24.7 C
Athens
Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024
More

    Ταπί και… ψύχραιμος; 5 tips για να βγάλεις το μήνα χωρίς άσκοπες αγορές

    Με τον πληθωρισμό να βρίσκεται στα ύψη τον τελευταίο χρόνο, δεν θα ήταν περίεργο να αισθάνεσθε ότι τα χρήματά σας “εξατμίζονται” σε χρόνο ρεκόρ και είναι ανάγκη να περιορίσετε τις άσκοπες δαπάνες. Ο μισθός μπορεί να είναι περιορισμένος. Η υπέρβασή του όμως πολλές φορές είναι σύμπτωμα ενός βαθύτερου προβλήματος που μπορεί να καθιστά δύσκολο τον έλεγχο των επιθυμιών. Για παράδειγμα, είναι σύνηθες φαινόμενο κάποιοι να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα όταν έχουν άγχος, είναι κουρασμένοι, ανήσυχοι ή μοναχικοί. Παρόλα αυτά, υπάρχουν τρόποι για να περιορίσετε τις δαπάνες και την επιθυμία σας για άσκοπες αγορές.

    Μην κάνετε αγορές όταν είστε πεινασμένοι

    Όπως και στις διαφημίσεις των Snickers, όταν είστε πεινασμένοι δεν μπορείτε να σκεφτείτε καθαρά και “δεν είστε ο εαυτό σας”. Ίσως έχετε ακούσει ότι δεν πρέπει να αγοράζετε τρόφιμα με άδειο στομάχι. Οι έρευνες δείχνουν ότι είναι πιο πιθανό να υπερβείτε τον προϋπολογισμό σας σε όλα τα είδη – όχι μόνο στα τρόφιμα- όταν είστε πεινασμένοι. Άνθρωποι που κάνουν αγορές νηστικοί δαπανούν κατά μέσο όρο 60% περισσότερα χρήματα, σύμφωνα με μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Νότιου Καλιφόρνια. Η ίδια αρχή ισχύει και για τις online αγορές. Εάν συχνά κάνετε άσκοπες αγορές, λάβετε υπόψη σας το επίπεδο πείνας σας πρώτα. Αν έχουν περάσει μερικές ώρες από το τελευταίο σας γεύμα, κάντε ένα διάλειμμα, πάρτε κάτι να φάτε και μετά δείτε αν εξακολουθείτε να θέλετε να κάνετε την αγορά.

    Ελέγξτε το επίπεδο άγχους σας

    Το άγχος μπορεί να εμποδίσει την ικανότητά σας να πάρετε σωστές αποφάσεις. Βάζει το σώμα και το μυαλό στον “αυτόματο”, καθιστώντας πιο δύσκολο να ελέγξετε τις δαπάνες. Δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που όταν έχουν στρες, προσπαθούν να βρουν ηρεμία σε αγορές. Αυτή φυσικά είναι μια από τις μεγαλύτερες παγίδες.

    Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να πείτε στον εαυτό σας: “Εντάξει, δεν είμαι στην καλύτερη διάθεση αυτή τη στιγμή, ας αφήσουμε αυτό το καλάθι αγορών και να επιστρέψουμε σε αυτό κάποια άλλη μέρα.” Μπορείτε επίσης να βρείτε άλλους τρόπους για να ανασυντάξετε τα συναισθήματά σας όταν αισθάνεστε άγχος. Δοκιμάστε να κάνετε μια βόλτα ή να παρακολουθήσετε ένα πρόγραμμα για να καθαρίσετε το μυαλό σας πριν πάρετε αποφάσεις που αφορούν τα οικονομικά σας.

    Ο κανόνας των 24 ωρών στις αγορές

    Έχετε ποτέ κάνει μια αγορά που αργότερα την μετανιώσατε και αναρωτηθήκατε τι σας οδήγησε να την πραγματοποιήσετε αρχικά; Όλοι έχουμε. Ο κανόνας των 24 ωρών πριν προχωρήσετε σε νέες αγορές μπορεί να σας δώσει περισσότερο χρόνο για να σκεφτείτε αν είναι κάτι που χρειάζεστε και αν συμβαδίζει με τους οικονομικούς σας στόχους. Αν αγοράζετε online, μπορείτε να προσθέσετε αντικείμενα στο καλάθι σας και να τα αφήσετε εκεί για να περάσουν τη νύχτα.

    Διαβάστε κριτικές από ανθρώπους που κατέχουν ένα αντικείμενο για αρκετούς μήνες

    Δεν έχει σημασία αν πρόκειται για ηλεκτρική σκούπα, ακουστικά ή ένα iPhone. Συχνά, δημιουργούμε ιδιαίτερα υψηλές προσδοκίες για αυτό που αγοράζουμε. Αυτός ο τρόπος σκέψης μπορεί να σας πείσει ότι ένα αντικείμενο είναι καλύτερο από ό, τι πραγματικά είναι. Ωστόσο, μόλις περάσει ο ενθουσιασμός του νέου αντικειμένου, γίνεστε πιο αντικειμενικοί. Μπορείτε να παραδεχτείτε ότι η νέα μηχανή εσπρέσο είναι δύσκολη στη χρήση ή δαπανηρή στη συντήρηση. Για να μη βρεθείτε σε αυτήν την κατάσταση στο μέλλον, διαβάζετε κριτικές προϊόντων από ανθρώπους που κατέχουν το αντικείμενο για μερικούς μήνες ή περισσότερο. Αν οι κριτικές από κατόχους είναι αρνητικές, ξανασκεφτείτε την αγορά σας και να επιλέξετε ένα εναλλακτικό προϊόν με χαμηλότερη τιμή.

    Μην αφήνετε τους influencers να σας ξεγελάσουν

    Έχετε ποτέ κάνει μια αγορά επηρεασμένοι από ένα λογαριασμό στα social media που ακολουθείτε; Όλοι έχουμε. Ωστόσο, όταν φτάνει αυτό το αντικείμενο στην πόρτα σας, η ζωή σας δεν αλλάζει μαγικά. Αντίθετα, μπορεί να βρεθείτε αντιμέτωποι με ένα ακόμη αντικείμενο που πιάνει χώρο στο σπίτι σας και έναν λογαριασμό πιστωτικής κάρτας που συνεχώς φουσκώνει.

     

    Ελένη Σαραντάκη
    Ελένη Σαραντάκη
    Η Ελένη Σαραντάκη είναι δημοσιογράφος και εκπαιδευτικός με πολυετή εμπειρία στο χώρο του τεχνολογικού και τουριστικού ρεπορτάζ. Έχει συνεργαστεί με ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα ως αρθρογράφος, ενώ σήμερα είναι αρχισυντάκτρια του περιοδικού της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Greek Hotelier και editor στο τεχνολογικό site Digital Life.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles