BREAKING

WPP @ MWC 2011: Δίκτυα και κατασκευαστές πρέπει να συνεργάζονται

Γράφει ο Νίκος Μουμούρης

Υπό το κλασικό τεχνοκεντρικό πρίσμα, η παρουσία ενός μεγαλοστελέχους του διαφημιστικού κλάδου σε ένα συνέδριο σαν το Mobile World Congress θα έφερνε στο μυαλό του μέσου ανθρώπου την παροιμία "τι γυρεύει η αλεπού στο παζάρι". Ομως το MWC δεν είναι ένα τεχνοκεντρικό συνέδριο αλλά και αν ήθελα ποτέ οι διοργανωτές να αποτελέσει τέτοιο, είναι πια πολύ αργά. Η περιβόητη σύγκλιση των τηλεπικοινωνιών με αυτό που ορίζουμε ως διαφημιστική επικοινωνία δεν είναι πια κάτι που συμβαίνει αλλά κάτι που τείνει να ολοκληρωθεί. Οπότε η εμφάνιση του σερ Martin Sorrell της WPP (ενός κολοσσού της επικοινωνίας στον οποίο ανήκει καιη γνωστή μας Ogilvy) στον ίδιο καναπέ όπου κάθονταν οι CEO της Ericsson και της HTC ήταν όχι απλώς επιβεβλημένη αλλά μέρος του όλου σκεπτικού.

"Είχαμε πει στο παρελθόν πως αν τα δίκτυα και οι κατασκευαστές συσκευών δεν συνεργαστούν κάποιος θα τους αναγκάσει να το κάνουν" είπε ο Sorrell. Οπως παραδέχθηκε "είχαμε στο μυαλό μας την Google όταν το λέγαμε αυτό αλλά μας είχε διαφύγει η Apple". Μερικοί αριθμοί που παρέθεσε ο Sorrell δείχνουν τους λόγους για τους οποίους οι δύο κλασικοί πόλοι της βιομηχανίας υποχρεώθηκαν να καθίσουν με διαθέσεις συμβιβασμού στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Ο τζίρος των εφαρμογών για κινητές συσκευές έφτασε το 2010 τα 15 δισ. ευρώ, ποσό εντυπωσιακό αν λάβει κανείς υπόψιν του πως μόλις 2 στις 10 εφαρμογές που "κατεβαίνουν" από τα διάφορα Application Stores διατίθενται επί πληρωμή. Και τι είναι οι εφαρμογές; "Απλώς το 'κέλυφος" που διανέμει πληροφορίες στο Internet, οι εφαρμογές δεν αντικαθιστούν το διαδίκτυο" είπε και -δυστυχώς κατά τη γνώμη μας- δεν χειροκροτήθηκε σε αυτό το σημείο της ομιλίας του. Η επέλαση των επίπεδων συσκευών με αιχμή του δόρατος το iPad έδωσε την αφορμή για να γεμίσουν σελίδες επί σελίδων (χάρτινες και ψηφιακές) για τον θάνατο του Web και τον παραγκωνισμό του Internet, αλλά μια πιο ψύχραιμη ματιά σαν αυτή του Sorrell δείχνει πως τα πράγματα δεν έχουν έτσι ακριβώς.

Ενα ακόμα ενδιαφέρον σημείο από την παρουσίαση του επικεφαλής της WPP: Οι κινητές συσκευές, όπως τις προσδιορίζουμε σήμερα, θα ξεπεράσουν σε δημοτικότητα την τηλεόραση, εκτίμησε ο Sorrell. Είναι, ίσως, μια δήλωση που ενέχει στοιχεία ρίσκου, αν λάβουμε υπόψιν πως ο ορισμός των κινητών συσκευών έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια, ίσως να συμβεί το ίδιο με έναν άλλο τρόπο για την τηλεόραση, ίσως, πάλι, να μιλάμε για μια άλλου είδους σύγκλιση.

Ακολουθήστε το digitallife.gr στο Google News

0 Comment