BREAKING

0

XCOM: Chimera Squad Review

Η ανακοίνωση – έκπληξη του Chimera Squad σίγουρα αναθέρμανε (εν μέσω πανδημίας) το ενδιαφέρον όλων των fans των tactical turn-based strategy. Άλλωστε οποιοδήποτε game φέρει τη λέξη XCOM στον τίτλο δεν μπορεί παρά να κοινοποιεί άμεσα τα ευαίσθητα αντανακλαστικών νέων αλλά και βετεράνων της δημοφιλούς σειράς που έκανε το ντεμπούτο της πίσω στο μακρινό 1994 από τη θρυλική Microprose και τον Julian Gollop. Ύστερα από ένα πολύ πετυχημένο XCOM 2, αλλά και ένα εξίσου ποιοτικό expansion (War of the Chosen), έχουν μεσολαβήσει σχεδόν 4 και 3 χρόνια αντίστοιχα, για αυτό και το Chimera Squad παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους fans του XCOM universe. Μπορεί να διατηρήσει τη φλόγα της δημοφιλούς σειράς ζωντανή και παράλληλα να παρουσιάσει την ίδια ποιοτική εμπειρία στρατηγικού παιχνιδιού που έχουμε συνηθίσει;

Α Brave new world…

Τα γεγονότα του XCOM: Chimera Squad διαδραματίζονται πέντε χρόνια μετά τα όσα συνέβησαν στο War of the Chosen. Οι εξωγήινοι ADVENT έχουν ηττηθεί και εκδιωχθεί από τον πλανήτη και έχει ξεκινήσει μια διαδικασία ανοικοδόμησης του πλανήτη. Σε αυτό το νέο κόσμο που γεννιέται άνθρωποι, υβρίδια ανθρώπων – εξωγήινων και οι εξωγήινοι που είχαν στρατευθεί με την πρώην εξωγήινη κυβέρνηση καλούνται να συνυπάρξουν και να συνεργαστούν για ένα καλύτερο αύριο. Αυτή η συμβίωση προσπαθεί να πάρει πνοή στην City 31, μια τεράστια μητρόπολη του μέλλοντος που ουσιαστικά λειτουργεί ως ένα «πείραμα» αδελφοσύνης ανάμεσα στα διαφορετικά είδη. Τα πρώτα σύννεφα σε αυτή την ξεχωριστή και συγχρόνως εύθραυστη συνύπαρξη αρχίζουν να μαζεύονται όταν αιφνιδιαστικά ο Δήμαρχος Nightingale χάνει τη ζωή του σε μια τρομοκρατική επίθεση. Τότε είναι που αναλαμβάνει δράση το Chimera Squad, ένα είδος ειρηνευτικής δύναμης, που αποτελείται από ανθρώπους, hybrids και πρώην ADVENT. Στην προσπάθεια τους να εξιχνιάσουν το ποιοι βρίσκονται πίσω από το έγκλημα καλούνται να αντιμετωπίσουν τρεις εγκληματικές οργανώσεις, αλλά και την Atlas μια οργάνωση που τα μέλη της ζουν στις σκιές και δεν βλέπουν με καθόλου καλό μάτι την συνύπαρξη ανάμεσα στις διαφορετικές factions…

Από τις πρώτες κιόλας στιγμές του παιχνιδιού, αυτό που αμέσως θα διαπιστώσουν οι παλαιότεροι είναι ότι υπάρχει μια αλλαγή στο τόνο του XCOM. Το παιχνίδι θυμίζει περισσότερο πλέον ως ένα κράμα μεταξύ Marvel και game της BioWare, καθώς οι πρωταγωνιστές που απαρτίζουν το Chimera Squad έχουν μια πιο κομιξάδικη διάθεση, κάνοντας λίγο παραπάνω χαβαλέ την ώρα της μάχης και αφήνοντας στην άκρη την deep και πιο dark σύγκρουση ανάμεσα στους ανθρώπους και τους εξωγήινους εισβολείς που είδαμε στα προηγούμενα games της σειράς. Αυτό που μπορείτε να παρατηρήσετε από την αρχή είναι ότι οι developers αποφάσισαν να πειραματιστούν λίγο παραπάνω, δημιουργώντας μια πιο «μαζεμένη» και συγχρόνως πιο γρήγορη εμπειρία στρατηγικού παιχνιδιού σε σύγκριση με το XCOM 2. Αν και ο πυρήνας του gameplay παραμένει ίδιος, ωστόσο τώρα το παιχνίδι εστιάζει στα γρήγορα encounters και στα μικρά campaigns (καλά να ξέρετε ότι θα χρειαστείτε κοντά σε ένα 15ωρό για να το τελειώσετε). Αυτή η προσέγγιση έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν λιγότερες στρατηγικές αποφάσεις και λιγότερα customization options, συμβάλλοντας στο πιο γρήγορο gameplay. Για αυτό και το Chimera Squad θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μια «cut» έκδοση του παραδοσιακού XCOM.

Και μπορεί το XCOM: Chimera Squad να διατηρεί το feeling των περισσότερων XCOM games, παρόλα αυτά προσφέρει στους φανατικούς φίλους του είδους μια εντελώς ανανεώμενη και διαφορετική εμπειρία. Πλέον θα πρέπει να ξεχάσετε τον χρόνο που ξοδεύατε για να (προ)ετοιμάσετε τους στρατιώτες σας και να τους καταστήσετε ετοιμοπόλεμους. Πλέον υπάρχουν συγκεκριμένοι χαρακτήρες με δικές τους δυνάμεις και abilities, τους οποίους θα πρέπει να διαχειριστείτε προσεκτικά μόνο την ώρα της μάχης και όχι πριν από αυτή. Το βαθύ customization έχει εξαϋλωθεί στο βωμό ενός συγκεκριμένου roster 11 στρατιωτών (ξεκινάτε με 4 και προστίθενται νέοι ήρωες στη συνέχεια) που όμως ξεχωρίζει από το γεγονός ότι o κάθε ένας εξ’ αυτών διαθέτει το δικό του μοναδικό set από abilities, οι οποίες γίνονται διαθέσιμες με την απόκτηση εμπειρίας. Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι καμία ability δεν είναι ίδια με την άλλη, πράγμα που σημαίνει ότι ο τρόπος που χρησιμοποιείτε κάθε ήρωα στο πεδίο της μάχης είναι ζωτικής σημασίας.

Ωστόσο, μια ειδοποιός διαφορά σε σύγκριση με τα προηγούμενα games της σειράς είναι ότι δεν υπάρχει ο μόνιμος θάνατος των στρατιωτών σας, καθώς έχει αντικατασταθεί από έναν Bleedout μηχανισμό. Όταν ένας ήρωας σας χτυπηθεί θανάσιμα, τότε για ένα σύντομο χρονικό διάστημα (σε turns) μπαίνει στη φάση του Bleedout. Εάν δεν προλάβετε να τον βοηθήσετε και να τον σώσετε, τότε η αποστολή επιστρέφει στο αμέσως προηγούμενο checkpoint. Πολύ απλά δεν μπορείτε στη μάχη να χάσετε τα μέλη του squad σας, όπως στα προηγούμενα games της σειράς! Έτσι λοιπόν, μοιραία δεν υπάρχει το ίδιο «δέσιμο» που είχατε με κάποιον στρατιώτη, όπου στα παλαιότερα XCOM η απώλεια ενός βετεράνου της ομάδας σας αποτελούσε ένα εξαιρετικά σημαντικό πλήγμα για τη συνέχεια.

Από το πλαίσιο των αλλαγών δεν την έχει γλιτώσει ούτε ο strategic map, καθώς το concept του Geoscape εδώ αλλάζει και ουσιαστικά εστιάζει αποκλειστικά στην City 31. 9 διαφορετικές περιοχές αποτελούν το πεδίο, το οποίο καλείστε να εξερευνήσετε και να επιχειρήσετε στρατιωτικά, με ορισμένες εξ’ αυτών να προσφέρουν διαφορετικά στρατηγικά οφέλη (όπως νέα abilities, όπλα και gear) κι άλλες να βοηθούν στην εξέλιξη του story. Και εδώ θα πρέπει να πάρετε τις κατάλληλες αποφάσεις, με τους developers να έχουν προσθέσει το gameplay mechanic του civil unrest. Σε περίπτωση που προτιμήσετε μια αποστολή έναντι μιας άλλης, τότε υπάρχει ο κίνδυνος να αυξήσετε τις κοινωνικές αναταραχές. Μεγάλη αύξηση των κοινωνικών αναταραχών οδηγούν σε αναρχία και τότε απλώς τρέχετε και δεν φτάνετε, φέρνοντας το «game over» ένα βήμα πιο κοντά σας!

Οι δε αποστολές είναι σχεδιασμένες για να προσφέρουν μικρά bursts καταιγιστική δράσης, χωρίζονται σε τρία (το πολύ) encounters με τον χάρτη του παιχνιδιού να είναι συντετμημένος και πιο μαζεμένος. Στην αρχή θα πρέπει να κάνετε την σωστή επιλογή στο breach, δηλαδή στον τρόπο με τον οποίο η ομάδα σας θα εφορμήσει στους εσωτερικούς χώρους ενός κτιρίου. Η επιτυχία ή μη του breach ουσιαστικά επηρεάζει σημαντικά την εξέλιξη της πορείας της μάχης, καθώς κάποια breach points βάζουν τα μέλη της ομάδας σας σε πλεονεκτική θέση και κάποια άλλα κατευθείαν στο… στόμα του  λύκου. Μάλιστα, αυτό που θα διαπιστώσετε σχετικά γρήγορα είναι ότι στις μάχες του Chimera Squad, κάθε επιλογή μετράει και έχει συγκεκριμένο αντίκτυπο. Εάν τα πάτε καλά, τότε η πλάστιγγα θα γείρει προς εσάς, εάν όχι τότε θα βρεθείτε με την πλάτη στον τοίχο.

Διαφορετικό… αλλά πάλι XCOM!

To XCOM: Chimera Squad πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον «πείραμα» κι ενδεχομένως ένα spin-off που μπορεί να θεωρηθεί ως μια κίνηση χαμηλού ρίσκου για τη σειρά. Αν και η συνταγή έχει αλλάξει κατά τα 2/3, παρόλα αυτά το θετικό είναι ότι εξακολουθεί να θυμίζει το XCOM που όλοι μας έχουμε αγαπήσει. Άλλωστε, ποιος λέει όχι σε μια μικρή νότα αλλαγής και φρεσκάδας, ειδικότερα από τη στιγμή που κοστίζει και μόλις 19.99 ευρώ στο Steam. Και μπορεί οι βετεράνοι της σειράς να το δουν με λίγη παραπάνω καχυποψία, όμως στο τέλος της ημέρας είναι σίγουρο ότι θα καταφέρει να πείσει κι αυτούς!

Ανάπτυξη: Firaxis  Έκδοση: 2K Games Διάθεση: CD Media

ΓΡΑΦΙΚΑ: 82
ΗΧΟΣ: 79
GAMEPLAY: 82
ΑΝΤΟΧΗ: 79
ΓΕΝΙΚΑ: 81

0 Comment

Post a Comment

(required)
(required - never published nor shared)