BREAKING

0

Wang Jianlin: Ο Κινέζος δισεκατομμυριούχος και οι επιθετικές κινήσεις στο χώρο του Hollywood

Ένας δισεκατομμυριούχος από τη μακρινή Κίνα έχει δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το χώρο του αμερικανικού θεάματος και γενικότερα για τη βιομηχανία της ψυχαγωγίας. Ο λόγος για τον Wang Jianlin του ομίλου Dalian Wanda Group, ο οποίος έχει κάνει τις πρώτες επιθετικές κινήσεις στο χώρο του Hollywood.

wang-jianlin

Συγκεκριμένα, η εταιρεία πρόσφατα υπέγραψε συμφωνία για επένδυση στη Sony Pictures. Επιπλέον, εξαγόρασε την Dick Clark Productions, παραγωγό των Golden Globe Awards. Και αυτά, αποτελούν μόνο την ...προθέρμανση. Ο ίδιος, εξέφρασε την επιθυμία να εξαγοράσει ένα από τα έξι μεγαλύτερα Hollywood studios, ενώ πρόσφατα βρισκόταν σε συζητήσεις για την εξαγορά ενός ποσοστού της Paramount Pictures, και συγκεκριμένα το 49% αυτής.

Δεν είναι όμως όλοι τόσο ευχαριστημένοι για τα φιλόδοξα αυτά σχέδια του Wang. Νομικοί κύκλοι τονίζουν ότι η δημιουργία ενός κολοσσού σαν αυτόν που πάει να δημιουργήσει και ο οποίος θα βρίσκεται προσκείμενος στη κινεζική κυβέρνηση, θα έχει ως αποτέλεσμα την άσκηση υπερβολικού ελέγχου από αυτήν όσον αφορά το περιεχόμενο και τη διανομή αμερικανικών ταινιών. Αν πετύχει στα επιχειρηματικά αυτά σχέδια, τότε σε σύντομο χρονικό διάστημα, η Κίνα θα μπορούσε να επισκιάσει την Αμερική, ως τη μεγαλύτερη αγορά ταινιών στον κόσμο.

Το οικονομικό θαύμα της Κίνας, που έχει συντελεστεί στις προηγούμενες τέσσερις δεκαετίες, είναι εξαιρετικά αλληλένδετο με τις ικανότητες στη διαδικασία κατασκευής. Ο Clayton Dube, διευθυντής του USC U.S.-China Institute ανέφερε σε πρόσφατες δηλώσεις του: «Αυτό που έχουμε δει με τον Wanda είναι ότι θέλει να κατέχει studios όπως το Legendary, αλλά δε θέλει να τα «τρέξει». Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο ίδιος ο Wang, «δεν γνωρίζουμε πως να κάνουμε καλές ταινίες, αλλά θέλουμε να μάθουμε».

Αυτό το μήνα, 16 μέλη του αμερικανικού Κοινοβουλίου, υπέγραψαν επιστολή στην οποία ζητούν τον μεγαλύτερο έλεγχο των κινεζικών επενδύσεων, στον απόηχο αυτών των επιθετικών κινήσεων εκ μέρους του Wang Jianlin στην αμερικανική βιομηχανία, επικαλούμενοι τις πρόσφατες επενδύσεις στις εταιρείες AMC και Legendary Entertainment που εξαγοράστηκαν έναντι του ποσού των $3.5 δις. Μερικοί αναλυτές θεωρούν το ποσό αυτό ως υπερβολικό. Υπενθυμίζουμε ότι η Legendary βοήθησε στην παραγωγή των Jurassic World και Godzilla.

Η εταιρεία του Wanng δεν είναι η μόνη η οποία αντιμετωπίζεται με δυσαρέσκεια στις ΗΠΑ. Η Huawei, ο γνωστός κατασκευαστής τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού, έχει εγκαταλείψει τα σχέδια περαιτέρω επέκτασης για λόγους ασφαλείας. Από την άλλη πλευρά, ο Richard Berman, μια αμφιλεγόμενη προσωπικότητα και προβοκάτορας, ξεκίνησε τη νέα καμπάνια «China Owns Us» προκειμένου να κάνει τους ανθρώπους να αναρωτηθούν αν είναι θεμιτό να αφήνουν εταιρείες όπως η Wanda να εξαγοράσει άλλες εταιρείες του θεάματος των ΗΠΑ. Αλλά ο Wang ήταν ξεκάθαρος με τους στόχους του: «Δεν υπάρχει τίποτα το μεμπτό να είσαι ο No.1 σε παγκόσμια κλίμακα».

«Οι ιδεολογικές συνέπειες της συμφωνίας αυτής δεν μπορούν να αγνοηθούν», φέρεται να δήλωσε ο Wheeler Winston Dixon, καθηγητής του Πανεπιστημίου της Νεμπράσκα. Καθώς η κινεζική οικονομία γίνεται όλο και πιο ασταθής, οι επιχειρηματίες αναζητούν νέες περιοχές για να τοποθετήσουν τα χρήματά τους. Η καλπάζουσα βιομηχανία του θεάματος ελκύει επενδυτικά σχήματα και πλούσιους επιχειρηματίες. Ο Wang, για παράδειγμα, έχει στενούς δεσμούς με την πολιτική ελίτ του Πεκίνου. Ο ίδιος, μετατράπηκε σε επιχειρηματία στις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν νομιμοποιήθηκε στη Κίνα το ιδιωτικό real estate. Ήταν τότε, που ολόκληρη η Κίνα, άρχισε να γεμίζει με τα «Wanda Plazas».

Πολλοί δημιουργοί ταινιών οι οποίοι προσεγγίστηκαν από την εφημερίδα Los Angeles Times για ένα σχόλιο εμφανίστηκαν σκεπτικοί για την πιθανότητα να χρησιμοποιηθούν οι ταινίες ως μέσο προπαγάνδας. Ο Lloyd Greif, ο οποίος ασχολείται με την επενδυτική τραπεζική, ανέφερε ότι το Hollywood δεν μπορεί να αποτελέσει προϊόν πώλησης για προπαγανδιστικούς σκοπούς για ξένα συμφέροντα, ιδιαίτερα για μια χώρα όπως η Κίνα, που απέχει πολύ από τις φιλελεύθερες πολιτικές της βιομηχανίας της διασκέδασης.

0 Comment