Ανακηρύσσοντας την ως την κατασκευή του αιώνα, το τούνελ Gotthard Base στην Ελβετία αποτελεί το πιο μεγάλο σιδηροδρομικό τούνελ του κόσμου, μήκους 57 χιλιομέτρων, ενώ για την κατασκευή του απαιτήθηκαν 17 χρόνια εγασίας. Το τούνελ, που εγκαινιάστηκε τη 1η Ιουνίου 2016, διασχίζει της Άλπεις υπογείως και συνδέει τους δήμους των Erstfeld και Bodio στην Ελβετία.
Αυτό το αρχιτεκτονικό θαύμα είναι το πιο μακρύ και βαθύ σιδηροδρομικό τούνελ στον κόσμο και το πρώτο υπόγειο τούνελ κάτω από τις Άλπεις. Η ιδέα πρωτοακούστηκε το 1968, όμως η κατασκευή ξεκίνησε το 1996 και απαιτήθηκε η εκσκαφή χιλιομέτρων σε τούνελ και περάσματα για την σύνδεση διαδρομής 57 χιλιομέτρων.
Περίπου 31,1 εκατομμύρια τόνοι γρανίτη, ιζηματογενών πετρωμάτων και άλλων υλικών αφαιρέθηκαν κατά τη διάρκεια την κατασκευής. Το μεγαλύτερο μέρος της εκσκαφής πραγματοποιήθηκε με μηχανήματα εκσκαφής τούνελ και με εκρήξεις, όπου ήταν απαραίτητο. Ένα εκτεταμένο δίκτυο εξαερισμού ήταν αναγκαίο για να αερίζεται το 228 μέτρων σε βάθος τούνελ και να κατεβάζει τη θερμοκρασία από τους 45,5 βαθμούς Κελσίου. Πάνω από 2.400 άτομα εργάστηκαν, ενώ εννέα από αυτούς έχασαν τη ζωή τους σε μια κατασκευή που κόστισε 12 δισεκατομμύρια δολάρια.
Τελικός στόχος των υπευθύνων είναι η χρήση του τούνελ από 325 τρένα ημερησίως, με ταχύτητα 160 χλμ/ώρα για τα εμπορικά και 200 χλμ/ώρα για τα επιβατικά τρένα.