BREAKING

0

Η Ευρώπη «πιέζει» για αύξηση των σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Κάθε νέο ή ανακαινισμένο σπίτι στην Ευρώπη θα πρέπει να διαθέτει ένα σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με νομοσχέδιο το οποίο προετοιμάζονται να προωθήσουν οι αρχές και λέγεται ότι θα τεθεί σε ισχύ από το 2019. Παράλληλα, σε μια προσπάθεια αύξησης των προοπτικών της αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, οι νέες ρυθμίσεις, που λέγεται ότι θα δημοσιευθούν πριν το τέλος του τρέχοντος έτους, αναφέρουν ότι μέχρι το 2023 το 10% των χώρων στάθμευσης στα νέα κτήρια εντός Ευρωζώνης θα πρέπει να διαθέτουν σταθμούς φόρτισης.

Οι νέες αυτές ρυθμίσεις της Ευρωπαικής Ένωσης έχουν ως στόχο να δημιουργήσουν την απαραίτητη υποδομή για την αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα παρατηρηθεί στα επόμενα χρόνια, με τη Νορβηγία και την Ολλανδία να εξετάζουν την πλήρη εγκατάλειψη των κινητήρων diesel μέχρι το 2025. Η αύξηση των σταθμών φόρτισης, εκτός από το γεγονός ότι θα καταστήσει εφικτή τη χρήση αυτοκινήτου για μεγαλύτερες αποστάσεις, θα επιτρέψει στα αυτοκίνητα να «επιστρέψουν» την ενέργειά τους πίσω στο δίκτυο. Κάτι τέτοιο θα έχεις ως αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να συνεισφέρουν και αυτά στο ηλεκτρικό δίκτυο της Ευρώπης, εξισορροπώντας τυχόν ελλείψεις από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, σε περιπτώσεις που παρατηρηθεί έλλειψη ηλίου ή άπνοια.

ilektrikon-aftokiniton

Τα νέα αυτά μέτρα υιοθετούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση σε μια προσπάθεια περιορισμού των εκπομπών αέριων ρύπων, αν και σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να έχουν ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα και να οδηγήσουν σε υψηλότερες εκπομπές διοξειδίου του θείου (SO2) από τις οδικές μεταφορές μέχρι το 2050, σύμφωνα με μια νέα έρευνα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος (EEA - European Environment Agency). Η Magda Jozwicka, επικεφαλής της συγκεκριμένης έρευνας, ανέφερε σε δηλώσεις της ότι θα υπάρξει μια πενταπλάσια αύξηση των εκπομπών SO2 σε σχέση με την περίπτωση της μη ύπαρξης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Βέβαια, αυτές οι προβλέψεις βασίζονται στο ισχύον ενεργειακό καθεστώς που περιλαμβάνει μονάδες ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα.

Παράλληλα, η έρευνα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος, η οποία ζητά και νέα μέτρα μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του θείου στην ΕΕ, αναφέρει ότι η πρόσθετη ζήτηση ισχύος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που θα αποτελούν το 80% των αυτοκινήτων μέχρι τα μέσα του αιώνα, θα επηρεάσουν σημαντικά την προσφορά. Έτσι, καταλήγει η έρευνα, θα απαιτηθούν 50 επιπρόσθετες μονάδες παραγωγής σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Ο Martin Adams, επικεφαλής του τμήματος αέριων ρύπων του Οργανισμού, αναφέρει ότι η αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα οδηγήσει αναπόφευκτα στην αύξηση της παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας. Η πηγή αυτής της επιπρόσθετης ενέργειας είναι υψίστης σημασίας. «Είναι σαφώς εφικτό να χρησιμοποιήσουμε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αλλά όταν βλέπεις σε ποιο στάδιο βρίσκονται άλλες χώρες, συνειδητοποιείς ότι πρέπει να ληφθούν κάποιες πιο θεμελιώδης αποφάσεις για την ανάπτυξη ενός πιο βιώσιμου συστήματος παραγωγής ενέργειας σε όλη την Ευρώπη».

Από την πλευρά της, η Renault αποδέχεται ότι όντως θα προκύψουν προβλήματα στην τροφοδοσία, αν και διαβλέπει ότι υπάρχει λύση στο πρόβλημα. Η εταιρεία συνεργάζεται στενά με την εταιρεία Connected Energy για την επίλυση τέτοιου είδους προβλημάτων, ενώ και η BMW, τον προηγούμενο μήνα, άνοιξε ένα σταθμό παραγωγής 2MW κοντά στο Hamburg, χρησιμοποιώντας 2.600 μεταχειρισμένες μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

0 Comment