BREAKING

1

Το μέλλον στους κινηματογράφους είναι... 4D

Πώς θα σας φαινόταν να βλέπετε μία ταινία στον κινηματογράφο και να νιώθετε στο... κάθισμά σας αυτό που συμβαίνει στην οθόνη; Για παράδειγμα, την ώρα που το γιγαντιαίο διαστημόπλοιο συγκρούεται με το μυστηριώδη πλανήτη, η θέση σας να "τρέμει" σαν να γίνεται σεισμός. Να βλέπετε το φως του φάρου να αναβοσβήνει στο κάθισμά σας όσο μία αντίστοιχη σκηνή διαδραματίζεται στην οθόνη ή ακόμη και να νιώθετε στην ατμόσφαιρα τον καπνό μετά από μία μεγάλη μάχη.

Αν το 3D ήταν -και παραμένει- τα τελευταία χρόνια, ο τρόπος για να προσελκύσουν οι εταιρείες τους θεατές σε multi-plex αίθουσες για κάτι πιο "ζωντανό" που θα διαφοροποιήσει μία προβολή από τις συνηθισμένες, το... 4D φαίνεται πως είναι το επόμενο ακόμη πιο εντυπωσιακό βήμα!

Στην "αιχμή" της τεχνολογίας αυτής, βρίσκεται αυτή την εποχή το CJ Group με έδρα τη Νότια Κορέα, που διαχειρίζεται τη μεγαλύτερη αλυσίδα κινηματογραφικών αιθουσών στην Ασία, ενώ έχει ως επόμενο στόχο του να παράσχει τον 4D εξοπλισμό του σε περίπου 200 αμερικανικές αίθουσες.

Η 4D εμπειρία έχει ήδη ενθουσιάσει θεατές σε χώρες όπως η Νότια Κορέα, η Ταϊλάνδη ή το Μεξικό, όπου ο όμιλος CJ έχει στην κατοχή του 29 κινηματογράφους οι οποίοι προβάλλουν blockbusters του Hollywood, όπως τα "Avatar", "Pirates of the Carribean: On Strange Tides" και "Prometheus". Τώρα η εταιρεία βρίσκεται κοντά στην οριστικοποίηση της συμφωνίας της να δημιουργήσει 200 4D αίθουσες στις ΗΠΑ τα επόμενα πέντε χρόνια, με τις πρώτες να ανοίγουν φέτος στο Los Angeles και τη Νέα Υόρκη.

Όπως ισχυρίζονται οι υπεύθυνοι της εταιρείας, πέρα από τη χρήση "κινούμενων" καθισμάτων, μία τέτοια αίθουσα διαθέτει από ακροφύσια που μπορούν να ψεκάσουν νερό, ομίχλη, φυσαλίδες, αέρα καθώς και μυρωδιές στους θεατές έως γιγαντιαίους ανεμιστήρες και φώτα που μπορούν να μιμηθούν οπτικά effects όπως αστραπές ή λάμψεις εκρήξεων. Κάθε αίθουσα χρειάζεται 16 με 20 ημέρες για να προγραμματιστούν τα 4D effects κάθε ταινίας με τη βοήθεια εξειδικευμένου λογισμικού. Ένα καλό παράδειγμα αποτελεί το sci-fi movie "Prometheus" του Ridley Scott, με την 22χρονη προγραμματίστρια της εταιρείας Catherine Yi να έχει μελετήσει και σχεδιάσει με ιδιαίτερη προσοχή το πώς ακριβώς τα effects θα συμπεριληφθούν στην ταινία. Έτσι, για παράδειγμα, στην σκηνή της πρόσκρουσης του πλοίου, έπρεπε να μελετηθεί πώς ακριβώς οι θέσεις θα μετακινηθούν για να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή προσομοίωση, να προσεχθεί σε ποιο ακριβώς σημείο το κάνιστρο θα απελευθερώσει τη μυρωδιά πυρίτιδας κ.ο.κ. Το σημαντικό, όμως, σύμφωνα με την κα Yi, είναι να επιτευχθεί μία ισορροπία στη χρήση effects, ώστε να μη θεωρηθούν υπερβολικά από το κοινό. "Πρέπει να ξέρεις πότε να τραβήξεις τη διαχωριστική γραμμή και πότε η ουσία βρίσκεται σε κάτι απλό και λιτό και όχι στην υπερβολή" αναφέρει η ίδια.

Η τεχνολογία 4DPlex της CJ έχει κάνει το ντεμπούτο της το 2009 και σήμερα υπάρχουν 20 blockbusters που παίζονται στον κόσμο, χρησιμοποιώντας 4D effects σε συμβατές αίθουσες. Υπολογίζεται, μάλιστα, πως κάθε 4D αίθουσα κοστίζει περί το 1.63 εκατομμύρια ευρώ για να ολοκληρωθεί.

Η εταιρεία, πάντως, έχει πάρει μέχρι στιγμής ιδιαίτερα θετικό feedback από το κοινό όπου έχει σχετικές αίθουσες, με αποτέλεσμα να είναι αισιόδοξη για την επέκταση του εγχειρήματός της σε ολόκληρο τον κόσμο. Η επιτυχία του, πάντως, στην αμερικανική αγορά θα είναι ένα μεγάλο "στοίχημα" που αν κερδηθεί θα κρίνει πολλά πάνω στη συγκεκριμένη τεχνολογία στο μέλλον.

Πηγή: LA Times

0 Comment