BREAKING

0

Το τσιγάρο και το αλκοόλ κόβονται... το Facebook και το Twitter, όχι

Πρόσφατη έρευνα που μελέτησε τις τάσεις εθισμού 205 ανθρώπων τόσο στα social media όσο και σε άλλες «ουσίες», στη Γερμανία, κατέληξε σε πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα.

Οι συμμετέχοντες στην έρευνα, κλήθηκαν να απαντούν 7 φορές την ημέρα, για μία εβδομάδα στις ερωτήσεις των ερευνητών, μέσω των Blackberry συσκευών τους. Η ερώτηση ήταν αν ένιωσαν κάποια επιθυμία τα προηγούμενα 30 λεπτά και αν υπέκυψαν σε αυτή. Κάθε φορά που απαντούσαν επίσης, τους ζητούνταν να βαθμολογήσουν την επιθυμία που ένιωσαν σε μία κλίμακα μεταξύ «ήπιας» και «ακατανίκητης».
Σε σύνολο 10558 απαντήσεων, καταγράφηκαν 7827 «επιθυμίες». Τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα των ερευνητών θα δημοσιευτούν στο Psychological Science αλλά, κάποια στοιχεία που διέρρευσαν στην εφημερίδα Guardian αναφέρουν πως το μεγαλύτερο ποσοστό ανικανότητας για αυτοέλεγχο στις επιθυμίες που ένιωσαν οι συμμετέχοντες, συνδέονται με τα social media.
Ο επικεφαλής της έρευνας, Wilhelm Hofmann εκτιμά πως ο σύγχρονος τρόπος ζωής δεν είναι άλλο παρά ένα σύνολο από επιθυμίες που έρχονται σε σύγκρουση με την αντίστασή μας. Οι περισσότεροι άνθρωποι τείνουν να υποκύπτουν περισσότερο στον εθισμό στα social media, παρά σε ουσίες όπως το τσιγάρο ή το αλκοόλ, καθώς πιστεύουν πως δεν υπάρχει άμεσος κίνδυνος για την υγεία ή άλλες επιπλοκές από το Twitter ή το Facebook. Ο επιστήμονας τονίζει, όμως, ότι οι υπηρεσίες αυτές μπορούν εν τέλει να είναι ένα τεράστιο ξόδεμα χρόνου για τους χρήστες.
Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που εφευρέθηκε ο όρος socialholic από τους επιστήμονες, προσπαθώντας να καταδείξουν την εξάρτηση πολλών ατόμων από τις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης, σε τέτοιο βαθμό που να έχουν «μπλέξει» την αληθινή ζωή με την ψηφιακή.
Τι λέτε; Είμαστε κολλημένοι με τα social media; Δίνουμε περισσότερη σημασία στην ψηφιακή μας ζωή και λιγότερη στην πραγματική; Έχουμε αντικαταστήσει τους φίλους με τους οποίους σπάμε πλάκα ή δοκιμάζουμε καινούρια πράγματα, με ψηφιακούς φίλους με τους οποίους μοιραζόμαστε μόνο λέξεις, links και βιντεάκια;

Πηγές: Fox News, The Guardian

0 Comment