BREAKING

0

Άλλη μία ιστορία για τον «έξυπνο» αλγόριθμο του Facebook

Πόσο έξυπνοι είναι οι αλγόριθμοι επιλογής περιεχομένου και καταμέτρησης engagement που χρησιμοποιεί το Facebook; Αν τους παρακολουθήσει κανείς αποστασιοποιημένα, τεχνικά, θα θαυμάσει την ικανότητα των μηχανικών αυτού του κόσμου να δημιουργούν αυτό που αποκαλούν «προσωποποιημένες» προτάσεις. Το κάνει χρόνια η Google. Το έχει τερματίσει το Facebook. Πόσο πραγματικά έξυπνοι όμως, είναι ο αλγόριθμοι του Facebook; Η συντάκτρια του TechCrunch Sarah Perez, επισημαίνει τα αυτονόητα. Ότι όχι μόνο είναι ανόητοι, είναι και επικίνδυνοι.

shutterstock_102766751

Η Perez σε ένα εύστοχο άρθρο της αναφέρει αυτό που διαπίστωσε. Ότι η έμφυτη περιέργειά της να κάνει «κλικ» σε κάποια άρθρα επικαιρότητας που αφορούσαν φόνους πριν λίγο καιρό, έκανε τον αλγόριθμο του news feed στο Facebook να πιστεύει πως πραγματικά την ενδιαφέρουν τέτοια ενοχλητικά περιστατικά. Το αποτέλεσμα; Κάθε μέρα, να βλέπει στο news feed της τόσο τρομακτικές και ενοχλητικές δημοσιεύσεις για φόνους απ’ όλο τον κόσμο που, αναγκάζεται να κλείσει την οθόνη της και να σηκωθεί από τον υπολογιστή της προκειμένου να κρατήσει την ψυχραιμία και τη λογική της. Ψέματα; Όχι.

Έχουμε αναφερθεί και στο παρελθόν για τις επιλογές που κάνει το Facebook για τους χρήστες του, αφαιρώντας τους το δικαίωμα της επιλογής, στο όνομα της πιο έξυπνης (και πιο κερδοφόρας για το ίδιο το κοινωνικό δίκτυο) επιλογής από την τεράστια ποσότητα περιεχομένου που δημοσιεύεται.

Το ζήτημα όμως είναι πως, ακόμα, ένας αλγόριθμος δεν μπορεί να ξεχωρίσει το ενδιαφέρον από την περιέργεια. Και στην αδυναμία του αυτή, μπορεί σε έναν άνθρωπο που είναι ευάλωτος σε τέτοια ερεθίσματα, στην καλύτερη περίπτωση να τον οδηγήσει σε μία στρεβλή άποψη για το τι γίνεται στον κόσμο. Στη χειρότερη, να του δημιουργήσει πολύ σοβαρές επιπλοκές στην ψυχική του υγεία.

Φυσικά, η απάντηση σε κάθε τέτοια ανησυχία όπως το τι επιλέγει το Facebook να βλέπουμε, παραμένει η προσωπική επιλογή: δεν χρειάζεται να είμαστε συνέχεια στο Facebook και δεν χρειάζεται να εξαρτόμαστε από ένα και μόνο μέσο για να διαμορφώνουμε άποψη για τον κόσμο. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να διεκδικήσουμε την ενημέρωσή μας και η επιλογή αυτή παραμένει δική μας. Εμείς τείνουμε να την ξεχνάμε πολλές φορές.

Διαβάστε το ενδιαφέρον άρθρο της Sarah Perez εδώ. Και την άποψή μας για την μείωση των επιλογών στο Facebook, αλλά και την απόφαση της υποφαινόμενης να κλείσει τον λογαριασμό της στο κοινωνικό δίκτυο, εδώ.

SOURCE

0 Comment