BREAKING

0

Fitch: Η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων θα έχει σοβαρό αντίκτυπο στις πετρελαϊκές εταιρείες

Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι η ευρεία υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα επόμενα χρόνια θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στις πετρελαϊκές εταιρείες σε παγκόσμιο επίπεδο. Η ExxonMobil και ο Οργανισμός Πετρελαιοπαραγωγών Εξαγωγικών Κρατών (ΟΠΕΚ) προβλέπουν ότι, έως το 2040, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αντιπροσωπεύουν λίγο κάτω από 10% των νέων πωλήσεων οχημάτων. Από τη μεριά του, ο γνωστός οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Fitch θεωρεί ότι η επίδραση στις πετρελαϊκές εταιρείες από την αύξηση του αριθμού των ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι πολύ πιο σοβαρή, έως και απειλητική.

fitch

Όσον αφορά την επίδραση που θα έχει η τεχνολογία των μπαταριών σε ήδη καθιερωμένες βιομηχανίες, η Fitch τονίζει ότι η μαζική υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να αποδειχθεί μια αρκετά μακρά διαδικασία. Όχι μόνο οι μπαταρίες αυτές είναι αρκετά ακριβές, αλλά και οι κάτοχοι δεν αντικαθιστούν το αυτοκίνητό τους με ένα νέο κάθε χρόνο. Σήμερα, η μέση ηλικία ενός αυτοκινήτου στους δρόμους των ΗΠΑ είναι 10 χρόνια. Παράλληλα, οι αναλυτές εκτιμούν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα σύντομα θα θεωρούνται ιδιαίτερα ανταγωνιστικά σε σύγκριση με εκείνα που διαθέτουν κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Είναι πιθανό η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων να συμβεί πιο γρήγορα από το αναμενόμενο σε αναδυόμενες αγορές όπως της Κίνας. Πράγματι, η Κίνα πιέζει προς την κατεύθυνση της μείωσης των εκπομπών αέριων ρύπων προσφέροντας σημαντικά κίνητρα στους υποψήφιους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων. Οι μεταφορές αντιστοιχούσαν στο 55% της παγκόσμιας χρήσης πετρελαίου το 2014, σύμφωνα με την Fitch. Σε ένα υποθετικό και ακραίο σενάριο κατά το οποίο τα ηλεκτρικά οχήματα θα καταλαμβάνουν το 50% σε μερίδιο αγοράς μέσα σε 10 χρόνια, η ζήτηση υγρών καυσίμων θα έχει μειωθεί σημαντικά.

fitch

Καθώς τα έσοδα από τις πετρελαϊκές δραστηριότητες συνεχώς μειώνονται οι μέτοχοι τέτοιων εταιρειών ανήσυχοι από τις προβλέψεις αλλά και από τη διαμορφωθείσα πραγματικότητα θα θελήσουν να διαθέσουν τις μετοχές τους και να αποσυρθούν. Κάτι τέτοιο ήδη συνέβη με τη βιομηχανία γαιανθράκων, με πολλές εταιρείες της Β.Αμερικής να οδηγούνται στην πτώχευση. Πολλοί αναλυτές πιστεύουν ότι ο γαιάνθρακας παραμένει ένα αγαθό με μικρή αξία για να εξορυχθεί.

Αν και σύγχρονες πετρελαϊκές εταιρείες δεν ανησυχούν και τόσο από τις επιπτώσεις μιας μεγαλύτερης υιοθέτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων ορισμένες φαίνεται ότι λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα για τη στροφή αυτή της αγοράς. Η γαλλική εταιρεία Total προέβη στην εξαγορά της Saft, του γνωστού κατασκευαστή μπαταριών, με την BP να επενδύει από την μεριά της στην αιολική ενέργεια. Εν τω μεταξύ, η κυβέρνηση της Σαουδικής Αραβίας εξετάζει να διαθέσει αποθεματικά κεφάλαια από τα έσοδα του πετρελαίου σε επενδύσεις νέων τεχνολογιών, για να αντιμετωπίσει μια πιθανή πτώση του τζίρου των πετρελαϊκών δραστηριοτήτων.

0 Comment