BREAKING

6

Είναι τελικά το iPhone 5c μία "επιτυχία" για την Apple;

Κατά τη διάρκεια του προχθεσινού event ανακοίνωσης των νέων iPad αλλά και των υπόλοιπων καινούριων προϊόντων της Apple, ο Tim Cook έκανε μία από εκείνες τις κλασικές "εισαγωγές" με τα στατιστικά και τους αριθμούς. Κατά τη διάρκειά της, επανέλαβε και πως τα νέα iPhone, που κυκλοφόρησαν πρόσφατα, πούλησαν 9 εκατομμύρια συσκευές στο πρώτο τριήμερο διάθεσής τους, συνιστώντας το "καλύτερο λανσάρισμα iPhone όλων των εποχών". Με μία μικρή σημείωση... Οι συσκευές ήταν δύο και όχι μία - για πρώτη φορά στην ιστορία της Apple. Και όλοι εμείς συνεχίζουμε να παραμένουμε με την απορία: από αυτά τα 9 εκατομμύρια πόσα αφορούσαν τις πωλήσεις του iPhone 5s και πόσα αυτές του iPhone 5c;

apple-ipad-event-2013

Με τα smartphones να έχουν διατεθεί εδώ και περίπου έναν μήνα σε αρκετές μεγάλες αγορές, δεν είναι λίγοι οι "ψίθυροι" -ή και οι ακόμη δυνατότερες φωνές- που θέλουν το iPhone 5c να μην τα καταφέρνει και τόσο καλά στις πωλήσεις, με το iPhone 5s να συγκεντρώνει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον των fans της αμερικανικής εταιρείας.

Αυτό συνέβη παρόλο που η Apple φάνηκε αρχικά να "σπρώχνει" περισσότερο το "καινούριο" της προϊόν. Ετοίμασε γι' αυτό από νωρίς διαφήμιση, ενώ, αμέσως μετά την κυκλοφορία των δύο συσκευών στην αγορά, οι αναφορές ότι το iPhone 5c ήταν διαθέσιμο σε "μεγάλες ποσότητες" ενώ το iPhone 5s σε πιο περιορισμένες ήταν πολλές. Επιπλέον, ας μην ξεχνάμε πως το iPhone 5c ήταν το μόνο από τα δύο για το οποίο υπήρχε δυνατότητα προπαραγγελίας πριν την κυκλοφορία του.

Κι όμως... Φαίνεται ότι ο κόσμος στράφηκε πολύ περισσότερο στο iPhone 5s, προτιμώντας την αναβαθμισμένη έκδοση της εταιρείας με ξεχωριστά χαρακτηριστικά όπως ο νέος 64-bit επεξεργαστής A7, ο fingerprint reader, αλλά και η καλύτερη κάμερα.

Το iPhone 5c, από την άλλη, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως είναι ένα... iPhone 5 (μοντέλο που κατήργησε η Apple αμέσως μετά την κυκλοφορία του) με απλά διαφορετική σχεδίαση και υλικά κατασκευής. Και η ιδέα της δημιουργίας του ήταν ακριβώς αυτή. Να δώσει στον κόσμο μία ήδη καλή πρόταση, "φρεσκαρισμένη" όμως με ένα νέο πιο trendy πολύχρωμο design, αλλά και τη χρήση υλικών που ρίχνουν "λιγάκι" το κόστος της.

iphone-5c

Και κάπου εδώ, μπαίνει στο παιχνίδι ο όρος "φτηνό" που η Apple ποτέ δε χρησιμοποίησε, αλλά, καλώς ή κακώς, "έπαιξε" πολύ στις αναφορές για το νέο smartphone πριν την ανακοίνωσή του. Το iPhone 5c δεν είναι τόσο οικονομικό όσο το περίμεναν κάποιοι - έχει διαφορά τιμής μόλις 100 δολάρια από το iPhone 5s. Είναι τόσο λίγο πιο οικονομικό όμως, και τόσο... ίδιο με το προηγούμενο μοντέλο της εταιρείας (αν εξαιρέσουμε τα πιο οικονομικά υλικά κατασκευής), που κάποιοι αναρωτιούνται για ποιο λόγο ακριβώς να το προτιμήσουν...

Ο ίδιος ο Tim Cook, μιλώντας πριν λίγο καιρό στον τύπο, επανέλαβε πως η εταιρεία του δεν είχε στόχο ποτέ να κυκλοφορήσει ένα "φτηνό" κινητό, αλλά μία συσκευή που να ικανοποιεί τα standard της σε όσο το δυνατόν μικρότερο κόστος. Αρκεί όμως αυτό που προέκυψε για να "στηρίξει" μία νέα εμπορική επιτυχία για την Apple και το iPhone 5c;

Τα πρώτα δεδομένα της Localytics, μία πλατφόρμας marketing για mobile apps, δεν είναι και τόσο θετικά, σημειώνοντας ότι η αναλογία των ενεργών iPhone 5s σε σχέση με τα iPhone 5c ήταν 3 προς 1 την πρώτη εβδομάδα διάθεσής τους στις ΗΠΑ, ενώ έπεσε στη συνέχεια στο 2 προς 1. Τουλάχιστον η διαφορά είναι πτωτική...

localytics-5s-vs-5c

Και αν οι πρώτες ενδείξεις δε φαίνεται να είναι "υπέρ" του iPhone 5c, η αλήθεια είναι πως είναι πολύ νωρίς ακόμη για να κρίνει κάποιος αν ένα προϊόν είναι επιτυχημένο. Οι επόμενοι μήνες θα είναι κρίσιμοι και θα δείξουν αν το νέο "πολύχρωμο" και πλαστικό iPhone 5c θα αγκαλιαστεί από τους fans της Apple (ή και νέους αγοραστές προϊόντων της) με τον τρόπο που άλλες συσκευές της αμερικανικής εταιρείας έχουν πετύχει στο παρελθόν...

iphone-5c-2

Φαίνεται, πάντως, πως η Apple κατά την κατασκευή του είχε ίσως στο μυαλό της το... iPod και τον τρόπο που η συσκευή από "Classic" έγινε σταδιακά με επιτυχία "χρωματιστή", αλλά και διατέθηκε σε διαφορετικές εκδόσεις. Ίσως, μάλιστα, το iPhone 5c να είναι η αρχή για τη δημιουργία μίας σειράς... διαφορετικών iPhone -πέρα από το "Classic Concept"- που θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν ενδεχομένως και μία "Mega" version στο μέλλον για τους λάτρεις των μεγάλων οθονών (τους οποίους έως τώρα δεν έχουν ικανοποιήσει στο Cupertino).

Όλα είναι "ρευστά" και το μόνο που έχουμε στα χέρια μας προς το παρόν είναι τα πρώτα στατιστικά νούμερα, αλλά και σχόλια και αναφορές του τύπου, όσον αφορά το iPhone 5s και το iPhone 5c. "Αποθεώνουν" το πρώτο και δεν ξέρουμε αν ο Tim Cook είναι χαρούμενος γι' αυτό...

6 Comments

  • chris
    1 Νοεμβρίου 2013 at 17:22

    αν εισαι κοροιδο αγορασε το 5s 739 για ενα κινητο που ειναι μπακατελα η Apple τελειωσε μονο ψωναρες αγοραζουν τα προιοντα της

  • πανος
    28 Οκτωβρίου 2013 at 21:01

    Α apple πιστεύω πως θα περάσει περίοδο κρίσης. Εννοώ οτι την πέρνει η κάτω βόλτα. Τα κινητά της είναι πλεον πίσω απο τον ανταγωνισμός ( τιμή σε συνδυασμό με παροχές συσκευών). Οποίος εχεις μετοχές της apple να τις πουλησει.

  • Thomo
    27 Οκτωβρίου 2013 at 12:02

    Με τον ορο αδιαφορη αναφερομαι το 5c.

  • Dante_mx
    27 Οκτωβρίου 2013 at 10:31

    oxi kai adiaforo re file to 5s mhn les oti sou katevei..epanastatiko gia allh mia fora..64bit arxitektonikh kai fingerprint sensor…dld ta plastika thlefwna twn Allwn etairiwn sta 700 kai 800 euro?ti na mas poun…akou adiaforo…

  • Thomo
    26 Οκτωβρίου 2013 at 20:01

    Οταν ακους για πρωτη φορα «το φθηνο iphone» σκεφτεσαι μια συσκευη 300-400 δολαριων. Καθαρα ενα κολπο μαρκετινγκ και μονο. H apple με το λανσαρισμα του 5c καταφερε οχι μονο να boost-αρει τις πωλησεις του 5s που ειχε ως σκοπο απο την αρχη αλλα και να ριξει το κοστος του iphone 5 λογω πλαστικων μερων. Απο $207 που κοστιζε να φτιαχτει ενα iphone 5 εριξαν το κοστος σε 173 με τα ιδια μηχανικα μερη. Εκ πρωτης οψεως μοιαζει μικρη διαφορα σκεφτειτε ομως σε μεγεθη πωλησεων. Με αυτον τον τροπο η apple καταφερε και να ριξει μια συσκευη που ουσιαστικα δν την ενοιαζε αν θα πουλησει αλλα αντιθετα ηθελε να αυξησει τις πωλησεις 5s(και το πετυχε) χρεωνοντας τοσο υψηλα μια κατασκευη αδιαφορη.

  • Thanos S.
    25 Οκτωβρίου 2013 at 23:38

    επειδη μπηκα στη σκεψη: ποιο απο τα δυο?? Η διαφορα των 100 δολλαριων ειναι τουλαχιστον “μυωπική”.. Αμα θελει η κάθε εταιρεια να λανσαρει ενα πιο προσιτό (αλλα οχι φτηνιαρικο) κινητο, θα πρεπει να εχει μεγαλη διαφορα απο το “καλο” της μοντελο. Αν το 5S το δινει στα 600$ χωρις προγραμμα (παραδειγμα) και το 5C στα 350-400$ *τότε* μαλιστα. Αλλά αμα το δινει στα 500$ τότε, συγγνωμη, αλλά καπου χανουν λαδακια οι marketers.. αν το εδιναν στα 350$-400$, εκει να δεις πωλησεις και ισοζυγια πωλησεων με το 5S…