Με αφορμή τις διαρκώς αυξανόμενες τιμές των “ναυαρχίδων” των κορυφαίων κατασκευαστών smartphones, η Counterpoint συγκέντρωσε τα απαραίτητα στοιχεία για να αποδείξει πως οι χρήστες διαρκώς αυξάνουν το διαθέσιμο budget τους για αγορά μιας συσκευής.
Σε αυτό βοήθησε σίγουρα το περυσινό iPhone X της Apple, το οποίο πέτυχε εμπορικά, παρά την υψηλή τιμή του και βοήθησε την εταιρεία να πετύχει ρεκόρ κερδών. Στο ίδιο μοτίβο ακολουθήσαν φέτος τα νέα iPhone XS και XS Max, με ακόμα υψηλότερες τιμές, αλλά δεν έχουμε ακόμα σαφή εικόνα για τις πωλήσεις τους.
Ταυτόχρονα, οι κορυφαίοι Android κατασκευαστές (Samsung, Huawei, Google) αποφάσισαν να ακολουθήσουν την Apple σε αυτή την υψηλή, τιμολογιακά, κατηγορία, αλλά χωρίς να ξεπερνούν κατά πολύ το ψυχολογικό φράγμα των €1000. Αλλά και οι υπόλοιπες ναυαρχίδες που κυμαίνονται σε χαμηλότερα επίπεδα τιμών (€500-600), ήταν ακριβότερες σε σχέση με πέρυσι (Oppo, Vivo, OnePlus)
Τα smartphones πλέον είναι πολύ σημαντικά στη ζωή αρκετών ανθρώπων και επιπλέον χρησιμεύουν σαν μια “δήλωση”, ένα σύμβολο γι’αυτούς, στα μάτια των άλλων, ακριβώς όπως τα αυτοκίνητα σε ορισμένες περιπτώσεις. Έτσι, οι αυξανόμενες τιμές τους και η διάθεση των χρηστών να τις καλύψουν, είναι μάλλον αναμενόμενες. Παράλληλα, αυξάνεται και η ποιότητα των συσκευών, αλλά και οι δυνατότητες/τεχνικά χαρακτηριστικά τους, όπως η στεγανότητα απέναντι στο νερό (IP68), οι επιδόσεις κ.λπ.
Βέβαια, αυτό σημαίνει πως οι χρήστες μπορούν να παραμείνουν με την ίδια συσκευή για μεγαλύτερο διάστημα, αφού καλύπτει τις ανάγκες τους. Έτσι επιμηκύνεται ο “κύκλος αναβάθμισης” και επιβραδύνει η αγορά συνολικά, κάτι που δεν θέλει κανένας κατακευαστής. Για να πετύχουν το αντίθετο, οι εταιρείες προσφέρουν κίνητρα για την αλλαγή συσκευής σε μικρότερο χρονικό διάστημα, όπως επιδοτήσεις, προγράμματα ανταλλαγών κ.λπ.
Στα αποτελέσματα της έρευνας βλέπουμε και κάτι που ξέραμε ήδη, πως συγκεκριμένα μοντέλα διατηρούν υψηλές τιμές ακόμη και στην αγορά των μεταχειρισμένων, για παράδειγμα τα iPhones, τα οποία εύκολα μεταπωλούνται στο 60-70% της αρχικής τους αξίας, 1 χρόνο μετά την κυκλοφορία τους.
Τέλος, οι ASPs (Average Selling Prices – Μέση τιμή πώλησης) αυξάνεται διαρκώς σε όλες τις περιοχές του κόσμου, χάρη στις ακριβότερες ναυαρχίδες, αλλά καιστην πρόθεση των χρηστών να επενδύσουν περισσότερα για την αγορά ενός smartphone, ακόμα και στις μικρές κατηγορίες, περί τα €200.