21 C
Athens
Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024
More

    Οι απόψεις των συντακτών του DigitalLife για το Facebook Home

    Είναι το Facebook Home αυτό το κάτι που λείπει από τα Android smartphones μας;

    facebook home

    Γράφει ο Θοδωρής Κόνσουλας

    Παρακολουθώντας live το event του Facebook σχετικά με το νέο του σπίτι στο Android, είδα μία νέα και πιο παιχνιδιάρικη Αρχική Σελίδα για τις Android συσκευές μας. Τη βρήκα αρκετά ενδιαφέρουσα και όμορφη, με τα διάφορα εφέ της να με κερδίζουν και παντού να κυριαρχεί το Facebook, άντε και το Instagram (ιδιοκτησία του Facebook βλέπετε).

    Ωραία όλα αυτά, αλλά χρειαζόμαστε άραγε κάτι τέτοιο στα κινητά τηλέφωνα μας όπως είναι το Facebook Home; Ήδη σπαταλούμε αρκετές ώρες στο Facebook μέσα από το smartphone μας και επιλέγουμε να το κάνουμε. Φανταστείτε τώρα στην καφετέρια να ανοίγουμε το κινητό τηλέφωνο για να καλέσουμε κάποιον αριθμό και να βλέπουμε 10 ειδοποιήσεις και 5 μηνύματα. Ξεχνάς και την κλήση, ξεχνάς και την υπόλοιπη παρέα!

    Τόσο απαραίτητο έχει γίνει πια το Facebook που χρειάζεται κάθε λίγα λεπτά να κοιτάμε την οθόνη του κινητού μας και να έχουμε πρόσβαση σε αυτό; Έως τώρα αποφασίζαμε εμείς πότε θα δούμε το Facebook, ενώ με το Facebook Home θα αποφασίζει το Android κινητό μας γι’αυτό.

    Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν χρήστες οι οποίοι έχουν smartphone αποκλειστικά για το Facebook και οι οποίοι θα ευχαριστηθούν με το Facebook Home. Θα εντυπωσιαστούν με τα ωραία γραφικά και ειδικά με τη λειτουργία Chat Heads, η οποία επιτρέπει το chat χωρίς ο χρήστης να ακυρώνει ό,τι κάνει εκείνη τη στιγμή. Θα τους βολέψει απίστευτα πολύ αυτή η αμεσότητα που δίνει το Facebook Home για σύνδεση στο Facebook από την οθόνη κλειδώματος κιόλας.

    Προσωπικά, δε θα επέλεγα να χρησιμοποιήσω αυτή τη στιγμή το Facebook Home, μιας και δεν το έχω τόσο ανάγκη ώστε να το βλέπω συνέχεια μπροστά μου όποτε κοιτώ το smartphone μου. Επίσης, πιστεύω πως τα διάφορα μηνύματα που θα πετάγονται θα με απωσπούν από το οτιδήποτε άλλο κάνω εκείνη τη στιγμή. Εσείς θα το χρησιμοποιήσετε όταν κυκλοφορήσει και αν πληρείτε τις απαραίτητες προϋποθέσεις (Android και Hardware);

     

    Facebook Home: ένα fail που είναι έτοιμο να συμβεί στο Android και δεν πρόκειται να συμβεί στην Apple

    Γράφει η Elpiniki Lyberis

    Από τους 10+ εκατομμύρια κατοίκους της Ελλάδας που καταμετρήθηκαν στην τελευταία απογραφή πληθυσμού, 4+ εκατομμύρια διατηρούν προφίλ στο Facebook. Ενεργά ή όχι πολύ ενεργά, δεν μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα. Αλλά σίγουρα το ποσοστό κατόχων προφίλ στο Facebook αναλογικά με τον πληθυσμό, είναι πολύ υψηλότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο που είναι μόλις στο 16%. Και πάλι. Το Facebook έχει ένα δισεκατομμύριο μέλη. Είναι δημοφιλές. Είναι αρκετά δημοφιλές όμως, ώστε και το ένα δισεκατομμύριο μέλη να υιοθετήσουν το Facebook Home που παρουσίασε ο Mark Zuckerberg και οι συνεργάτες του; Μία ομάδα εφαρμογών προς το παρόν στο Android, που «καπελώνει» οποιοδήποτε Interface, ακόμα και του Android;

    Λοιπόν, εγώ πιστεύω πως όχι. Συν ότι πιστεύω πως είναι ένα πρώτης τάξεως fail από την πλευρά του Facebook γιατί πολύ εύκολα θα διαπιστώσει πως, ένα πολύ μικρό ποσοστό από το ένα δισεκατομμύριο μέλη του θα υιοθετήσει το Facebook Home. Γιατί;

    Ας ξεκινήσουμε από την Apple. Στη χθεσινή παρουσίαση δεν υπήρξε καμία αναφορά για το αν θα δούμε το Facebook Home σε συσκευές iOS. Κι εγώ σας λέω πως δεν θα το δούμε. Όχι γιατί όπως είπε ο Mark Zuckerberg, είναι κλειστό λειτουργικό και δεν είχαν την ευχέρεια να δουλέψουν πάνω σε αυτό όπως δούλεψαν στο Android. Αλλά γιατί δεν υπάρχει περίπτωση η Apple να επιτρέψει σε μία εφαρμογή, όπως είναι αυτή του κοινωνικού δικτύου, να «καπελώσει» το User Interface του iOS, το οποίο, είτε συμφωνεί είτε διαφωνεί κάποιος για την χρηστικότητά του, είναι το δικό της User Interface. Της Apple. Ξοδεύει κόπο και χρήματα γι αυτό, κάνει έρευνα και αποτελεί το κυριότερο σημείο επαφής της εταιρείας με τους χρήστες της. Εκτός από το casing των συσκευών της. Άρα, δεν θα αφήσει ποτέ ένα Facebook να το «καλύψει».

    Το ίδιο πιστεύω και για την Microsoft και το επίσης «κλειστό» σύστημα των Windows Phone.

    Ως fail, όμως, το αντιμετωπίζω και στην περίπτωση του Android. Η Google, δηλαδή, δεν θα πρέπει να είναι καθόλου ευχαριστημένη με την ιδέα του Facebook. Το Facebook Home, με την εγκατάστασή του στα high end smartphones που κυκλοφορούν, «εξαφανίζει» το Android. Κάνει σχεδόν όλη την τελική εμπειρία του χρήστη σε ένα smartphone, Facebook. Θα πρέπει να το θέλει αυτό το Android και η Google που έχουν κατορθώσει να κάνουν ένα από τα πλέον εξελισσόμενα λειτουργικά; Και που υιοθετήθηκαν, τόσο επειδή είναι «open», όσο κι επειδή είναι εύχρηστο;

    Κι ακόμα χειρότερα, αν ισχύει αυτό που λέγεται, ότι δηλαδή όταν κάποιος εγκαταστήσει το Facebook Home, θα βλέπει notifications από τις εφαρμογές του Facebook και θα πρέπει να πει αντίο στα Notifications του Android, εκτός αν αγοράσει συσκευή που θα έχει προεγκατεστημένο το Facebook Home όπως το HTC First; Μπορείτε να φανταστείτε μεγαλύτερο fail;

    Κανονικά, το Android δεν θα έπρεπε να ενδιαφέρεται. Έχει κανιβαλιστεί αρκετές φορές καθώς, η κάθε εταιρεία προσπαθεί να μεταφέρει την δική της εμπειρία Android με τα διάφορα interfaces και μόνο οι Nexus συσκευές προσφέρουν “Pure Android”. Έτσι, θα μπορούσε να αντιμετωπίσει και την απόπειρα του Facebook ως μία βλακεία που δεν έχει καμία τύχη. Και βάζουμε στοίχημα πως θα αποδειχτεί μία βλακεία.

    Γιατί πείτε μου, αλήθεια. Όσο κι αν τσεκάρετε το τηλέφωνό σας αρκετές φορές την ημέρα για να δείτε τι κάνουν οι φίλοι σας στο Facebook, πόσο πραγματικά θα αντέχατε να βλέπετε συνέχεια και κυρίως, μία Facebook εμπειρία στο super duper smartphone σας; Δεν θα βγάζατε φλύκταινες;

    Πόσο πρακτικό θα είναι το “Facebook Home”;

    Γράφει η Χριστίνα Κιτσάτη

    To “Facebook Home” μπορεί να παραδεχθεί κάποιος ότι είναι αρκετά παιχνιδιάρικο και πρωτότυπο ως σύλληψη. Εκείνο που δεν μπορούμε να πούμε με ευκολία όμως (πόσο μάλλον πριν “ζήσουμε” την εμπειρία του) είναι πόσο εύκολη θα κάνει τη ζωή ενός χρήστη κινητού, ακόμη κι αν πραγματικά αισθάνεται ότι θέλει να το χρησιμοποιεί και ότι ήταν αυτό που του έλειπε από το smartphone του.

    Αρχικά, ας μην ξεχνάμε ότι, έτσι κι αλλιώς, δε θα μπορούν σε αυτή τη φάση να το έχουν όλοι, καθώς θα είναι διαθέσιμο μόνο για HTC One X (& One X+), Samsung Galaxy S III, Samsung Galaxy Note II και σύντομα για HTC One και Samsung Galaxy S4. Για άλλες συσκευές δε γνωρίζουμε κάτι, πέραν της ασαφούς αναφοράς ότι σύντομα θα υποστηρίζει «ακόμη περισσότερα μοντέλα» (φανταζόμαστε νέα και όχι τα περσινά σας smartphones) καθώς και tablets.

    Το όλο concept μάς προξενεί, σε κάθε περίπτωση, διάφορες απορίες όπως οι ακόλουθες: (α) τι κατανάλωση μπαταρίας θα έχει, δεδομένου ότι τα smartphones μία «ευαισθησία» σ’ αυτό το κομμάτι την έχουν και (β) τι κατανάλωση σε data θα έχει, δεδομένου ότι δεν έχουμε όλοι οι χρήστες πλουσιοπάροχα πακέτα στις εταιρείες κινητής ούτε είμαστε πάντα συνδεδεμένοι σε δίκτυα WiFi. Από προσωπική εμπειρία, πάντως, η εφαρμογή του Facebook μού τρώει αρκετά από τα data μου μέσα στο μήνα, οπότε δε θα ήθελα να σκέφτομαι πόσο εύκολα θα μπορούσαν να “φεύγουν” τα δεδομένα μου σε μία τέτοια υλοποίηση. Ίδωμεν…

    Όσον αφορά τώρα το σύνολο αυτού του “μπουκέτου” εφαρμογών -όπως θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το Home– και πόσο πρακτικό θα είναι στη χρήση του, παρακολουθώντας κάποια πρώτα hands-on όσων ήταν στην παρουσίαση δε φαίνεται άσχημο, αρκεί κάποιος να χρησιμοποιεί το κινητό του κυρίως για επικοινωνία (και ειδικά μέσω Facebook). Στην ουσία, μπαίνει «μπροστά» σαν ένα interactive multiwidget, μέσα από το οποίο μπορεί κάποιος σε ένα «χαρούμενο» περιβάλλον (αυτά τα κυκλάκια των chatheads είναι πραγματικά επικά!) να έχει ενημερώσεις από τους φίλους του, να επικοινωνεί μαζί τους, αλλά και να έχει πρόσβαση σε άλλες εφαρμογές όταν το χρειάζεται.

    Από το Facebook σημειώνουν ότι, αν θέλει κάποιος να δει το σύνολο των εφαρμογών του, αυτό μπορεί να γίνει με μία κίνηση, ενώ συνεργάζεται ακόμη και με άλλα πακέτα υπηρεσιών -όπως το GoogleNow που έχει βάλει πρόσφατα η εταιρεία στο Android -χωρίς να τα ακυρώνει… Όλα αυτά περιμένουμε να τα δούμε στην πράξη – αν μου επιτρέπεται πάντως ένα προσωπικό σχόλιο προτιμώ το δικό μου personalization στο κινητό μου με τον τρόπο που μου το παρέχει το Android και όχι ένα έτοιμο «καπέλο» στο OS που θα με υποχρεώνει να λειτουργώ με τους κανόνες του.

    Α… και κάτι τελευταίο. Διαβάζουμε ότι θα έχει διαφημίσεις. Γνωρίζουμε πως αυτή είναι η λογική του Facebook, αλλά σίγουρα δε μας ενθουσιάζει η ιδέα να μπλέκονται με τις ενημερώσεις μας. Από την άλλη, αυτή είναι η «μοίρα» οτιδήποτε δωρεάν θα μπορούσε να πει κανείς και δε θα περίμενε από την ομάδα του Mark κάτι διαφορετικό. Κάτι πιο διακριτικό ίσως, αλλά κανείς δεν είναι τέλειος. 

    Related Articles

    4 ΣΧΟΛΙΑ

    τα σχόλια είναι κλειδωμένα.

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles