BREAKING

0

Έλληνας μαθητής στο κέντρο ελέγχου της ESA παρακολουθεί την αποστολή του Rosetta!

[Δ.Τ] Ενας Έλληνας μαθητής της Στ’ τάξης Δημοτικού της Ελληνογερμανικής Αγωγής, παρακολουθεί σήμερα από το Κέντρο Ελέγχου Διαστημικών Επιχειρήσεων (ESOC) της ESA στο Ντάρμσταντ της Γερμανίας συνοδεία Ελλήνων και ξένων επιστημόνων, το όχημα Philae που μεταφέρει το σκάφος Rosetta σε μια προγραμματισμένη προσεδάφιση στην περιοχή Agilkia του κομήτη 67P/Churyumov-Gerasimenko. Εκεί η διαστημική συσκευή θα συγκεντρώσει πληροφορίες για τη δημιουργία του ηλιακού μας συστήματος.

Separation_large

Το σκάφος Rosetta που επί 31 μήνες ταξίδευε απενεργοποιημένο στο διάστημα, «ξύπνησε» στις 20 Ιανουαρίου 2014, μετά από τους 31 μήνες αδρανοποίησης, θα μπορούσε να πει κανείς και από τις... φωνές των μαθητών της Ελληνογερμανικής Αγωγής που κέρδισε το πρώτο βραβείο, σε έναν διασκεδαστικό ευρωπαϊκό διαγωνισμό βίντεο.

Η συμμετοχή της Ελληνογερμανικής Αγωγής στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό, κέρδισε 10.508 ψήφους, με αποτέλεσμα να κατακτήσει την πρώτη θέση ανάμεσα σε 218 συμμετοχές. Οι κριτές της ESA κάλεσαν έτσι, έναν από τους μαθητές συνοδευόμενο φυσικά από έναν εκπαιδευτικό του σχολείου στο Κέντρο Ελέγχου Διαστημικών Επιχειρήσεων (ESOC) της ESA στο Ντάρμσταντ της Γερμανίας, να παρακολουθήσει τη διαδικασία και να συμμετάσχει στην VIP εκδήλωση για τον εορτασμό της πρώτης προσεδάφισης που έγινε ποτέ σε έναν κομήτη.

Τυχερός ταν ο μαθητής Δημήτρης Γρύλλης, που φοιτά στην ΣΤ τάξη του δημοτικού και είναι αυτός που τελικά θα εκπροσωπήσει τους μαθητές της Ελληνογερμανικής Αγωγής που πήραν μέρος στο διαγωνισμό της ESA.
Ο Δημήτρης συμμετείχε σε ομαδική διαθεματική εργασία της τάξης του για τη μελέτη, το σχεδιασμό και την κατασκευή καταφυγίου στον πλανήτη 'Aρη. Η εργασία της ομάδας (Δ. Γρύλλης, Λ. Μόσχου, Ρ. Μουλαβασίλη, Τ. Παλαιολόγου, Κ. Παπαπολύζου) μετά από εξωτερική αξιολόγηση (κ. Γαζέας Κ., λέκτορας αστροφυσικής ΕΚΠΑ, κ. Γιαννακής Ομ., αστροφυσικός, ΙΑΑΔΕΤ, Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών) διακρίθηκε καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση.Επιλέχθηκε τελικά, μεταξύ των 5 παιδιών της ομάδας με κλήρωση ένα πρωί στην πρωινή παράταξη του σχολείου μπροστά σε όλα τα παιδιά του δημοτικού. Τον μικρό Δημήτρη συνοδεύει ο καθηγητής φυσικής του σχολείου κ. Σπυρίδων Κόσκος.

Το βίντεο του σχολείου πλαισιώθηκε από πρωτότυπη μουσική σύνθεση γραμμένη σε μέτρο 3/2 το οποίο συμβολίζει τις 5 βαρυτικές ωθήσεις που δέχτηκε η Rosetta από τη Γη και τον Άρη για να φτάσει τόσο μακριά, κοντά στον κομήτη. Δυο μικρές μαθήτριες (Oda Rolfsnes από τη Νορβηγία και Ευγενία Βεσκούκη από την Ελλάδα) συνέβαλαν η μια με το θέμα και η άλλη με το φλάουτο στο 90 δευτερολέπτων μουσικό κομμάτι που ενορχήστρωσε ψηφιακά ο συνεργάτης του Τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής κ. Πέτρος Στεργιόπουλος.

Η συνεργασία πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος CreatIT, στο οποίο συμμετέχει και η Science View, η Ελληνική Ένωση Δημοσιογράφων Επιστήμης, Επικοινωνιολόγων Επιστήμης και Συγγραφέων Επιστήμης εδρεύει στην Αθήνα και είναι μέλος της της European Union of Science Journalists' Associations- EUSJA και της European Science Events Association - EUSEA.

0 Comment