14.9 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
More

    Συνέντευξη με τον Derek Yu, President CEE, Nordic της Huawei

    Η Huawei επιδίδεται το τελευταίο διάστημα σε ένα ιστορικό “comeback” και όσοι παρακολουθείτε την αγορά, σίγουρα το έχετε αντιληφθεί. Η εταιρεία, μετά από σχεδόν 2 χρόνια δυσκολιών εξ’αιτίας της εμμονής των ΗΠΑ με την δραστηριότητά της (αρχικά μέσω του Donald Trump και πλέον δια του νυν POTUS, Joe Biden), προετοίμασε το έδαφος, ισχυροποίησε τις θέσεις της και εξαπολύει μια μεγάλη αντεπίθεση που θα κρατήσει… όσο χρειαστεί, σύμφωνα με τα ίδια τα στελέχη της! Η τεχνογνωσία υπάρχει ήδη, το Harmony OS 2.0 είναι πιο ώριμο από ποτέ και εκατοντάδες χιλιάδες developers παγκοσμίως το υποστηρίζουν με τις 3rd party εφαρμογές τους, ή εργάζονται απευθείας πάνω στο νέο λειτουργικό σύστημα.

    Το Huawei Nova 9 (που σας παρουσιάσαμε πρόσφατα) σηματοδοτεί αυτή την δυναμική επιστροφή στην αγορά των smartphones αλλά η εταιρεία δεν περιορίζεται σε αυτή την προϊoντική κατηγορία. Τα MateBook μοντέλα της κατάφεραν μέσα σε χρόνο-ρεκόρ να κερδίσουν την προτίμηση των χρηστών (και στην Ελλάδα), ενώ η Huawei επεκτείνεται και σε άλλες κατηγορίες, όπως αυτή των gaming monitors, με το νέο MateView GT! Το εν λόγω monitor όπως και το ολοκαίνουριο MateBook 14s (θα δείτε σύντομα το unboxing του στο κανάλι μας) παρουσιάστηκαν επίσημα στη χώρα μας σε μια μεγαλοπρεπή εκδήλωση στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και στο πλαίσιο αυτής είχαμε την ευκαιρία για μια αποκλειστική συνέντευξη εφ’όλης της ύλης με τον κ.Derek Yu, Πρόεδρο της Huawei στον τομέα των καταναλωτικών συσκευών για τις περιοχές της κεντρικής ανατολικής Ευρώπης και σκανδιναβικές χώρες, την Τουρκία και τον Καναδά. 

    Φυσικά, οι ερωτήσεις μας επικεντρώθηκαν γύρω από τα προφανή: Τα smartphones, το Harmony OS και τα πλάνα της εταιρείας για να “κερδίσει” ξανά τους χρήστες, ακόμα και χωρίς… Google. O κ.Yu ανέλυσε το πλάνο της Huawei και εστίασε στο μέλλον δηλώνοντας κατηγορηματικά ότι δεν υπάρχει η παραμικρή περίπτωση η Huawei να αφήσει την αγορά των smartphones. Σε σχετική ερώτηση, που είχε να κάνει με το nova 9 και για το ποια είναι τα κύρια πλεονεκτήματα του νέου mid-ranger έναντι του ανταγωνισμού, ο κ. Yu στάθηκε στη μοναδικότητα του design, αλλά και στις υψηλές τεχνολογίες που πλαισιώνουν την camera, ενώ από άποψη software αναφέρθηκε στο EMUI και στη δυνατότητα του χρήστη να συνδέει πολλές διαφορετικές συσκευές, οι οποίες επικοινωνούν μεταξύ τους με αδιάλειπτο τρόπο. Παράλληλα, όπως τόνισε, το nova 9 είναι μια συσκευή, η οποία απευθύνεται στις «νεαρότερες γενιές», στους νέους χρήστες που «διψούν» για content creation και ποιότητα στις mobile φωτογραφίες τους. Να σημειωθεί οτι η installed βάση χρηστών των Huawei Mobile Services (ΗMS) αυτή τη στιγμή ξεπερνάει στην ευρωπαϊκή ήπειρο τα 42 εκατομμύρια και αυτό δίνει μια μεγάλη ώθηση στην εταιρεία ώστε να ατενίζει με περισσότερη αισιοδοξία το μέλλον.

    Απαντώντας με ειλικρίνεια σε ερώτησή μας για την απουσία 5G chipsets από τις συσκευές της Huawei, ο κ.Yu τόνισε ότι οι αμερικανικές κυρώσεις εμπόδισαν σε μεγάλο βαθμό τη δυνατότητα για την σύναψη συνεργασιών που αφορούν στη διάθεση των chips αυτών, αλλά η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις, τόσο με την Qualcomm όσο και με τη Microsoft και για αυτό στις αρχές του 2022, θεωρεί ότι προβλήματα που σχετίζονται με τη διαθεσιμότητα των 5G chips θα έχουν λυθεί (σχολιάζοντας μάλιστα ότι υπάρχει μια λύση για το 5G στις συσκευές της, την οποία όμως δεν μπορεί να αποκαλύψει τώρα). Μάλιστα, το σημαίνων στέλεχος της Huawei δεν φαίνεται να ανησυχεί ιδιαίτερα, καθώς θεωρεί ότι το 5G ακόμη δεν έχει επεκταθεί σε τόσο μεγάλο βαθμό στην ευρωπαϊκή ήπειρο, πιστεύοντας ότι το 4G «αντέχει» και είναι υπερ-αρκετό για τους users.

    Φυσικά, άλλες χρονιές τέτοια εποχή θα κρατούσαμε στα χέρια μας ένα ολοκαίνουριο Huawei Mate. Το επόμενο ερώτημά μας αφορούσε την high-end κατηγορία, τις συσκευές-ναυαρχίδες και πότε θα ξαναδούμε μια τέτοια συσκευή από τη Huawei. Ο Derek Yu απάντησε πως η κυκλοφορία του nova 9 δεν σημαίνει ότι η Huawei θα «ξεχάσει» τους premium users, για αυτό και σκοπεύει να συνεχίσει να ασχολείται και με τα υψηλότερα στρώματα της αγοράς, γεγονός που μεταφράζεται ότι θα δούμε νέες συσκευές στις οικογένειες P και Mate στο εγγύς μέλλον. Μάλιστα,  στο Mobile World Congress της Βαρκελώνης στα τέλη Φεβρουαρίου, η Huawei μας ετοιμάσει μια πολύ καλή foldable «έκπληξη». Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι για τις αγορές στις οποίες ο κύριος Yu είναι υπεύθυνος, η κινεζική εταιρεία σε επίπεδο πωλήσεων σημειώνει μεγάλη ανάπτυξη αγγίζοντας το 90% στα wearables/smartwatches, το 75% στα ακουστικά και το 19% στην κατηγορία του PC. Τέλος, σε σχετική μας ερώτηση για το εάν η Huawei έχει την πρόθεση να κυκλοφορήσει κάποιο gaming phone, ο κύριος Yu, παραδέχθηκε ότι το mobile gaming πρόκειται για μια εξαιρετικά προσοδοφόρα αγορά, ωστόσο αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποιo πλάνο από την Huawei για την κυκλοφορία ενός τέτοιου μοντέλου.

    Αφήνοντας λίγο στην άκρη τα smartphones, η επόμενη ερώτησή μας αφορούσε συσκευές όπως τα MateBook και το MateView. Συγκεκριμένα, τη βαρύτητα που θα δώσει η Huawei σε αυτές τις προϊόντικές κατηγορίες το επόμενο διάστημα και αν θα επεκτείνει το οικοσύστημά της σε λοιπές κατηγορίες, όπως οι IoT/smarthome συσκευές. Εδώ ο κ.Yu προέβαλε και πάλι ως “αιχμή” του δόρατος το software των συσκευών της εταιρείας, ήτοι το HMS και το HarmonyOS, που φυσικά δεν περιορίζεται στα κινητά της. Οι κυρώσεις των ΗΠΑ ήταν και ένας από τους λόγους που η εταιρεία ανέπτυξε ταχύτατα την κατηγορία των notebooks (και όχι μόν0), πάντα με έμφαση στα “productivity” μοντέλα και στόχο τους απαιτητικούς, business χρήστες, αλλά και την κορυφαία εμπειρία χρήσης που ο ίδιος χαρακτήρισε “long-term στρατηγική” της Huawei. Έτσι, είναι δεδομένο οτι το επόμενο διάστημα θα δούμε και άλλες, νέες συσκευές από την εταιρεία στην κατηγορία των υπολογιστών και εν γένει της παραγωγικότητας και του περιβάλλοντος γραφείου. Άλλωστε, έχουμε δει από κοντά και σας παρουσιάσει ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της στρατηγικής, το Huawei IdeaHub, που αλλάζει εντελώς την εμπειρία στο περιβάλλον εργασίας και εκπαίδευσης και αποδεικνύει οτι η εταιρεία ξέρει πολύ καλά τις ανάγκες των επαγγελματιών.

    Κλείσαμε τον πολύ ενδιαφέροντα διάλογό μας με τον Derek Yu με μια… κλασική, πλέον ερώτηση, όσον αφορά την έλλειψη chips στην αγορά και το κατά πόσο αυτή επηρεάζει τη λειτουργία, την παραγωγή αλλά και τα πλάνα της Huawei. Φυσικά, ο κινέζικος κολοσσός βρίσκεται στην “πηγή” της παραγωγής ημιαγωγών και το ειδικό του βάρος του επιτρέπει να μην επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από αυτή την “κρίση”. Ακόμα κι έτσι, βέβαια, σίγουρα η έλλειψη έχει αλλάξει ελαφρώς τα πλάνα της Huawei και σύμφωνα με τον κ.Yu αποτελεί μια μεγάλη “πρόκληση” αυτή τη στιγμή. Επιπλέον, η έλλειψη chips συμπίπτει με μια γενικότερη, παγκόσμια κρίση που εκτοξεύει τις τιμές των πρώτων υλών, της ενέργειας και του κόστους μεταφορών, την ίδια στιγμή που η παραγωγή στην Κίνα δεν έχει εξομαλυνθεί πλήρως, εν μέσω της συνεχιζόμενης πανδημίας. Όλα αυτά σαφώς και αυξάνουν το κόστος των τελικών προϊόντων, αλλά η Huawei έχει καταφέρει σε μεγάλο βαθμό να το απορροφήσει και να μην το μετακυλίσει στους καταναλωτές, ώστε να διατηρούν τα μοντέλα της τον “value for money” χαρακτήρα τους, σύμφωνα με τον κ.Yu. Ολοκληρώνοντας, του ζητήσαμε μια προσωπική πρόβλεψη για το πότε θα επιστρέψουμε στην… κανονικότητα, όσον αφορά την διάθεση chips που επηρεάζει πολλούς εμπορικούς κλάδους παγκοσμίως. Η απάντησή του ήταν μάλλον αισιόδοξη καθώς αναμένει μια ομαλοποίηση της κατάστασης προς το τέλος του 2022. Κάτι το οποίο ευχόμαστε κι εμείς ολόψυχα, καθώς αρκετοί αναλυτές προβλέπουν κρίση διάρκειας πολλών ετών, η οποία σίγουρα θα επιφέρει πολλά προβλήματα σε όλο τον κόσμο, αν επαληθευθεί…

    Από τη συνομιλία μας αλλά και τις δηλώσεις του Derek Yu στο πλαίσιο της εκδήλωσης της Huawei στην Αθήνα, κρατάμε τη σημασία της ελληνικής αγοράς ως “κόμβου” για την ΝΑ Ευρώπη και τα Βαλκάνια αλλά και τις ισχυρές βλέψεις της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια, τόσο στην κατηγορία των smartphones, όσο και των υπόλοιπων τεχνολογιών που αναπτύσσει και διαθέτει στην αγορά, με απώτερο στόχο της να βρεθεί στην κορυφή της προτίμησης των καταναλωτών και να τους προσφέρει αυτό που διακαώς επιζητούν: Μια κορυφαία εμπειρία χρήσης σε ένα ανεπανάληπτο value for money!

    Δημήτρης Σκιάννης
    Δημήτρης Σκιάννης
    Ο Δημήτρης Σκιάννης είναι δημοσιογράφος/συντάκτης και φανατικός οπαδός της τεχνολογίας από μικρή ηλικία, καταπιανόμενος με οποιαδήποτε συσκευή/εξάρτημα/gadget έπεφτε και πέφτει στα χέρια του. Τον υπόλοιπο χρόνο απλώς γράφει μανιωδώς για όλα τα παραπάνω, αδημονώντας για το τι μας επιφυλάσσει μελλοντικά η επιστήμη και απολαμβάνοντας την καθημερινή παρακολούθηση των εξελίξεων.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles