BREAKING

Louis Lu Xingang, HUAWEI: "Το 2022 θα είναι μια χρονιά-ορόσημο για εμάς"!

Από το τεχνολογικό δημοσιογραφικό πόστο, τα τελευταία 16 χρόνια, δεν ήταν πολλές οι περιπτώσεις που μπορώ να ανακαλέσω, στις οποίες μια εταιρεία ήρθε σχεδόν από το «πουθενά» να σαρώσει μια τεράστια αγορά και να φθάσει σε χρόνο-ρεκόρ, στο κορυφαίο επίπεδο. Πολλοί προσπάθησαν, λίγοι το πλησίασαν, ελάχιστοι το κατάφεραν. Η περίπτωση της HUAWEI συμπεριλαμβάνεται σε αυτές τις ελάχιστες και δεν χρειάζεται να πούμε τα όσα γνωρίζετε ήδη. Η κινέζικη εταιρεία, με «όπλο» της την κορυφαία τεχνολογία, κατάφερε να δημιουργήσει ένα μεγάλο, φανατικό κοινό και να κατακτήσει ένα σημαντικότατο μερίδιο στην παγκόσμια αγορά smartphones.

Η συνέχεια, γνωστή. Οι συνεχιζόμενες τριβές μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό το business της εταιρείας στην κατηγορία των smartphones. Ελάχιστοι περίμεναν οτι η HUAWEI θα καταφέρει να ξεπεράσει αυτά τα σχεδόν ανυπέρβλητα εμπόδια, τότε. Σε πείσμα πολλών, τα κατάφερε, με σημαντικό όμως τίμημα και σίγουρα έχοντας αρκετό δρόμο μπροστά της ώστε να επανέλθει στην θέση που κατείχε μέχρι το 2020. Μέσα στη δική της «κρίση», πάντως, η κινέζικη εταιρεία κατάφερε να βρει νέες ευκαιρίες και να επεκτείνει τις δραστηριότητές της σε άλλους τομείς. Ρίχνοντας το βάρος της σε προϊόντα και συσκευές που οι αμερικάνικες κυρώσεις δεν μπόρεσαν να αγγίξουν, είδαμε ως αποτέλεσμα αρκετά high-end notebooks που αμέσως έγιναν δημοφιλή στην αγορά, ενώ το κομμάτι των wearables και κυρίως των premium αλλά και αθλητικών smartwatches είναι, πλέον, ένα από τα σημαντικότερα «βέλη» στη «φαρέτρα» της HUAWEI.

Στα μέσα του 2022, λοιπόν, η εταιρεία έχει βρει ξανά την πορεία της και μάλιστα επαναφέρει στο προσκήνιο τις οικογένειες συσκευών που άλλοτε μονοπωλούσαν το ενδιαφέρον για ορισμένους μήνες του χρόνου, τα P series και Mate series, σε αναδιπλούμενη ή μη μορφή. Για αυτά και πολλά ακόμη μιλήσαμε εκτενώς με τον κ.Louis Lu Xingang, CMO του Huawei Consumer Business Group για την κεντροανατολική Ευρώπη, τη Σκανδιναβία και τον Καναδά. Ο κ.Lu Xingang μας προσέφερε πολύτιμο insight για τις εξελίξεις σε ευρωπαϊκό, κινέζικο και παγκόσμιο επίπεδο και παρ΄ότι δεσμευόμαστε από embargo να μην αποκαλύψουμε ορισμένα επερχόμενα προϊόντα, το βέβαιο είναι πως το μέλλον θα είναι exciting για τους fans της εταιρείας. Βρεθήκαμε μαζί του στα γραφεία της HUAWEI Ελλάδος, στο Μαρούσι και έπειτα από μια κουβέντα που διήρκεσε πάνω από μια ώρα, αποχωρήσαμε λίγο «σοφότεροι» και με σαφώς καλύτερη εικόνα για τα πλάνα της εταιρείας, από εδώ και πέρα.

Αναμφίβολα το μεγαλύτερο topic της συζήτησης αφορούσε τις προσπάθειες της εταιρείας να ξεπεράσει τις δυσκολίες που προέκυψαν απο πρωτοβουλίες της κυβέρνησης Trump στις ΗΠΑ, αρχικά, και συνεχίζονται επί κυβερνήσεως Biden. Σαφώς η HUAWEI έχει χάσει αρκετό από το μερίδιο που την είχε φθάσει στην κορυφή αρκετών αγορών τα τελευταία χρόνια, αλλά η ανάκαμψη δείχνει να έχει ξεκινήσει. Τα P50 Pro και P50 Pocket που πρόσφατα παρουσιάστηκαν και τα οποία ήδη έχουμε δοκιμάσει και σας έχουμε δείξει μέσω της σελίδας μας, είναι αντιπροσωπευτικά της φιλοσοφίας και της προσπάθειας της εταιρείας. Επιμένει στο “high-end”, στην υψηλή τεχνολογία, στο design και στον τομέα του mobile photography και videography. Έναν τομέα στον οποίο τα P series ανέκαθεν ξεχώριζαν και κατα γενική ομολογία ήταν το κορυφαίο selling point τους, στις τάξεις των πολύ απαιτητικών χρηστών.

Παράλληλα, με τα mid-range μοντέλα της όπως τη σειρά Nova, η εταιρεία συνεχίζει να στοχεύει το ευρύ κοινό, εστιάζοντας στο value for money και μια ολοκληρωμένη εμπειρία χρήσης. Συνεχίζει να επενδύει «βαριά» στο R&D για τα smartphones της αλλά και για το σύνολο του προϊοντικού οικοσυστήματός της. Δεν είναι όλα τέλεια, όμως, τουλάχιστον όχι ακόμα. Το πρώτο «αγκάθι» είναι η γνωστή κατάσταση με τις υπηρεσίες της Google στα HUAWEI smartphones. Η απάντηση της εταιρείας ήρθε με τη μορφή των HMS (Huawei Mobile Services) και του Harmony OS, το οποίο βρίσκεται αισίως στην έκδοση 2.0 και διαρκώς βελτιώνεται. Η επένδυση της εταιρείας στην ανάπτυξη software τα τελευταία 2 χρόνια, είτε μιλάμε για OS, είτε για apps, ήταν της τάξης των πολλών δις και σταδιακά αποδίδει καρπούς. Οι περισσότερες δημοφιλείς εφαρμογές μπορούν εύκολα να εγκατασταθούν στα HUAWEI phones ενώ οι εναλλακτικές της στα Google apps διαρκώς ανεβαίνουν επίπεδο και χρησιμοποιούνται από περισσότερους χρήστες. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε οτι παγκοσμίως υπάρχουν πλέον 500 εκατομμύρια χρήστες του Harmony OS και παρ’ότι η πλειοψηφία τους βρίσκεται στην Κίνα, είναι αρκετοί ώστε να προσφέρουν το απαραίτητο feedback και να βοηθήσουν, με τον τρόπο τους, στην περαιτέρω βελτίωση του λειτουργικού και των εφαρμογων.

Μια "κλασική" ερώτηση τον τελευταίο χρόνο αφορά την έλλειψή chips. Το παγκόσμιο chip shortage έχει κλονίσει όχι μόνο την αγορά τηλεπικοινωνιακών προϊόντων, αλλά πρακτικά κάθε τι «έξυπνο» και τεχνολογικό. Κάθε φορά που απευθύνουμε αυτή την ερώτηση, περιμένουμε μερικά «καλά» νέα, αν και μέχρι σήμερα αυτό δεν έχει συμβεί. Σύμφωνα με τον κ.Lu Xingang, η κατάσταση θα βελτιωθεί προς το τέλος του 2022, κάτι που αν συμβεί θα αρχίσει να «φαίνεται» στην αγορά μέσα στο 2023. Εμείς ευχόμαστε να επιβεβαιωθεί η πρόβλεψη αυτή και να μην υπάρξουν άλλες, απρόοπτες εξελίξεις που θα παρατείνουν την αβεβαιότητα.

Τι θα γίνει με την σειρά Mate; Αυτό ήταν κάτι που διακαώς επιθυμούσα να μάθω και προσωπικά, όντας λάτρης των Mate συσκευών για αρκετά χρόνια. Εφ’όσον η σειρά P50 ήρθε στην αγορά, δεν θα πρέπει να αναμένουμε και τα Mate 50; Ή θα ακολουθήσει και η HUAWEI τις τάσεις της αγοράς, εστιάζοντας μόνο στα foldables και κλείνοντας στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τις κλασικές, “business” συσκευές με την τεράστια οθόνη και την υποστήριξη stylus; Η απάντηση που λάβαμε δεν ήταν 100% ξεκάθαρη, αφού επιβεβαιώθηκε από τον κ.Lu Xingang οτι μέσα στο 2022 θα δούμε κι άλλες ναυαρχίδες από την εταιρεία, αλλά και το οτι θα συνεχιστεί η χρήση του Mate brand. “Mate”, όμως, είναι και τα foldables της HUAWEI, όπως το πρώτο Mate Xs. Για τους λάτρεις του «κλασικού» Mate, πάντως, έχουμε ένα καλό προαίσθημα και απλώς μένει το να επιβεβαιωθούμε!

Αναμφίβολα, πάντως, η κατηγορία συσκευών όπου η HUAWEI κατάφερε να αναρριχηθεί γρήγορα στις κορυφαίες θέσεις για άλλη μια φορά, είναι τα wearables. Μάλλον θα είδατε το hands-on review μας του Huawei GT 3 Pro, αν όχι, κάντε το. Ενσωματώνει όλο το know-how της εταιρείας, από το πρώτο της ρολόι μέχρι σήμερα και αποτελεί ένα high-end, premium smartwatch που μπορεί να καλύψει ακόμα και τον απαιτητικότερο χρήστη. Τα νέα ρολόγια της εταιρείας, μαζί με τα παλαιότερα μοντέλα που πλέον διατίθονται σε εξαιρετικές τιμές, της προσφέρουν πάνω από 30% μερίδιο στην αγορά smartwatches φέτος. Μόλις δοκιμάσετε ένα από αυτά, θα καταλάβετε το γιατί, αφού σε επίπεδο hardware αλλά και software, αποδεικνύονται ικανότατα.

Η HUAWEI δεν «ξεχνά» και τα tablets, παρά το οτι η κατηγορία αποτελεί απλώς μια «σκιά» του εαυτού της, όπως ήταν στο «peak», τα προηγούμενα χρόνια. Η εταιρεία θα συνεχίσει να λανσάρει μοντέλα για light-office χρήση καθώς θεωρεί οτι αυτή είναι μια κατηγορία που παρουσιάζει ζήτηση και έτσι μπορούμε να περιμένουμε κάποια νέα tablets φέτος. Να σημειωθεί οτι η HUAWEI πρόσφατα παρουσίασε και έναe-ink pad, το οποίο προορίζεται για ξεκούραστη ανάγνωση με κορυφαία αυτονομία..

Η κουβέντα μας με τον κ.Lu Xingang έκλεισε με τα notebooks της εταιρείας. Τα έως τώρα μοντέλα αποδείχθηκαν εξαιρετικά σε σχεδιασμό, αξιοπιστία και απόδοση, επιφέροντας ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς στην HUAWEI. Εστιάζοντας κυρίως στη mid-range και high-end κατηγορία, μόλις είδαμε και το νέο Matebook D 16 από την εταιρεία, το οποίο έρχεται να καλύψει τις ανάγκες για ισχυρότερα χαρακτηριστικά και μεγαλύτερη οθόνη σε ένα laptop που διατηρεί όμως την απόλυτη φορητότητά του, αλλά αναμένουμε και ένα Matebook X Pro μετά το καλοκαίρι, απευθυνόμενο στους power users. Φυσικά θα τα έχουμε στα χέρια μας και θα σας τα παρουσιάσουμε!

Η εικόνα της HUAWEI που μας έμεινε αποχωρώντας από τη συναντησή μας με τον κ.Lu Xingang ήταν αυτή ενός «γίγαντα» που μετά από μια σύντομη ληθαργική περίοδο, στην οποία εξαναγκάστηκε να μπει, τουλάχιστον σε συγκεκριμένες αγορές, αρχίζει να ξυπνά και πάλι και μάλιστα πιο επίμονη από ποτέ. Οι προκλήσεις που αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει η εταιρεία είναι υπαρκτές και σημαντικές, αλλά έχοντας κατάβάλλει μια σοβαρή προσπάθεια την τελευταία διετία, δείχνει οτι ήδη κάνει την δυναμική της «επανεκκίνηση». Τα αποτελέσματα θα φανούν τα επόμενα χρόνια αλλά το βέβαιο είναι πως τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη του απο τον κινέζικο κολοσσό και αυτό, αργά ή γρήγορα, θα αποδώσει τα μέγιστα.

Ακολουθήστε το digitallife.gr στο Google News

0 Comment

Post a Comment

(required)
(required - never published nor shared)