Σε γκάφα δίχως προηγούμενο υπέπεσε ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων στη Γαλλία (SNCF) στην παραγγελία των νέων του τρένων. Τι παίχτηκε; Ε, να μωρέ, απλά τα τρένα παραήταν φαρδιά για τους σταθμούς της χώρας με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση να περάσουν! Ε, και δεδομένου ότι το κόστος των 1.860 συρμών που περιελάμβανε η παραγγελία ανερχόταν σε 15 δισ. ευρώ, οι Γάλλοι αποφάσισαν να κάνουν τους… Κινέζους και να αρχίσουν να τροποποιούν σιγά-σιγά τους σταθμούς τους, μέχρι που περιοδικό της χώρας τους έβγαλε στη σέντρα!
Η αποκάλυψη πιστώνεται στο περιοδικό Le Canard Enchaine το οποίο έβγαλε στη φόρα τα πεπραγμένα του Οργανισμού. Κοίτα να δεις τι έκαναν οι Γάλλοι: για να γλιτώσουν το κράξιμο, άρχισαν χωρίς πολλά-πολλά και στα… μουλωχτά τα έργα στους σταθμούς τους προκειμένου να κοντύνουν τις αποβάθρες ώστε να χωρούν να περάσουν τα τρένα. Συνολικά υπολογίζεται ότι περίπου 1.300 από τους συνολικά 8.700 σταθμούς της χώρας χρειάζονται… λίφτινγκ οπότε η δουλειά, όπως καταλαβαίνεις, είναι κάμποση.
Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων έτσι ζήτησε από την εταιρεία που διαχειρίζεται το δίκτυο των σιδηροδρομικών γραμμών στη Γαλλία (RFF) ακριβείς διαστάσεις και μετρήσεις ώστε να ξεκινήσει τη δουλειά και τις πήρε, μόνο που αυτές αφορούσαν τους σταθμούς που χτίστηκαν τα τελευταία 30 χρόνια. Το κακό στην υπόθεση είναι πως πολλοί σταθμοί στη γαλλική ύπαιθρο μετρούν πάνω από 4-5 δεκαετίες ζωής και είναι να αναρωτιέται κανείς πώς ακριβώς ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων θα τα έχει όλα έτοιμα ώστε τα νέα τρένα να αρχίσουν να εξυπηρετούν το κοινό το 2016.
Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών στη Γαλλία σε δηλώσεις του χαρακτήρισε την υπόθεση «κωμικό δράμα» και έσπευσε να ρίξει το φταίξιμο στην απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης να χωρίσει τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων από τη Διαχείριση του Δικτύου (SNCF και RFF)… Το καλύτερο σχόλιο πάντως επί του θέματος ανήκει στον υπεύθυνο Τύπου του RFF, Christophe Piednoël, ο οποίος ανέφερε: «Είναι σαν να έχεις αγοράσει μόλις μία Ferrari και να συνειδητοποιείς ότι το γκαράζ σου, που θες να την παρκάρεις, δεν την χωράει διότι δεν είχες ποτέ στο παρελθόν Ferrari»!
τα σχόλια είναι κλειδωμένα.