BREAKING

16

Οι δύο μεγάλες "καινοτομίες" της Apple με το iPhone 5C (Άποψη)

Ηθελημένα άφησα να περάσουν μερικές μέρες για να γράψω τα δύο πράγματα που σκέφτομαι από την περασμένη Τρίτη, όταν και παρουσιάστηκαν οι νέες συσκευές της Apple, το iPhone 5S και κυρίως, το iPhone 5C. Γιατί πριν ακόμη τελειώσει η παρουσίαση, σκέφτηκα πως η Apple, βρήκε πάλι ένα τρόπο να «επανεφεύρει» δύο έννοιες και να τους δώσει ένα εντελώς διαφορετικό νόημα απ’ αυτό που γνωρίζαμε έως τώρα.

iphone_5c_apple_stack_4x3

Επινοώντας από την αρχή το «πλαστικό»

Το internet είναι αδυσώπητο. Με το που ανακοινώθηκε επισήμως το πλαστικό iPhone 5C, ξεκίνησαν οι συσχετισμοί που μας έκαναν όλους να γελάσουμε. Ήταν κατά την διάρκεια της παρουσίασης, όμως, που μεταδόθηκε βιντεάκι με τον Jony Ive να λέει για τη νέα συσκευή που σχεδίασε: "iPhone 5C is beautifully, unapologetically plastic." Η Apple λοιπόν, συμβάλλει στην κινητή τηλεφωνία, απενοχοποιώντας (λέει) το πλαστικό.

Θα πείτε εύλογα: μα τόσες εταιρείες χρησιμοποιούν πλαστικό στις ναυαρχίδες τους μάλιστα. Βλέπε τη Samsung. Βλέπε τη Nokia. Βλέπε τις περισσότερες πια. Έχετε δίκιο. Το πλαστικό κυριαρχεί στις περισσότερες εταιρείες και σε κάθε συσκευή το κρίνουμε με βάση την κατασκευή του, τις ενώσεις του με το υπόλοιπο σώμα του τηλεφώνου, με την συμπεριφορά του στις πτώσεις και τις φθορές. Σε κάθε περίπτωση όμως, καμία από τις άλλες εταιρείες δεν είχε κινηθεί ενοχικά σε σχέση με τα πλαστικά της, ούτε καν όταν οι Apple fans φώναζαν στα φόρα πως όλες οι εταιρείες εκτός της Apple, παρουσίαζαν… τάπερ. Η Apple όμως έσπευσε να προσπαθήσει να απενοχοποιήσει το πλαστικό που η ίδια είχε απορρίψει μετά βδελυγμίας στο παρελθόν. Και το έκανε και με το πρώτο τηλεοπτικό σποτ του iPhone 5C.

Επινοώντας από την αρχή το «φτηνό»

Λίγες μέρες πριν την ανακοίνωση του iPhone 5C είχαμε προχωρήσει στην εκτίμηση πως αν η Apple έχει ως αντικειμενικό στόχο να λανσάρει ένα «οικονομικό» iPhone, με φτηνότερα υλικά, που θα έχει απήχηση στις αναπτυσσόμενες αγορές της Κίνας και γενικότερα της Άπω Ανατολής, όπου η οικονομική ευχέρεια των μέσων ανθρώπων βρίσκεται στο 1/5 της οικονομικής δυνατότητας του Αμερικανικού target group της εταιρείας, θα λάνσαρε το iPhone 5C χονδρικά στην τιμή των 400-450 δολαρίων. Τουλάχιστον την έκδοση των 16GB. Τότε θα μιλούσαμε για ένα υπερτιμημένο μεν, αλλά και πάλι για ένα «φτηνότερο» Apple smartphone. Η Apple λανσάρει το iPhone 5C στην Ευρώπη σε τιμή που ξεκινά από τα 599 ευρώ. Στην Κίνα, η τιμή του iPhone 5C, μαζί με φόρους, φτάνει τα 730 δολάρια! Πού είναι το φτηνό, οεο;

Οι επενδυτές της Apple αντέδρασαν αμέσως στο σοκ. Η μετοχή της εταιρείας, με την ανακοίνωση των λεπτομερειών της τιμολόγησης του “οικονομικού” iPhone 5C, έπεσε κατά 11% μέσα σε 5 ημέρες. Φυσικά, τα δίκτυα της Κίνας, αλλά και των υπολοίπων χωρών, έσπευσαν να διευκρινίσουν το καθένα, πόσο «φτηνό» είναι το iPhone 5C, αν οι συνδρομητές εγγραφούν σε κάποιο 20μηνο ή 24μηνο συμβόλαιο. Είναι όμως;

screen-shot-2013-09-16-at-8-59-44-pm

Σημειώνω με ενδιαφέρον πάντως πως εχθές, Δευτέρα, μετά την έναρξη των προπαραγγελιών του iPhone 5C από την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου, η Apple δεν προχώρησε σε ανακοίνωση για το πόσες συσκευές παρήγγειλαν οι early adopters. Ίσως, προχωρήσει σε ανακοινώσεις την Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου, όταν θα έχει τελειώσει και το πρώτο Σαββατοκύριακο, μετά το "άνοιγμα" των προπαραγγελιών του iPhone 5S. Απομένει να δούμε.

Έχουμε λοιπόν την εντύπωση πως η Apple, με το iPhone 5C, επανεφηύρε το «πλαστικό» και το «φτηνό». Δεν είναι η μόνη που τα χρησιμοποιεί. Απλά οι υπόλοιπες εταιρείες δεν ισχυρίζονται κάτι τέτοιο…

Σ.σ.1: Όπως πάντα, οι απόψεις στο παρόν ποστ εκφράζουν τις πεποιθήσεις του συντάκτη και όχι του μέσου που τις φιλοξενεί.

Σ.σ.2: Χρησιμοποιήσαμε στοιχεία από τη σελίδα της Apple στη Γερμανία, αλλά και το αναλυτικό post του TechFortune US

0 Comment