BREAKING

3

Ένα ηλεκτρικό Tesla S παίρνει φωτιά!

Τα πλήρως ηλεκτροκίνητα οχήματα προσπαθούν να μπούν στις ζωές μας σχεδόν με το ζόρι, καθώς εμφανώς η αγορά δεν είναι έτοιμη να τα υποδεχθεί. Ωστόσο, οι προσπάθειες γίνονται και οφείλουν να γίνονται, αφού τέτοια οχήματα ίσως αποτελούν το μέλλον, όταν τα ορυκτά καύσιμα θα εξαντληθούν και θα μας μείνει το υδρογόνο και το οξυγόνο. Τα υβριδικά κερδίζουν διαρκώς μερίδιο της αγοράς, αλλά τα 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακόμα ακριβά και ελάχιστα πρακτικά.

teslasfire2

Η Tesla Motors αποτελεί έναν από τους «μπροστάρηδες» σε αυτή την τεχνολογία, με το πασίγνωστο Tesla Roadster της να πλαισιώνεται από τα πιό «προσγειωμένα» Tesla model S και model X. Αρκετές χιλιάδες οχήματα έχουν πωληθεί παγκοσμίως, ενώ ειδικά το Tesla S κατέχει τις περισσότερες πωλήσεις ηλεκτρικού οχήματος μέχρι στιγμής στην άλλη άκρη του Ατλαντικού με συνολικά 12.700 πωλήσεις, πολύ μπροστά από τα Chevrolet Volt (4.421) και Nissan Leaf (3.695) που είναι επίσης πλήρως ηλεκτροκίνητα.

Το Tesla S διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 416 ίππων και 600 Nm ροπής, ο οποίος τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου, μια κοινή λύση σε αυτό το είδος οχήματων. Με αυτονομία έως 500 Km στην καλύτερη περίπτωση, αλλά και τσουχτερή τιμή (έως 80 χιλιάδες δολλάρια), είναι μια πολύ καλή όσο και απρόσιτη επιλογή για τους περισσότερους οδηγούς.

teslasfire3

Δυστυχώς, το να αναφλέγεται ένα από τα οχήματά σου σχεδόν μόνο του, μόνο καλή διαφήμιση δεν αποτελεί για το ίδιο. Ένα Tesla S στο Seattle πριν λίγες μέρες τυλίχθηκε στις φλόγες, με τον κάτοχο να καλεί αμέσως πυροσβεστική και αστυνομία και τη φωτιά να ελέγχεται μετά από αρκετή προσπάθεια. Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες η φωτιά προκλήθηκε από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, αφού όμως το όχημα χτύπησε κάποιο μεταλλικό αντικείμενο ενώ κινούταν σε αυτοκινητόδρομο. Η ζημιά ήταν εκτεταμένη και έτσι δε μπορεί να υπάρξει βέβαιο συμπέρασμα, αλλά το σίγουρο είναι πως το συμβάν δημιούργησε αρνητική δημοσιότητα γύρω από το Tesla S και τις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων γενικότερα.

teslasfire1

Η μετοχή της Tesla Motors έκανε «βουτιά» την επόμενη μέρα από τα 193 στα 180,95 δολλάρια, ενώ τη μεθεπόμενη έπεσε ακόμη περισσότερο, φθάνοντας τα 170 δολλάρια! Παράλληλα, ανοίγει και πάλι η συζήτηση για το πόσο ασφαλείς είναι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου στα αυτοκίνητα, ειδικά από τη στιγμή που έχουν υπάρξει και άλλα παρόμοια περιστατικά στο παρελθόν, δείχνοντας καθαρά πως πρόκειται για αρκετά ευαίσθητο περιφερειακό και χρειάζονται επιπλέον μέτρα ασφαλείας. Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν πολλά πλεονεκτήματα και μπορεί να είναι το μελλοντικό μέσο μετακίνησής μας, αλλά πρέπει να ωριμάσουν αρκετά προτού συμβεί αυτό...

3 Comments

  • 7 Οκτωβρίου 2013 at 22:07

    Επίσης η κατασκευή αυτών των μπαταριών είναι μια ρυπογόνος διαδικασία

  • A
    7 Οκτωβρίου 2013 at 17:43

    1ον
    Η αγορα ειναι πανετοιμη να τα υποδεχθει. Οι υποδομες δεν ειναι καταλληλες για να υποστηριξουν
    ακόμα την ηλεκτροκίνηση. Η τεχνολογία ειναι αυτή που έχει αργήσει, οι συνθήκες ειναι πολυ ώριμες.

    2ον
    Στατιστικά ποιό έχει τις περισσοτερες πιθανότητες να αναφλεγει; Ένα ηλεκτροκίνητο ή ένα βενζινοκίνητο;

    3ον
    Είναι «οικολογικα» αν σκεφτείς οτι η απόδοση ενός βενζινοκινητήρα βρίσκεται γύρω στο 20%
    (Οποιος θελει το ψαχνει για ακρίβεια δεν ειμαι σιγουρος), ενω ενός ηλεκτροκινητήρα πάνω από 60%
    Επιπλέον η ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να έχει παραχθεί απο ΑΠΕ οπότε το όφελος είναι διπλό (& οι ρύποι ουσιαστικά μηδενικοί)
    Δεν υπολογίζουμε λάδια και ξύδια (τα ηλεκτρ. δε χρειάζονται)στην εξίσωση γιατί η ψαλίδα ανοίγει κι άλλο τότε.

  • Σωτήρης
    6 Οκτωβρίου 2013 at 23:10

    Να συμπληρώσω πως επειδή δεν έχουν ρύπους δε σημαίνει οτι είναι και οικολογικά.
    Η ενέργεια που καταναλώνουν με κάποιο τρόπο πρέπει να παραχθεί.