Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Νέα ανακάλυψη για τους δεινόσαυρους! Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι πέθαναν την άνοιξη

Μπορεί η άνοιξη να είναι η εποχή που η φύση “οργιάζει” και όλα γύρω μας ανθίζουν, στην περίπτωση των δεινοσαύρων όμως τα πράγματα εξελίχθηκαν διαφορετικά, σύμφωνα με τις αποκαλύψεις πρόσφατης έρευνας.

Οι ερευνητές από τη Σουηδία, τη Γαλλία, την Ολλανδία, το Βέλγιο και τη Βρετανία εκτιμούν ότι η πρόσκρουση του αστεροειδούς Chicxulub στην περιοχή της χερσονήσου Γιουκατάν του σημερινού Μεξικού, συνέβη όταν στο βόρειο ημισφαίριο ήταν άνοιξη. Το συμβάν εκτιμάται ότι επέφερε μια μαζική εξαφάνιση ειδών, περίπου του 76% ή των τριών τετάρτων του συνόλου που ζούσαν πάνω στη Γη. Ανάμεσα στα θύματα ήταν οι μη ιπτάμενοι δεινόσαυροι, οι πτερόσαυροι, οι αμμωνίτες και τα περισσότερα θαλάσσια ερπετά, ενώ επιβίωσαν τα θηλαστικά, τα πουλιά, οι κροκόδειλοι και οι χελώνες.

Μέχρι σήμερα ο προσδιορισμός της πρόσκρουσης είχε εστιάσει στην χρονική ακρίβεια του συμβάντος με αποκλίσεις της κλίμακας των μερικών χιλιάδων ετών, αλλά η εποχή του έτους ήταν άγνωστη. Οι ερευνητές μελέτησαν για πρώτη φορά απομεινάρια ψαριών που είχαν πεθάνει μαζικά εκείνη τη μέρα και βρέθηκαν στη Βόρεια Ντακότα των ΗΠΑ, αναλύοντας – με τη βοήθεια της τομογραφίας υψηλής ανάλυσης ακτίνων Χ στον επιταχυντή του Ευρωπαϊκού Συγχρότρου (ESRF) – τα μοτίβα ανάπτυξης που είχαν αποτυπωθεί στα απολιθωμένα οστά τους. Σε συνδυασμό με την ανάλυση στοιχείων για τα ισότοπα άνθρακα στα οστά των ψαριών, η “ετυμηγορία” ήταν ότι η καταστροφή ήλθε την άνοιξη.

Διαβάστε επίσης: 7 σημάδια που αποκαλύπτουν ότι το κινητό σου έχει παραβιαστεί (digitallife.gr)