Όχι αγαπητέ αναγνώστη, δεν μπορείς να το καπνίσεις. Στο γράφω προκαταβολικά γιατί ξέρω πως άνοιξες το post με αυτό το ερώτημα στο μυαλό σου. Το scooter που βλέπεις στη φωτογραφία είναι ένα καθ’ όλα λειτουργικό ηλεκτρικό μηχανάκι, πιάνει ταχύτητες 0-50 σε 7 δευτερόλεπτα και η μπαταρία του έχει αυτονομία για να καλύψεις απόσταση 60 έως 90 χιλιομέτρων. Για να το φορτίσεις πλήρως, χρειάζεσαι λιγότερο από 4 ώρες σε οποιαδήποτε πρίζα ρεύματος 220 V. Το σασί του σκούτερ με το όνομα Be.e scooter είναι φτιαγμένο από κάνναβη και κόλλα, αλλά και κάποια στοιχεία του, από ίνες λιναριού.
Η εταιρεία Waarmakers στην Ολλανδία που ανέλαβε τον σχεδιασμό του, μιλώντας γι αυτόν, λέει πως είναι πολύ απλοϊκός, αλλά μέχρι τώρα εφαρμόζονταν μόνο στα supercars της Formula 1: το πολύ ελαφρύ σασί υπάρχει για να στηρίζει τους μηχανισμούς και τίποτα άλλο. Και το εσωτερικό του; Ένας ισχυρός, οικολογικός κινητήρας, μπαταρίες και δύο ρόδες. Αυτό. Α! και πολύ λίγο απαραίτητο μέταλλο. Όπως στις βίδες ή τα αμορτισέρ. Στην κατασκευή του συμμετείχαν και η εταιρεία βιοπλαστικών Nabasco, αλλά και το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Inholland. Όλοι αυτοί μαζι, σύστησαν το startup Van.eko.
Το διαφορετικό «αισθητικό» άγγιγμα, πέρα από την κάνναβη, δίνουν η χειροποίητη δερμάτινη σέλα του scooter και το παλιομοδίτικο φανάρι, αλλά κατά τα άλλα, είναι ένα πλήρως λειτουργικό μηχανάκι που μπορεί να ανταπεξέλθει στις ανάγκες της κίνησης στην πόλη. Θα το δουν άλλωστε οι Ολλανδοί στους δρόμους του Άμστερνταμ από το 2014.
Αν σκέφτεστε να το αγοράσετε, λυπάμαι, αλλά δεν θα μπορείτε. Το Be.e scooter θα είναι διαθέσιμο μόνο προς ενοικίαση για περιορισμένο χρονικό διάστημα (με την εβδομάδα και το μήνα) για τον κάθε φιλόδοξο, οικολόγο οδηγό του. Θα μπορεί κανείς να νοικιάζει το Be.e scooter του μέσα από μία ιστοσελίδα σαν το Airbnb και ο λόγος που θα το κάνει αυτό η Waarmakers είναι διττός: πρώτα απ’ όλα για να έχει την πλήρη ευθύνη για τον τεχνικό έλεγχο του οχήματός της. Μην ξεχνάμε πως είναι ένα όχημα εντελώς καινούριο που χρήζει ακόμα μελέτης και βελτιώσεων. Ο δεύτερος λόγος όμως, είναι πως ενοικιάζοντας τα συγκεκριμένα σκουτεράκια σε χαμηλές τιμές, θα οδηγήσει στο να διαδοθεί πολύ πιο γρήγορα το μήνυμα της ηλεκτροκίνητης οδήγησης, από περισσότερους ανθρώπους που θα έχουν πρόσβαση σε αυτή.
Πού ξέρετε; Ίσως επιτέλους τα ηλεκτροκίνητα γίνουν μόδα για τις μετακινήσεις εντός πόλεως. Εκτός κι αν έρθουν στην Ελλάδα που είμαστε σίγουροι ότι θα ανακαλυφθεί ένας ειδικός φόρος μόνο γι αυτά. Ή ακόμα, μπορεί και να συλλαμβάνονται οι οδηγοί τους για χρήση παράνομων ουσιών. Όλα είναι πιθανά…
τα σχόλια είναι κλειδωμένα.