BREAKING

0

MWC 2014: Οι φήμες για τα φετινά trends

Το Mobile World Congress 2014 ανοίγει τις πύλες του τη Δευτέρα και τα πρώτα events λαμβάνουν χώρα αύριο (εμείς πάντως προλάβαμε να σου δώσουμε το πρώτο hands-on), ωστόσο η πρωτεύουσα της Καταλονίας έχει ήδη αρχίσει να κατακλύζεται από φήμες σχετικά με τα όσα θα παρουσιαστούν στο ετήσιο ραντεβού της τεχνολογίας επί ισπανικού εδάφους.

Παραδοσιακά λοιπόν σε κάθε Mobile World Congress εκτός από συσκευές παρουσιάζονται και τάσεις, trends πάνω στα οποία προβλέπεται να βαδίσει η αγορά. Όχι ότι πάντα τα «στοιχήματα» αυτά (διότι περί στοιχημάτων πρόκειται) βγαίνουν, αλλά εν πάση περιπτώσει, σε αρκετές περιπτώσεις δίνουν καλά hints για το μέλλον. Ενδεικτικά τα προηγούμενα χρόνια στη Βαρκελώνη έχουν παρουσιαστεί τεχνολογίες όπως το NFC (σταθερή αξία), το M2M, το mobile wallet κλπ.

mwc-2014-trends

Τι θα «παίξει» κατά κύριο λόγο στο MWC 2014; Η λογική δίνει το social ως πρώτο φαβορί και εδώ που τα λέμε, δεν έχει κι άδικο...

MWC 2014: World goes social

Η προσωπική μου αίσθηση είναι ότι φέτος αυτό που θα πλασαριστεί ως «τάση του μέλλοντος» (και μιλώντας για μέλλον μη φανταστείτε τίποτα… sci-fi σε 20-30 χρόνια αλλά το εγγύς μέλλον, αρχής γενομένης από τους προσεχείς μήνες εντός του 2014) είναι το social. Ναι, αυτή η μαγική λεξούλα που χρησιμοποιείται πιθανότατα όσο καμία άλλη τους τελευταίους μήνες και που αρκεί για να προκαλέσει παροξυσμό σε όσους ασχολούνται με τα της τεχνολογίας. Τα περί social δεν τα βγάζω από το κεφάλι μου αφού όλα οδηγούν προς τα εκεί.

Βασικός keynote speaker στο Mobile World Congress (μέσω του Mobile World Live) είναι φέτος ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ (Mark Zuckerberg ή Μαρκ Ζάκερμπεργκ όπως τον αναφέρει η ελληνική Wikipedia), ιδρυτής του Facebook, τη στιγμή που τον ρόλο αυτό σε προηγούμενα events επωμίζονταν στελέχη εταιρειών hardware (στο παρελθόν έχουμε δει στο event τους ιδρυτές των Foursquare και Twitter μεταξύ άλλων όμως καμία ομιλία δεν είχε προβληθεί τόσο όσο αυτή του Μαρκ). Μία ομιλία που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον είναι αυτή του ιδρυτή του What’s App, Γιαν Κουμ (Jan Koom), ιδίως από τη στιγμή που ανακοινώθηκε η εξαγορά της εφαρμογής από το Facebook. Και γενικότερα, η όλη κατάσταση με το social που κάποιος ξεκινά από το γκαράζ του ή το φοιτητικό του δωμάτιο, στήνει ένα δίκτυο από το πουθενά, πουλάει αέρα και μερικά χρόνια αργότερα μπαίνει στο κλαμπ των πετυχημένων εκατομμυριούχων, πουλάει. Η εκ νέου ενασχόληση κοτζάμ Mobile World Congress μαζί του θα είναι πιθανότατα και η επισφράγιση της εισόδου του social στη λίστα με τα «most wanted» trends.

wearables-mwc-2014

Τα wearables αν μη τι άλλο θα «φορεθούν» και φέτος πολύ. Κι αν πέρυσι τα καλωσορίσαμε, φέτος έχουμε και απαιτήσεις...

Wearables: Η μόδα γίνεται της μόδας

Αυτά που με τον καιρό κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος είναι τα wearables. Οι συσκευές τεχνολογίας δηλαδή που ναι μεν είναι gadgets με τα όλα τους, όμως δεν «κρατιούνται» αλλά «φοριούνται». Samsung και Sony έκαναν την αρχή και όπως ήταν φυσικό ενδιαφέρον να επενδύσουν στην «παρθένα» αυτή αγορά εκδήλωσαν πολλές ακόμα εταιρείες που σε ορισμένες περιπτώσεις δεν προέρχονταν καν από τον τομέα της τεχνολογίας –όπως φερ’ ειπείν η Nike.

Στο Mobile World Congress 2014 έχουμε τη Samsung και το νέο Samsung Gear 2 το οποίο θα έρθει «πακέτο» με το επίσης νέο Galaxy S5, με καινούριο, λεπτότερο design, μικρότερο βάρος και πιθανότατα χαμηλότερη τιμή. Αυτό που μένει να αποσαφηνιστεί είναι οι λειτουργίες του οι οποίες πάντως, απ' ό,τι ακούγεται δεν θα είναι περισσότερες απ’ αυτές του πρώτου Samsung Gear. Από εκεί και πέρα οι λύσεις ποικίλουν: Qualcomm Toq, I’m Watch, Pebble, Sony Smartwatch 2, MetaWatch, Omate TrueSmart, GEAK Watch, Kreyos Meter και Neptune Pine είναι μερικά από τα… ρολόγια του μέλλοντος. Το πόσα απ’ αυτά θα είναι στο Mobile World Congress, το αν θα υπάρξουν κι άλλα και το αν θα δούμε κάτι καινούριο από πλευράς concept θα το γνωρίζουμε σε λίγα 24ώρα…

connected-city

Το concept της «διασυνδεδεμένης πόλης» (aka connected city) υπάρχει εδώ και χρόνια. Και δεν αφορά φυσικά τους πολίτες άμεσα αλλά και έμμεσα, ακόμα και μέσα από διεργασίες και υπηρεσίες με τις οποίες οι ίδιοι ποτέ δεν έρχονται σε επαφή -πλην όμως επηρεάζουν την καθημερινότητά τους. Μήπως όμως ήρθε η ώρα να αφήσουμε το concept στην άκρη και να περάσουμε σε κάτι πιο χειροπιαστό;

Stayin’ connected

Η «διασύνδεση» ως έννοια είναι κάτι που θα απασχολήσει και το Mobile World Congress 2014, μόνο που φέτος η διασύνδεση δεν θα αφορά συσκευές αλλά δραστηριότητες. Αυτή είναι και η καινοτομία σε ό,τι αφορά την προσέγγισή της γιατί πλέον δεν μιλάμε για «ένα κινητό που συνδέεται με ένα άλλο κινητό» ή «έναν υπολογιστή που συνδέεται σε μία κάμερα» αλλά για καθημερινές δραστηριότητες: η οδήγηση με την ψυχαγωγία, η μαγειρική με την επικοινωνία, η παρακολούθηση της αγαπημένης σου σειράς με την υγεία. Οι εταιρείες αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ότι ο στόχος τους θα πρέπει να είναι όχι πώς θα συνδέσουν τις συσκευές τους αλλά τις δραστηριότητες που γίνονται μέσα από τη χρήση τους.

Η κουζίνα που μπαίνει στο internet μπορεί από μόνη της να μη λέει πολλά. Η κουζίνα όμως που φροντίζει να μαγειρεύει υγιεινά για λογαριασμό του ιδιοκτήτη της είναι μια άλλη υπόθεση. Το αυτοκίνητο που προσαρμόζει το καθημερινό πρόγραμμα του οδηγού βάσει των ακριβών χρόνων που θα χρειαστούν για να μετακινηθεί μέσα στη μέρα του εκείνος, είναι από μόνο του ένα καινοτόμο όσο και χρήσιμο gadget. Πέρυσι ήταν η Volvo εκείνη που εξέπληξε το κοινό στο Mobile World Congress με το V60 της. Φέτος όμως; Πολλές είναι οι εταιρείες που ερίζουν για τη σκυτάλη. Ποια θα την πάρει τελικά; Θα δείξει…

0 Comment