BREAKING

2

Το «ρεκόρ» της Yahoo και τα «νεκρά» startups!

Το όνειρο κάθε startupper είναι να δει το startup του να αναπτύσσεται και να μεγαλώνει, να προσελκύει επενδυτές και γιατί όχι κάποια στιγμή να εξαγοραστεί από μία μεγάλη εταιρεία χαρίζοντας στον ίδιο δόξα και κάμποσα εκατομμύρια δολάρια. Τι γίνεται όμως όταν η μεγάλη εταιρεία που εξαγοράζει τη μικρή δεν τη διαχειρίζεται σωστά και εν τέλει όχι απλά δεν τη βοηθά να αναπτυχθεί περαιτέρω αλλά την κλείνει κιόλας…; Τότε μάλλον ακολουθεί τη στρατηγική της Yahoo και, ξέρεις ε, είναι να μη σου βγει το όνομα…

yahoo-kills-startups

Από τη στιγμή που η Marissa Mayer ανέλαβε καθήκοντα CEO στη Yahoo, η τελευταία έχει επιδοθεί σε ένα μπαράζ εξαγορών. Στην προσπάθειά της μη χάσει το τρένο των εξελίξεων, η εταιρεία αγοράζει startups και μικρότερες επιχειρήσεις σωρηδόν με τις κινήσεις της ωστόσο να μη στέφονται πάντα από επιτυχία. Για την ακρίβεια μάλλον το αντίθετο συμβαίνει. Τελευταίο απόκτημα της Yahoo είναι το Blink, υπηρεσία που ανταγωνίζεται τα WhatsApp και Snapchat (το πρώτο ανήκει ήδη Facebook, το δεύτερο του έριξε χυλόπιτα).

Η διαφορά βέβαια είναι ότι το Facebook αποφασίζει τι θα εξαγοράσει και η Yahoo απλά ακολουθεί. Ο Mark Zuckerberg αφήνει τις εταιρείες που αποκτά να δουλέψουν ως ξεχωριστές οντότητες την ώρα που η Mayer τις αναγκάζει να ενσωματωθούν στη Yahoo. Αποτέλεσμα; Περισσότερα από 30 startups από τα συνολικά 40 συν-πλην που έχει εξαγοράσει η Yahoo υπό την καθοδήγηση της Marissa Mayer, έχουν κλείσει ή εν πάση περιπτώσει, έχουν σταματήσει να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους! Η ίδια έχει προσπαθήσει όσο τίποτα από το 2012 που ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας να αλλάξει τη φιλοσοφία και την προσέγγισή της, ωστόσο το ρεζουμέ είναι ένα: στην πιάτσα, αυτό που ακούγεται είναι πως η Yahoo απλά σκοτώνει τα ίδια τα startups της.

Η στρατηγική της Mayer πάντως δεν είναι παράλογη. Το Facebook αγοράζει ό,τι καλύτερο κυκλοφορεί στην αγορά. Θα ήταν τελείως χαζό να κλείσει π.χ. το WhatsApp των 450 εκατ. χρηστών. Την ίδια στιγμή η Yahoo δεν έχει κάτι να χάσει κόβοντας τελείως το Blink με το σκεπτικό πως οι άνθρωποι πίσω απ’ αυτό θα μπορούσαν να της προσφέρουν τις γνώσεις τους σε άλλα projects τους. Η φιλοσοφία αυτή βέβαια εμπεριέχει κάμποσο ρίσκο και κρύβει κινδύνους με τον μεγαλύτερο –πέραν του οικονομικού- να είναι στο όνομα και τη φήμη της Yahoo που αποδεικνύεται ότι δεν μπορεί να εκμοντερνιστεί και να ακολουθήσει τις εξελίξεις του σύγχρονου επιχειρείν…

SOURCE

0 Comment