BREAKING

4

Bill Ford, να αγιάσει το στόμα σου! [Άποψη]

O Bill Ford είναι ο Executive Chairman της Ford και υπό κανονικές συνθήκες, δε θα έδινα πολλή σημασία σε κάτι που θα διάβαζα γι’αυτόν...όχι γιατί δε με ενδιαφέρουν οι εξελίξεις εις τας ΗΠΑ, ίσα-ίσα που από εκεί έρχονται οι εξελίξεις στον τομέα της αυτοκίνησης, σε μεγάλο βαθμό...αλλά γιατί έχω συνηθίσει σε αδιάφορες δηλώσεις των «μεγάλων κεφαλιών» των κατασκευαστών και προτιμώ να βλέπω κανένα βιντεάκι στο CarThrottle αντί αυτών.

Τις προάλλες, όμως, κατάφερε να τραβήξει την προσοχή μου.

bill_ford_2006

Ο Βασίλης ο Φόρντ, το λοιπόν, είπε εν ολίγοις ότι οι κατασκευαστές πρέπει να σεβαστούν τους οδηγούς που δεν επιθυμούν να χρησιμοποιούν τους νέους αυτοματισμούς και τα έξυπνα συστήματα των καινούργιων μοντέλων. Αλήθεια, το είπε! Δε ξέρω αν το εννοούσε, δε ξέρω καν πόσοι συνεργάτες ή ανταγωνιστές συμφωνούν μαζί του, αλλά το είπε. Αναγνωρίζοντας ότι υπάρχουν «τεχνοφοβικοί» οδηγοί που νιώθουν πιό άνετα έχοντας σε μεγάλο βαθμό τον έλεγχο του οχήματός τους, παρά αφήνοντας τα έξυπνα συστήματα και τους κάθε είδους αισθητήρες να κάνουν τα πάντα αυτόματα. Και μιλάμε κυρίως για το γκάζι, το φρένο, το τιμόνι...

”Ένα μεγάλο κομμάτι αυτής της τεχνολογίας...φρικάρει μερικούς ανθρώπους”, αυτό είπε κατά λέξη, αγγλιστί φυσικά.

Αν νομίζετε ότι αυτά είναι ακόμη μακριά μας, κάνετε λάθος. Θεωρητικά, δεν είναι δύσκολο αυτή τη στιγμή να δοκιμαστούν και να κυκλοφορήσουν κανονικά, σε μικρή κλίμακα, οχήματα που επιταχύνουν/επιβραδύνουν αυτόματα, που επικοινωνούν με τα υπόλοιπα, που ελέγχουν κάθε γωνιά του δρόμου, που μπορούν να παρκάρουν ή και να οδηγήσουν μόνα τους! Η Google μόλις έβγαλε και ένα μάτσο νέες άδειες για αυτο-οδηγούμενα οχήματα και γενικά έχει τόσα projects στα σκαριά που αφορούν smart cars, που αν τα βλέπαμε ένα πρωί θα νομίζαμε ότι ξυπνήσαμε στην εποχή του…Demolition Man.

(Ταινιάρα ακόμα και σήμερα.)

google-self-driving-car

Ο Βασίλης (ο Φόρντ, ντε!) δεν έκανε ούτε νύξη, φυσικά, στους petrolheads που σιχαίνονται τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και οτιδήποτε παρεμβάλλεται μεταξύ του ποδιού τους και της πεταλούδας, των χεριών τους και των τροχών, των ματιών τους και του δρόμου. Άλλωστε, υπάρχουν πάντα ειδικά μοντέλα γι’αυτή την κατηγορία οδηγών, με σπορ χαρακτηριστικά και οδηγική συμπεριφορά, ωστόσο περιλαμβάνονται στην ίδια κατηγορία με τους τεχνοφοβικούς που προαναφέρθηκαν, καθώς μοιράζονται ορισμένα βασικά στοιχεία, έστω και για διαφορετικούς λόγους. Έτσι, έχουν κι αυτοί ένα λόγο να χαίρονται διαβάζοντας τις δηλώσεις του.

bmw self driving

Μη με παρεξηγάτε, σίγουρα θέλω σε κάποια χρόνια από τώρα να οδηγείται μόνο του το καθημερινό μου αυτοκίνητο, να κρατούν όλα ίσες αποστάσεις μεταξύ τους χωρίς να κάνω τίποτα, να σταματούν αυτόματα σε ένα εμπόδιο, να παρκάρουν χωρίς να κουνήσω το δαχτυλάκι μου. Άλλωστε, κατά τη γνώμη μου θα είναι το επόμενο μεγάλο breakthrough στην αυτοκίνηση και η επόμενη μέθοδος εξοικονόμησης καυσίμων, περιορισμού ρύπων και μείωσης της κυκλοφοριακής συμφόρησης και των ατυχημάτων. Έχετε ιδέα πόσο μποτιλιάρισμα θα γλιτώναμε αν κανείς δεν κοιμόταν στα φανάρια, αν κανείς δεν έκλεινε λωρίδες και καθυστερούσε τους άλλους χωρίς λόγο, αν όλοι παρκάραμε με 15 εκατοστά περιθώριο εμπρός και πίσω μας, αν δε πατάγαμε γκάζι και φρένο χωρίς λόγο;

Από την άλλη, όμως, θέλω το αυτοκίνητό μου να έχει τη δυνατότητα να οδηγηθεί και “manually”. Να μπορώ να αλλάξω ταχύτητες (έστω και με τα καταραμένα paddles), να πατάω γκάζι και φρένο χωρίς να επεμβαίνει κανένας «εγκέφαλος», να στρίβω το τιμόνι όσο θέλω, όποτε θέλω και οι τροχοί να κοιτούν εκεί που θέλω. Και να μην ακούω «μπιπ», να μη βλέπω λαμπάκια, να είμαι εγώ και ο δρόμος ρε παιδί μου, εγώ, ο δρόμος και 1 τόνος σίδερο (η καθοδική τάση στα kurb weights συνεχίζεται).

IMG_5839-2-copy (Large)

Ευχή και κατάρα δίνω στον Βασιλάκη τον Φόρντ να εννοούσε αυτά που είπε, λοιπόν. Και αν τα εννοούσε, να τα κάνει πράξη και να τον ακολουθήσουν όλοι. Μπορούμε να έχουμε «αυτόματα» οχήματα, θέλουμε να τα έχουμε, αλλά όχι μόνο αυτά. Εκτός αν κρατήσουμε όλοι από μια «γριά» για εκείνες τις σκοτεινές, ήσυχες ώρες, που όλοι κοιμούνται εκτός από όσους είναι εθισμένοι με τους υδρογονάνθρακες, την άκαυτη και τα σκασίματα από το πίσω μέρος...

Hardly practical, αλλά είναι κι αυτό μία λύση.

4 Comments

  • effie
    12 Νοεμβρίου 2014 at 19:13

    Ωραία γραφή…

  • TGM
    29 Οκτωβρίου 2014 at 03:12

    ……μα καλά, και ποιος δε θέλει ένα αμάξι να οδηγάει μόνο του?
    Να μη παρκάρει παράνομα και να μη σκαρφαλώνει σε πεζοδρόμιο. Να μη μπαίνει σε στενό ανάποδα. Να μη ξεπερνά το όριο ταχύτητας ποτέ. Να σταματάει στο πορτοκαλί. Να μη παίρνει ούτε μπρος όταν κάποιος άχρηστος αισθητήρας κάπου χάλασε. Να έχει ακριβότερα σερβις. Να χρειάζεται συνδρομή στο δίκτυο. Να θέλει antivirus. Να ενημερώνει τη google για κάθε χιλιόμετρο που έκανες, που και πότε πήγες (για στατιστικούς λόγους φυσικά) Να μη μπορεί να καταλάβει τη διαφορά: «καλύτερα να το ρίξω στο πεζοδρόμιο παρά να πέσω στο μηχανάκι που μου πετάχτηκε παράνομα» Να καταργηθεί η δουλειά του οδηγού γενικότερα και τέλος να κάνουν χαρά οι τρομοκράτες που παλιά παγίδευαν σταθμευμένα αυτοκίνητα, ενώ τώρα μπορούν να τα στείλουν όπου θέλουν με GPS.
    Ούτε εμένα λοιπόν μου αρέσει η ιδέα, παρόλα αυτά το θεωρώ αναπόφευκτο.

  • GioRgio_K
    29 Οκτωβρίου 2014 at 01:10

    Εγώ πάντως θα πώ ότι ο Μίτσος ο Σ. οχι μονο τα λέει καλά, αλλά τα γράφει και καλά…
    Είχα πολύ καιρό να ευχαριστηθώ άρθρο…
    Εύγε Μέγα Μίτσε Σ. (Και χρόνια πολλά btw)!

  • Πέτρος
    28 Οκτωβρίου 2014 at 22:55

    Δε λέω, καλά τα λες, αλλά να σου πω πως το βλέπω. Οι αυτοματισμοί θα αυξάνονται, όχι επειδή τους θέλει ο κόσμος, αλλά επειδή οι εταιρίες θα θέλουν να πουλήσουν και θα γίνει ό,τι έγινε με τα έξυπνα κινητά που έχει γεμίσει ο τόπος και ανάθεμα και αν το 10% ξέρει να τα χρησιμοποιεί. Οι υπόλοιποι θα τα πάρουν γιατί απλά δε θα έχουν επιλογές. Και ό,τι και αν λέει ο Βασιλάκης, καμία εταιρία δε θα κρατάει 2 γραμμές παραγωγής αν η μία αφορά το 95% και η άλλη το 5%.