές συσκευών και εφαρμογών θα μπορούν να ανταλλάξουν ιδέες και να λύνουν πιθανά προβλήματα συλλογικά. Η ST-Erricsson έχει ήδη επιλέξει τους ειδικούς της Movial για να κατασκευάσουν, να υποστηρίξουν και να τρέξουν την Igloo κοινότητα.

BlackBerry is Undercovered

Σαν παιδιά κι εμείς θέλουμε να παίξουμε. Και που αλλού θα βρίσκαμε καλύτερα από το περίπτερο της BlackBerry, όπου παρουσίασε την νέα εφαρμογή για το Playbook, Need For Speed Undercover. Η εφαρμογή αυτή είναι μια συνεργασία της BlackBerry με την EA games και θα διατεθεί στο κοινό τον Απρίλιο, παράλληλα με την κυκλοφορία του Playbook. Η αλήθεια είναι πως είναι μια συναρπαστική εμπειρία. Είναι τόσο εύκολο και απλό στη χρήση που κολλήσαμε για αρκετή ώρα. Το μόνο που χρειάζεται είναι να πιάσεις το Playbook στα χέρια σου και να το κινήσεις όπως ακριβώς θα έκανες και με ένα τιμόνι αυτοκινήτου, με τη διαφορά ότι μπορείς να διαλέξεις ανάμεσα σε 10 διαφορετικά super cars για να νιώσεις την αίσθηση της γρήγορης οδήγησης. Το φρένο και η επιτάχυνση ενεργοποιούνται με ένα απλό άγγιγμα στην οθόνη. Ομολογουμένως, περιμέναμε αρκετή ώρα για να έρθει η σειρά μας, γιατί ο άνθρωπος της BlackBerry με κόπο προσπαθούσε να κρατήσει τη σειρά. Τελικά η BackBerry δεν είναι μόνο bussines, είναι και fun.

Look at the Sky!

Δε θα ήταν καθόλου πρωτότυπο αν σας παρουσιάζαμε άλλη μία εφαρμογή που δείχνει την κατάσταση του καιρού. Τι θα λέγατε όμως για μία εφαρμογή που δείχνει την κατάσταση του ουρανού; Το Sky Reader σας δείχνει τον ουρανό όπως ακριβώς είναι στο μέρος που βρίσκεστε και λειτουργεί με GPS. Προσφέρει έναν γρήγορο έλεγχο της θερμοκρασίας, της δύναμης του ανέμου και της ατμοσφαιρική πίεσης με μια ματιά στον ουρανό. Επιπλέον, μπορείτε να επιλέξετε σημείο του οριζοντα, να δείτε το ηλιοβασίλεμα ή την ανατολή και να απολαύσετε το θέαμα από την οθόνη σας. Υπάρχει και η δυνανατότητα να δείτε φωτογραφίες από περιοχές της χώρας που σας ενδιαφέρουν. Τέλος, μπορείτε μέσω του Sky Reader να επικοινωνήσετε με τους Sky Friends που χρησιμοποιούν την εφαρμογή και να ανταλλάξετε πληροφορίες. Προς στιγμήν η εφαρμογή αυτή κάνει το ντεμπούτο της στο Mobile World Congress και είναι διαθέσιμη μόνο για την Κορέα και την Κίνα, αλλά μας ενημέρωσαν πως μέχρι το τέλος του χρόνου θα διατίθεται και στις Ευρωπαϊκες αγορές δωρεάν.

Android - mania

H Android ξέρει να διασκεδάζει και πως να μη διασκεδάζει αφού η παρουσία της είναι τόσο δυναμική στο Mobile World Congress, όχι μόνο μέσω του περιπτέρου της αλλά όπου και αν γυρίσεις το μάτι σου. Το περίπτερό της είναι κανονική παιδική χαρά με τσουλήθρες, barmen και κοκτέιλ, ενώ η μασκότ της έχει γίνει το must have gadget του event. Και μη νομίζετε ότι είναι κάτι τεχνολογικό. Απλά είναι ένα κορυφαίο τρικ ώστε να γίνει μεγαλύτερο θέμα συζήτησης από τους επισκέπτες. Τα pins της Android είναι αυτά που έχουν κλέψει την παράσταση και βρίσκονται σε διάφορα περίπτερα συνεργατών της. Δεν είναι όμως αυτό το θέμα. Το γεγονός είναι πως έχουν γίνει ήδη συλλεκτικά και ανταλλάσσονται με μανία από τους επισκέπτες, στην προσπάθειά τους να αποκτήσουν και τα 86 που κυκλοφορούν.

  • SMS para tados

Το Blade στην Ελλάδα έχει εξαφανιστεί από τα μαγαζιά γιατί δεν προλαβαίνουν οι Κινέζοι την αγορά. Αυτό είναι κάτι που θα το δούμε να συμβαίνει και στο μέλλον, ενδεχομένως και Ni φορές, αφού όλα δείχνουν ότι τα Smartphones από τη χώρα του Κομφούκιου τείνουν να αγγίξουν τα 100 ευρώ.

Εντύπωση μας έκανε και ο Πρόεδρος της εταιρείας για την Ευρώπη ο οποίος έδειξε ότι έχει ξεκάθαρη, αλλά και πετυχημένη στρατηγική, αφού σε ένα χρόνο κατάφερε να διπλασιάσει τις επιδόσεις!

Στο περίπτερο της Alcatel Lucent ο Γιώργος έδειχνε περήφανος το μικρότερο femptocell στον κόσμο. Αν προσθέσετε και τον μαγικό κύβο τότε έχετε επιτυχία στο τετράγωνο. Light radio για big business!!!

Οι οποίες πάνε μάλλον καλά αν κρίνουμε απο το γεγονός ότι έκλεισε η δουλειά του VDSL2 στην Κύπρο ενώ όπου νάναι θα ανακοινωθεί κάτι δυνατό και από Αθήνα.

Όσον αφορά την NSN τα πράγματα είναι απλά: Χρόνο με το χρόνο το flexi γίνεται πιο sexy.

Μεγάλη επιτυχία η ξενάγηση περιπτέρου των ελλήνων δημοσιογράφων στην Huawei. Το να μαζεύεις 15 άτομα δεν είναι κάτι εύκολο. Εμείς μπορεί να θαυμάσαμε το x5 και το S7slim αλλά το προϊόν που θα πουλιέται σαν ζεστό ψωμί είναι το WiFi amplifier που επεκτείνει την εμβέλεια του ασύρματου δικτύου. Έρχεται στην αγορά σε ένα μήνα και θα κοστίζει γύρω στα 150 ευρώ.

Η Softbank και η Do Co Mo ανακοίνωσαν α) ότι το ARPU από data θα ξεπεράσει αυτό της φωνής και β) ότι δεν έχουν πλέον συνδρομητές 2G παρά μόνο 3G. The shape of the things to come.

Τρελαθήκαμε όταν σε παρουσίαση εταιρείας δεν μας άφησαν να αγγίξουμε το pad. The untouchable από τους unforgiven!!!

O Σπύρος και η Μαρία αποδείχτηκαν άριστοι οικοδεσπότες στην επίσκεψή μας στο ST Ericsson αλλά η έκπληξη ήταν ο Amerigo ο οποίος αφού έκανε το...αγροτικό του στην Γαλλία επέστρεψε δυναμικά στην Ελλάδα. Bienvenuto!!!

Μέσα στις τελευταίες εξελίξεις και η Cyta που έστειλε στη Βαρκελώνη μία διευρυμένη αποστολή με επικεφαλής τον Γιώργο Λαμπριανού. Πως τα πήγαν; Λαμπρά!!!

The place to be!!! Το Skype έχει κάθε λόγο να έχει χαρούμενη διάθεση καθώς όλο και περισσότεροι είναι αυτοί που το προτιμούν μετά την δυνατότητα των βίντεο κλήσεων που προστέθηκε στην εφαρμογή. Γι’ αυτό και δικαίως του απονέμουμε το βραβείο του πιο χαρούμενου περιπτέρου σε ολόκληρο το Mobile World Congress. Με δικό του μπουφέ και προσωπικό που προσφέρει τον καφέ της αρεσκείας σας, iPads και Smartphones στη διάθεση των επισκεπτών, αλλά και μια μεγάλη οθόνη για επίδειξη των δυνατοτήτων του, κατάφερε να σταματήσει σχεδόν όλους όσους πέρασαν από εκεί. Ακόμα κι εμείς κάναμε μια στάση για καφεδάκι και ξοδέψαμε λίγο χρόνο για να δούμε τις συνδέσεις με διάφορα άλλα μέρη της έκθεσης, όπου ο κόσμος ήταν πρόθυμος να πει ένα γεια στο App Planet. Όσο για τον καφέ....γευστικότατος!!

Καλοκαιράκι έρχεται, ο ήλιος θα αρχίσει να καίει κι εσύ σίγουρα θα χρειαστείς αντηλιακά με τον κατάλληλο δείκτη προστασίας. Την αντηλική σειρά που είναι κατάλληλη για το δέρμα σου τη γνωρίζεις, αλλά το smartphone σου θα σου προτείνει ποιος είναι ο κατάλληλος δείκτης προστασίας για την κάθε στιγμή. Η νέα εφαρμογή της pronto mobi, αναλαμβάνει σύμφωνα με το μέρος που βρίσκεσαι να βρει τη θερμοκρασία και την ηλιακή ακτινοβολία και να σου προτείνει τον κατάλληλο δείκτη αντηλιακής προστασίας που χρειάζεσαι. Με τον τρόπο αυτό δεν κινδυνεύεις από εγκαύματα επειδή έβαλες χαμηλότερο δείκτη προστασίας και δεν κινδυνεύεις να διαλέξεις κάτι λάθος αν είσαι σε φάση που ψωνίζεις πριν πας στην παραλία.

Ακολουθήστε το digitallife.gr στο Google News

0 Comment