BREAKING

0

Η κυπριακή βιομηχανία διψά για εργοδότηση νέων με τεχνική κατάρτιση

Η πρόκληση που αντιμετωπίζει η κυπριακή βιομηχανία για αντιστοιχία των δεξιοτήτων των εργαζομένων και των απαιτήσεων του μεταποιητικού τομέα, συζητήθηκε σήμερα διεξοδικά στο πλαίσιο εργαστηρίου που συνδιοργάνωσαν τα Υπουργεία Βιομηχανίας και Παιδείας, με την συμμέτοχη της Υπουργού Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας Νατάσας Πηλείδου.

Όπως ανέφερε η κα Πηλείδου, ένα από τα διαχρονικά και διαρθρωτικά προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει η κυπριακή βιομηχανία είναι και το θέμα των δεξιοτήτων στον παραγωγικό αυτό τομέα. «Όλοι μιλούν για την 4η βιομηχανική επανάσταση, για πλήρη ψηφιοποίηση, ρομποτική, Διαδίκτυο των Πραγμάτων, καινοτομία, έξυπνες πόλεις και αυτόνομα αυτοκίνητα. Αυτό που δεν έχουμε συνειδητοποιήσει ακόμα μέχρι σήμερα, είναι ότι καμιά βιομηχανία και τεχνολογία δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς γερές βάσεις, χωρίς το γρανάζι. Και αυτές οι βάσεις δεν είναι άλλες από το σωστά καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό».

Ο στόχος που έχει θέσει το Υπουργείο Βιομηχανίας, τόνισε η Υπουργός, είναι να βρεθούν τρόποι για να δοθούν τα κατάλληλα εφόδια στους νέους για να καταπιαστούν και με τον σημαντικό αυτό τομέα της οικονομίας, ο οποίος συνεισφέρει, με βάση τα στοιχεία του 2019, 7,9% στο ΑΕΠ και 9,3% στην αγορά εργασίας. Η κα Πηλείδου σημείωσε, επίσης, πως το Υπουργείο της, σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, θα προχωρήσει σε καμπάνια ώστε να αναδείξει αφενός τη βιομηχανία ως έναν ελκυστικό χώρο απασχόλησης για αποφοίτους διάφορων σχολών και αφετέρου τη μέση τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση ως επιλογή των μαθητών για να έχουν ένα υποσχόμενο μέλλον.

Ο  Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, Κύπρος Κυπριανού, στη δική του παρέμβαση, ανέφερε πως τόσο η Μέση Γενική όσο και η Μέση Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, εμπλουτίζουν τα αναλυτικά τους προγράμματα έτσι ώστε να συμβάλλουν στη βελτίωση του επιπέδου μάθησης σε τομείς αναγκαίους για την ανάπτυξη της κυπριακής βιομηχανίας, όπως είναι η Επιστήμη, η Τεχνολογία, η Μηχανική, η Τέχνη, τα Μαθηματικά (STEAM), καθώς και η Οικονομική Εμπορική Σχολή ειδικού ενδιαφέροντος.

Από την πλευρά του ο Ηλίας Μαρκάτζιης, Διευθυντής Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, εξήγησε σε παρουσίασή του πώς η αναντιστοιχία δεξιοτήτων μπορεί να αυξήσει την ανεργία και να μειώσει την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητα. Σήμερα, είπε, η πλειοψηφία των νέων επιλέγει ακαδημαϊκή κατεύθυνση, θεωρώντας τα τεχνικά επαγγέλματα υποδεέστερα, με αποτέλεσμα δεκάδες θέσεις εργασίας στον παραγωγικό τομέα να μένουν κενές, ενώ την ίδια στιγμή υπάρχει ανεργία ανάμεσα στους πτυχιούχους νέους. Ο κ. Μαρκάτζιης αναφέρθηκε, επίσης, στην απαξίωση της τεχνικής κατεύθυνσης και στη λανθασμένη εντύπωση που επικρατεί ότι αυτή αφορά τους κακούς μαθητές, σημειώνοντας πως δυστυχώς «οτιδήποτε κάτω από πτυχίο μηδενίζεται», ενώ μίλησε και για τη νοοτροπία που επικρατεί στην Κύπρο, όπου «όλοι θέλουν να γίνουν διευθυντές». Παραδέχτηκε πως υπάρχει διαχρονική αδυναμία του συστήματος για να διορθώσει τα κακώς έχοντα και εξέφρασε τη θέληση του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στη δημιουργία και άλλων προγραμμάτων εκπαίδευσης σε τομείς που απαιτεί η βιομηχανία.

Ο κ. Αντώνης Κουντούρης, εκ των ιδιοκτητών της εταιρείας Nicolaides & Kountouris Metal Company Ltd, σημείωσε στη δική του παρέμβαση πως το πρόβλημα εξεύρεσης ανειδίκευτου, αλλά και ειδικευμένου τεχνικού προσωπικού, οδηγεί στην εισαγωγή εργατικού δυναμικού, ενώ ανάμεσα στους πτυχιούχους νέους καταγράφεται ανεργία. Συνοψίζοντας το πρόβλημα αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην ασυμφωνία της παρεχόμενης εκπαίδευσης με τις σύγχρονες ανάγκες της βιομηχανίας. Ανάμεσα στις εισηγήσεις που κατέθεσε ο κ. Κουντούρης είναι η τεχνολογική αναβάθμιση των τεχνικών σχολών και ο εκσυγχρονισμός της διδακτέας ύλης με ενίσχυση της πρακτικής κατάρτισης, για μείωση του χάσματος δεξιοτήτων που παρατηρείται σε τεχνικό επίπεδο.

0 Comment

Post a Comment

(required)
(required - never published nor shared)