BREAKING

0

Το επικό twitter fail που έκανε… το ίδιο το Twitter (άποψη)

Όσοι έχετε γεννηθεί μετά το 1980, ανήκετε στην πρώτη γενιά που δεν μπορεί να φανταστεί την καθημερινότητά της χωρίς internet. Και όχι μόνο αυτό. Έχετε μάθει, όπως έχουμε μάθει κι εμείς, να μαθαίνουμε και να παρακολουθούμε τα πράγματα να γίνονται σε πραγματικό χρόνο. Δηλαδή, τώρα.

Η υπηρεσία που έκανε την ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο, πραγματικότητα (περισσότερο από κάθε άλλη), είναι το Twitter και αυτό του το αναγνωρίζουμε. Ποτέ πριν δεν υπήρχε ένα τόσο χρήσιμο εργαλείο για την ενημέρωση, την αμεσότητα και την κοινωνικοποίηση των γεγονότων. Με αυτή τη δυνατότητα, όμως, έρχεται και μία ευθύνη. Η ευθύνη του μέσου να παραμένει ουδέτερο ανάμεσα σε όσα συμβαίνουν με τους χρήστες του, εκτός κι αν προσβάλλονται αρχές του μέσου ή προσβάλλονται εθνικές και κοινωνικές ομάδες, σύμφωνα με τα χρηστά ήθη, ή τους κανόνες λειτουργίας του μέσου.

Αυτή την ευθύνη την ξέχασε το Twitter, όταν σε μία στιγμή απίστευτης λογοκριτικής έξαρσης, έκλεισε τον λογαριασμό του δημοσιογράφου Guy Adams, όταν ο τελευταίος έκρινε την κάλυψη των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου από το κανάλι NBC. Ναι, ο Guy Adams παραβίασε τους όρους χρήσης του Twitter γιατί δημοσίευσε στο tweet του την διεύθυνση email ενός στελέχους του NBC. Σύμφωνα με τους κανονισμούς του microblogging site, για να κλείσει ένας λογαριασμός, θα πρέπει να γίνει αναφορά και πιο συγκεκριμένα, να γίνει αναφορά από τον κάτοχο των προσωπικών στοιχείων που διέρρευσαν.

Το κανάλι NBC, όμως, δεν ενημερώθηκε από τους «social  media guys» του για τα επικριτικά σχόλια και τις διαρροές του Guy Adams, αλλά, όπως φάνηκε από την επιστολή στελέχους του καναλιού, το NBC ενημερώθηκε κατευθείαν από το Twitter. Που σημαίνει ότι το Twitter, παρακολούθησε τα tweets ενός χρήστη του και παρενέβη προς όφελος ενός άλλου χρήστη. Ο άλλος χρήστης, δηλαδή το NBC, τυγχάνει να είναι και συνεργάτης του Twitter στην κάλυψη των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου, που σημαίνει, ακόμα περισσότερο, ότι η ουδετερότητα του μέσου, έχει πετάξει… στο διάστημα και την ψάχνουν ακόμα.

Υπολογίστε το εξής. Πέρα από το ουσιαστικό του πράγματος, δηλαδή την άμεση παρεμβολή ανθρώπων του Twitter, στην διαδικασία επικοινωνίας κάποιου από τους χρήστες του, υπάρχει και το επικό fail από την άποψη των δημοσίων σχέσεων. Όχι μόνο το twitter ενημέρωσε το NBC (απίστευτη καταπάτηση των όρων χρήσης της υπηρεσίας), αλλά προχώρησε και στην βιαστική αναστολή του λογαριασμού του συγκεκριμένου χρήστη που είναι… δημοσιογράφος (PR fail). Φυσικά και ο δημοσιογράφος θα έγραφε γι αυτό. Φυσικά και όλα τα τεχνολογικά site θα μάθαιναν γι αυτό και θα έλεγαν τη γνώμη τους εκθέτοντας το Twitter. Αν ήταν πιο προσεκτικό το Twitter στους χειρισμούς του, θα το έκανε πιο… αθόρυβα, αλλά όχι. Σαν να μη φτάνει αυτό, αφού έγιναν ρόμπα (sic), την απολογία του Twitter ανέλαβε ένας… δικηγόρος και όχι ο Dick Costolo (epic marketing fail).

Αχμ… το Twitter έφτασε πρόσφατα τους 500 εκατομμύρια χρήστες. Το Twitter είναι ένα πολύ σημαντικό μέσο για την δημοσιογραφία. Το Twitter είναι αντικείμενο προσπαθειών σε όλο τον κόσμο να παραμείνει προσβάσιμο, ανεξάρτητα σε ποια χώρα βρίσκεται ο χρήστης και τι πρεσβεύει, ακριβώς για να έχει τη δυνατότητα να τουιτάρει γεγονότα, τη γνώμη του, ή ακόμα ακόμα και τη βλακεία του. Το να παρουσιάζει το Twitter επιλεκτικές «καλές» σχέσεις με κάποιους οργανισμούς, είναι η απόδειξη ότι οι άνθρωποι του Twitter, σαν εταιρεία, δεν έχουν αντιληφθεί το μέγεθος και την χρησιμότητα αυτού που δημιούργησαν κι αυτό είναι κρίμα.

Για την ιστορία του πράγματος, ο λογαριασμός του Guy Adams ενεργοποιήθηκε και πάλι.

Πηγές: The Next Web, Venture Beat, Wired, Twitter Blog

Φώτο: Macrbrosspace

0 Comment