19.3 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
More

    Biutiful: Δες πίσω από την κατάθλιψη

    Όχι, δεν έχουμε κάνει λάθος στον τίτλο: Στο “Biutiful”, η λέξη “ομορφιά” είναι γραμμένη επίτηδες ανορθόγραφα από ένα μικρό παιδί. Και το λάθος δεν είναι καθόλου τυχαίο, είναι συμβολικό…

    Ο Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου (“Χαμένες Αγάπες”, “21 γραμμάρια”, “Βαβέλ”) σκηνοθετεί τον Χαβιέ Μπαρδέμ σ’ ένα ρόλο που του χάρισε το βραβείο καλύτερης ανδρικής ερμηνείας στο 63ο φεστιβάλ κινηματογράφου των Καννών. Με φόντο μία πλευρά της Βαρκελώνης που δεν έχει συνηθίσει να εμφανίζεται σε τουριστικά ντοκιμαντέρ και ταξιδιωτικούς οδηγούς, αλλά αντίθετα σκοτεινή και υπόγεια, ο Ουξμπάλ (Χαβιέ Μπαρδέμ) είναι ένας άνθρωπος με περισσή δυστυχία. Είναι ετοιμοθάνατος, χτυπημένος από τον καρκίνο του προστάτη και, παράλληλα, προσπαθεί να συντηρήσει την οικογένειά του από μία όχι και τόσο τίμια δουλειά, μπλεγμένος ανάμεσα σε παράνομους μετανάστες και συμμορίες του υποκόσμου.

    Μέσα σ’ ένα ιδιαίτερα καταθλιπτικό σκηνικό, ξετυλίγονται σκηνές με τις μεταφυσικές αναζητήσεις του ήρωα μας, το φάντασμα του πατέρα του, την απροσδόκητη απιστία της γυναίκας του με το πιο ακατάλληλο άτομο, Αφρικανούς πωλητές του δρόμου χωρίς άδεια παραμονής και την κινέζικη βιομηχανία παραγωγής απομιμήσεων τσαντών αρωματισμένη με μία “εσάνς” ομοφυλοφιλικής σχέσης (όχι, πάντως, του πρωταγωνιστή). Το “Biutiful” διαθέτει την ανορθόγραφη “ομορφιά” του τίτλου του και με τα ίδια χαρακτηριστικά εμφανίζει στην οθόνη την πόλη της Βαρκελώνης, ακόμη κι όταν ο φακός περνάει από κομβικά σημεία της, βλέπει από μακριά τη σκιερή Σαγράδα Φαμίλια ή παρακολουθεί την καταδίωξη μεταναστών στη Λα Ράμπλα περνώντας από το εμβληματικό “Cafe Zurich” στην Πλάθα Καταλούνια ή τα τουριστικά εστιατόρια στην Πλάθα Ρεϊάλ. Πίσω όμως από την καταθλιπτική ατμόσφαιρα, μπορεί κανείς να εμβαθύνει και να αφήσει τον εαυτό του να παρασυρθεί από το μεγαλείο της λυρικής περιγραφής ενός ανθρώπινου δράματος (ή μάλλον περισσότερων).

    Στα απολύτως θετικά η εκπληκτική ερμηνεία του Χαβιέ Μπαρδέμ που δικαιολογεί το βραβείο το οποίο κατέκτησε στις Κάννες. Από τον τετραπληγικό Ραμόν του “Η θάλασσα μέσα μου” μέχρι τον ετοιμοθάνατο Ουξμπάλ του “Biutiful”, ο Μπαρδέμ αποδεικνύει πως οι καλύτεροι ρόλοι του είναι εκείνοι στους οποίους τσαλακώνει την εικόνα του Λατίνου εραστή που τον ακολουθεί… Με πόνο ψυχής θα τον δεχθούμε ακόμη και έτσι, αρκεί να μας χαρίζει τέτοιες ερμηνείες…

    Το “Biutiful” ξεκίνησε να προβάλλεται στα ελληνικά σινεμά στις 13 Ιανουαρίου.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles