BREAKING

0

Toy Story 3 Γιατί όλα είναι Παιχνίδι…

Το Toy Story ολοκλήρωσε την τριλογία του και από εδώ και στο εξής μπορεί να στέκεται επάξια δίπλα στο Star Wars και στον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών. Και όχι μόνο επειδή πλέον είναι το animation με τις καλύτερες εισπράξεις όλων των εποχών…

Το Toy Story 3 ήρθε, κατέπληξε, έσπασε ρεκόρ και συνέχισε την παράδοση του concept που άλλαξε τα δεδομένα όχι μόνο στο animation, αλλά γενικότερα στον κόσμο της δημιουργίας. Ο Woody και όλη η παρέα επέστρεψαν με το τρίτο sequel, προσθέτοντας τρισδιάστατη ποιότητα και διατηρώντας τις καινοτομίες που καθιέρωσε το Toy Story από τότε που εμφανίστηκε. Και μικροί και μεγάλοι ξανακάθισαν στο κέντρο του δωματίου και έπαιξαν με τα Παιχνίδια τους…

Από τα 111.000 frames ψηφιακής μαγείας του πρώτου θρυλικού Toy Story –με κάθε frame να χρειάζεται από τέσσερις μέχρι εννέα ώρες δουλειάς!-, του animation που άλλαξε τον τρόπο που βλέπουμε σινεμά και που παρουσίασε με εντυπωσιακό τρόπο τις απίστευτες δημιουργικές δυνατότητες που κρυβόταν στα γραφεία της Pixar, σίγουρα έχει περάσει πολύς καιρός.  Πλέον στο άκουσμα πως μία ταινία δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου σε υπολογιστή, η φαντασία σου δεν τρέχει σαν άγριο άλογο. 15 χρόνια μετά το πρώτο Toy Story, οι βασισμένες στους υπολογιστές ταινίες αποτελούν το ποπ-κορν του κινηματογράφου. Υπάρχουν όμως πάντα οι διαχωριστικές γραμμές που ξεχωρίζουν εκείνους που έχουν έμπνευση από εκείνους που κοπιάρουν. Γιατί μπορεί να έχουν περάσει από τότε αμέτρητες παραγωγές και καινοτομίες, αλλά δεν είναι εύκολο να ξεχαστεί πόσο επαναστατικό ήταν το Toy Story και πόσο ακόμα επηρεάζει τη σκέψη των παραγωγών, την γραφή των σεναριογράφων και την γωνία του… υπολογιστή των σκηνοθετών…

Ο «πατέρας» του Toy Story, John Lasseter όπως και τότε, εξακολουθεί να επαναλαμβάνει πως εκείνοι που κάνουν την διαφορά και δίνουν το πρόσταγμα είναι οι άνθρωποι που χειρίζονται τους υπολογιστές, και όχι τα μηχανήματα. Αυτό συνέβη από το πρώτο κιόλας φιλμ που απέφερε συνολικά 360 εκατ. δολάρια παγκοσμίως, αλλά κυρίως μία ολοκαίνουργια αισθητική, έναν καινούργιο αέρα ψυχαγωγίας. Μπορεί να κατηγορήσει κανείς το Toy Story πως άλλαξε την πορεία του animation και το οικογενειακό fun, και έβαλε το χιούμορ του sitcom στην καρδιά των σεναρίων, «ψηλώνοντας» απότομα την ευφυΐα των παιδιών; Αφελές και «βαρύ», αφού την ίδια στιγμή μπορεί και να τους ευχαριστήσει. Είναι η ταινία που ευθύνεται για το μετέπειτα αράδιασμα της μαγείας των Incredibles, των λαχταριστών γεύσεων του Ratatouille, την αγαπημένη τρομάρα των Monsters Inc…

To Toy Story είχε προταθεί για Όσκαρ Σεναρίου (η πρώτη φορά ever για animation), το Toy Story 2 το 1999 πήγε το animation πολλά βήματα παραπέρα, όπως και τα ίδια τα νούμερα, αφού ήταν το πρώτο σίκουελ κινουμένων σχεδίων που έκανε περισσότερες εισπράξεις από την αρχική ταινία, συγκεντρώνοντας  485 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως. Η νίκη του στις Χρυσές Σφαίρες στην κατηγορία for Best Motion Picture/Comedy Musical, ήταν απλώς η απόδειξη πως το animation δεν έδειχνε ακόμα τον δρόμο, αλλά ήδη τον είχε στρώσει με εκατοντάδες να αδημονούν να τον πατήσουν και εκείνοι…

Με τον John Lasseter να κάθεται στην καρέκλα του παραγωγού και να παραδίδει την σκηνοθεσία στον Lee Unkrich, η 3D εμπειρία του τρίτου sequel έθεσε νέα δεδομένα και όπως ήταν λογικό συμπαρέσυρε και τις δύο πρώτες ταινίες, αφού επανακυκλοφόρησαν και αυτές σε 3D. Με ευκολία μάλιστα αφού τα δισδιάστατα καρέ τους είχαν ήδη προοπτική για να προστεθεί βάθος και μία επιπλέον διάσταση στην ιστορία….

Από την πρώτη ημέρα το Toy Story διεύρυνε την γκάμα των παιχνιδιών, την ποικιλία των video games, την τεχνολογία του κινηματογράφου, ακόμα και τα θεματικά πάρκα… Πάνω απ’ όλα έβαλε την φαντασία μας σε άλλη ρότα και έκτοτε του είμαστε ευγνώμονες…

0 Comment