21.9 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
More

    Ιστορίες αποτυχημένων gadgets

    Μόλις πρόσφατα είδαμε 5 gadgets που άλλαξαν άρδην τα δεδομένα της κατηγορίας τους, ή ακόμα περισσότερο, δημιούργησαν τις δικές τους κατηγορίες από το μηδέν. Ωστόσο, δεν έχουν όλες οι απόπειρες καινοτομίας τόσο ευτυχή κατάληξη για τους κατασκευαστές και τις εμπνεύσεις τους.

    Πολλά ήταν τα gadgets που ήλθαν, είδαν και…απήλθαν, χωρίς καν να “ακουμπήσουν”. Τι να το κάνεις το παλτό στην έρημο, λοιπόν; Δημιουργίες βασισμένες σε καλές, γενικά, ιδέες, με κακή όμως υλοποίηση, ή απλώς με λάθος timing στην κυκλοφορία τους. Κάποιες από αυτές απλώς δεν είχαν τα χαρακτηριστικά που θα ικανοποιούσαν τους χρήστες, άλλες ήταν πανάκριβες και δύσχρηστες, ενώ μερικές ήταν ίσως και μπροστά από την εποχή τους, έτσι μοιραία δεν έγιναν ευρέως αποδεκτές. Όποια και να ήταν η αιτία, πάντως, απέτυχαν. Δείτε τα 5 gadgets που ξεχωρίσαμε τα τελευταία χρόνια και που ποτέ δεν ικανοποίησαν τις προσδοκίες που δημιούργησαν.

    gadgetfails5

    Nokia N-Gage

    Με τη Nokia στη χρυσή της εποχή, όταν τα περισσότερα κινητά της αγοράς ανήκαν στη γκάμα της και ανταγωνισμός δεν υπήρχε, η εταιρεία επιχείρησε να μπεί δυναμικά στο χώρο του mobile gaming, που τότε ήταν ακόμη σε εμβρυϊκό στάδιο. Δημιούργησε μια συσκευή με χαρακτηριστικά και δυνατότητες κινητού τηλεφώνου, βασισμένου σε Symbian (S60) λειτουργικό, κάτι που ήξερε να κάνει πολύ καλά, ωστόσο της έδωσε μορφή handheld κονσόλας που θύμιζε τις σημερινές, αλλά με αριθμητικό πληκτρολόγιο και media πλήκτρα, μαζί με ένα D-Pad.

    Δυστυχώς γι’αυτήν, ο περιορισμένος αριθμός τίτλων για το N-Gage, ακόμα και προς τα τέλη της ζωής του, σε συνδυασμό με την υψηλή τιμή του απέναντι στο Nintendo Game Boy Advance που έσπαγε ταμεία, οδήγησαν σταδιακά στην απόσυρση της συσκευής. Μέχρι το 2007 το N-Gage πούλησε 2 εκατομμύρια κομμάτια, αλλά μετά βίας και με αρκετές προσφορές στην τιμή, την ίδια στιγμή που δημιουργούσε μια μάλλον άσχημη φήμη στις τάξεις των gamers. Δεν ήταν οικτρή αποτυχία, αλλά εν τέλει απέτυχε να βάλει τη Nokia σε αυτή την αγορά και να εκμεταλλευθεί τη θέση ισχύος που είχε τότε για να εδραιωθεί στο mobile gaming.

    gadgetfails2

    HTC First

    Πολύ πιό πρόσφατο περιστατικό, το First της HTC κυκλοφόρησε τον φετινό Απρίλιο φιλοδοξόντας να καταφέρει αυτό που δεν κατάφερε η Microsoft με τα Kin One και Two: Να πουλήσει ένα smartphone με “καρδιά” του τα social networks και δη, το Facebook. Το First είχε αρκετό καλό hardware και δυνατότητες στα χαρτιά, ενώ έφερε ενσωματωμένο το, φρέσκο τότε, Facebook Home, στη θέση του γνωστού Sense UI της HTC. Υποτίθεται πως θα έφερνε τους χρήστες πολύ πιό κοντά στο online κοινωνικό τους δίκτυο, όμως εν τέλει το μόνο που κατάφερε είναι να πουλήσει ελάχιστες χιλιάδες κομμάτια στην Αμερική, παρά το ότι δινόταν μέχρι και έναντι…99 cents με διετές συμβόλαιο κινητής.

    Αιτία ήταν αφ’ενός το ίδιο το Facebook Home UI που μέχρι στιγμής δεν κάνει τον Zuckerberg περήφανο, αφ’ετέρου η μέτρια προς κακή κάμερά του που ειδικά σε μια τέτοια συσκευή θα έπρεπε να είναι αρκετά ποιοτική. Το First δεν έχει αποσυρθεί επισήμως από την αγορά, αλλά μάλλον πρέπει να θεωρείται δεδομένο πως θα αντικατασταθεί από κάποιο…Second, εάν φυσικά το τολμήσει και πάλι η HTC.

    gadgetfails4

    Segway PT

    Παραείναι ακριβό και ογκώδες για gadget, αλλά αντιπροσωπεύει αρκετά καλά την αποτυχία. Το γνωστό δίτροχο, ηλεκτρικό “πατίνι” που διαφημίστηκε τόσο πολύ στις αρχές της περασμένης δεκαετίας (2001) και φιλοδοξούσε να φέρει επανάσταση στις κοντινές μετακινήσεις εντός κλειστών ή μικρών ανοιχτών χώρων, το Segway, απλώς συνεχίζει να…υπάρχει και σήμερα, με ελάχιστα κομμάτια να χρησιμοποιούνται από ιδιώτες ή δημόσιους υπαλλήλους. Σε αρκετές χώρες εξοπλίστηκαν με αυτά κυρίως τροχονόμοι και λοιπές υπηρεσίες, σε άλλες όμως απαγορεύεται η κυκλοφορία τους σε δημόσιους δρόμους. Ακόμα και σε μεγάλες εταιρείες ή εμπορικά κέντρα που θεωρητικά θα ήταν το ιδανικό μέρος για ένα Segway, σπάνια κάνουν την εμφάνισή τους.

    Η αποτυχία δε θα ήταν τόσο μεγάλη αν δεν υπήρχε αυτή η υπερβολική προώθηση του προϊόντως λίγο πριν και μετά το λανσάρισμά του, με πολλούς διάσημους και ισχυρές προσωπικότητες να το παρουσιάζουν ως το “μέλλον” των μεταφορών, ως κάτι το επαναστατικό. Αυτό το αδικαιολόγητο hype σε συνδυασμό με την τιμή που έφτανε τα 5000 δολλάρια, δεν βοήθησε και πολύ τη διάδοση του ιδιόυπου scooter. Ούτε, φυσικά, τα δεκάδες ατυχήματα κατόχων Segway που έχαναν τον έλεγχό του ή που έπεφταν θύματα άλλων οδηγών συμβατικών οχημάτων στους δρόμους. Ίσως σε λίγα χρόνια από σήμερα οι συνθήκες για τα Segway να είναι πολύ καλύτερες από πολλές απόψεις.

    gadgetfails3

    Google Nexus Q

    Το media box της Google με εμφάνιση…Death Star, κατάφερε να ανακοινωθεί και να αποσυρθεί μέσα σε λιγότερο από 6 μήνες. Ανακοινώθηκε τον Ιούνιο του 2012 με τιμή που θα άγγιζε στην Αμερική τα 299 δολλάρια, αρκετά υψηλή για μια συσκευή που ουσιαστικά απλώς έκανε streaming στην τηλεόραση από το YouTube. Το 2012! Κάτι που ήδη γινόταν άνετα με 1000 διαφορετικούς τρόπους και χωρίς να δώσει κανείς τόσα χρήματα.

    Η κυκλοφορία του καθυστέρησε μετά το αρνητικό feedback των πρώτων δοκιμαστών, ενώ ανεπίσημα διεκόπη τον Οκτώβρη του ίδιου έτους (από τον περασμένο Μάϊο ούτε τα Google Music και Movies apps είναι συμβατά με τη συσκευή). Το πρόβλημά του ήταν πως υποστήριζε streaming περιεχομένου μόνο από το YouTube και το Google Play, ενώ δεν είχε ούτε χώρο για να αποθηκεύονται τοπικά τα videos αν το επιθυμούσε ο χρήστης. Το μόνο που προσέφερε ήταν ένα όμορφο design, αλλά με τέτοια τιμή, δύσκολα θα πετύχαινε.

    gadgetfails1

    Microsoft Zune players

    Oκ, κάποιοι θα πουν πως το Zune brand δεν πέθανε ή πως απέφερε αρκετά στη Microsoft, πως τα players ήταν αρκετά καλά και πως δεν τους αξίζει να βρίσκονται σε αυτή τη λίστα, δυστυχώς όμως πρέπει να μπούν. Γιατί πολλά επενδύθηκαν σε αυτό, πολλές προσδοκίες δημιούργησε, αλλά εν τέλει έχασε κατά κράτος από τα iPod που ήταν ο κύριος αντίπαλός του, το 2006. Όντως, τη λέξη “Zune” βλέπουμε και σήμερα στα Windows 7 Phones και στο Xbox, αλλά όσον αφορά το hardware, δηλαδή τα φορητά media players, δεν τα κατάφεραν να επιβιώσουν, το 2011 σήμανε το τέλος τους.

    Στην πραγματικότητα τα Zune players είχαν φτάσει σε ένα πολύ καλό επίπεδο μέχρι το 2009 που εμφανίστηκε η 4η γενιά τους, αλλά μετά από τόσες προσπάθειες και τόσα χρόνια στην αγορά, τα αποτελέσματα δεν ήταν ενθαρρυντικά. Η περιορισμένη ζήτηση των χρηστών και ειδικά σε μια περίοδο που άλλες τάσεις άρχιζαν να ορίζουν την αγορά, κυρίως τα smartphones και τα tablets, ανάγκασαν τη Microsoft να σταματήσει να πετά λεφτά στο πηγάδι και να στρέψει την προσοχή της αλλού. Δεν την αδικούμε, σίγουρα όμως αυτές οι συσκευές ήταν “αδίκως” αποτυχημένες.

    gadgetfails

    Δημήτρης Σκιάννης
    Δημήτρης Σκιάννης
    Ο Δημήτρης Σκιάννης είναι δημοσιογράφος/συντάκτης και φανατικός οπαδός της τεχνολογίας από μικρή ηλικία, καταπιανόμενος με οποιαδήποτε συσκευή/εξάρτημα/gadget έπεφτε και πέφτει στα χέρια του. Τον υπόλοιπο χρόνο απλώς γράφει μανιωδώς για όλα τα παραπάνω, αδημονώντας για το τι μας επιφυλάσσει μελλοντικά η επιστήμη και απολαμβάνοντας την καθημερινή παρακολούθηση των εξελίξεων.

    Related Articles

    3 ΣΧΟΛΙΑ

    τα σχόλια είναι κλειδωμένα.

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles