BREAKING

0

Δείτε πως ένα Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό, θα εκτελεί δρομολόγια στο δήμο Τρικάλων!

city-mobil-a-oristano-il-primo-autobus-senza-conducente

Στην ελίτ των έξι ευρωπαϊκών πόλεων, στους δρόμους των οποίων κυκλοφορούν αυτόνομα λεωφορεία χωρίς οδηγό, συγκαταλέγονται πλέον και τα Τρίκαλα. Πιο συγκεκριμένα, ο Δήμαρχος Τρικάλων, (είναι μηχανικός ηλεκτρονικών υπολογιστών), έπειτα από μια μακρά και επιμονή προσπάθεια, κατάφερε και ενέταξε την πόλη του στην ελίτ των έξι ευρωπαϊκών πόλεων, στους δρόμους των οποίων κυκλοφορούν παρόμοια λεωφορεία! Προετοιμάζοντας την άφιξη του αυτόνομου λεωφορείου, το οποίο θα εκτελεί δρομολόγια στο δήμο Τρικάλων, ο Δήμος «έστρωσε» δίκτυο οπτικών ινών κατά μήκος του δρομολογίου που θα εκτελεί το αυτόνομο όχημα. Σκοπός της οπτικής είναι να συνδέσει κάμερες και ηχητικά συστήματα που θα τοποθετηθούν και σε πραγματικό χρόνο θα μεταφέρουν τα δεδομένα από το δρόμο στην αίθουσα ελέγχου. Ο λόγος που επελέγη η οπτική ίνα είναι η ανάγκη για μεγάλη χωρητικότητα και ταχύτητα δεδομένων. Επίσης η ίδια σύνδεση θα υποστηρίξει σε 37 σημεία κατά μήκος της διαδρομής του λεωφορείου, κεραίες εκπομπής σήματος, που άμεσα θα μεταδίδεται στο κέντρο ελέγχου.

Αν και πρόκειται για πλήρως αυτόνομο λεωφορείο που ανταποκρίνεται στις συνθήκες της διαδομής, εκτελεί τις προγραμματισμένες στάσεις και ελέγχει το περιβάλλον και τις λειτουργίες του, η πρόσφατη υπουργική απόφαση, η οποία ενέκρινε τους όρους κίνησης και κυκλοφορίας του Λεωφορείου Χωρίς Οδηγό, προβλέπει ρητά ότι απαιτείται η ύπαρξη ενός επαγγελματία οδηγού στο κέντρο ελέγχου και παρακολούθησης της κυκλοφορίας του λεωφορείου.

Αυτός θα πρέπει να έχει πλήρη εικόνα και ήχο, σαν να οδηγούσε το όχημα, αλλά ο σκοπός της παρουσίας του θα είναι μόνο επεμβατικός και θα παρέμβει μόνο εάν τυχόν παραστεί ανάγκη.

Αυτό βέβαια που φέρνει ίσως ειρωνικό μειδίαμα είναι οι λεπτομερείς προβλέψεις της ελληνικής νομοθεσίας που διέπει την κυκλοφορία –για την ακρίβεια την κίνηση- των αυτοκινούμενων οχημάτων. Προβλέπει από την ακριβή ταχύτητα του οχήματος, έως και τη σήμανση, καθώς και το ότι ο υπεύθυνος που παρακολουθεί και αν χρειαστεί επεμβαίνει από το κέντρο ελέγχου, θα πρέπει να είναι κάτοχος άδειας οδήγησης λεωφορείου. Για τα πραγματικά skills που χρειάζονται γι αυτή τη δουλειά δε γίνεται κουβέντα!!!

0 Comment