Αναρωτιέμαι μέρες τώρα: θα δούμε ξανά ουρές έξω από τα καταστήματα Apple για τα νέα iPhone που θα ανακοινωθούν την ερχόμενη Τρίτη; Ελπίζω πως όχι. Γιατί; Γιατί η μόδα της «ουράς» έξω από τα Apple store, είναι μία μόδα που έπρεπε να είχε πεθάνει από το 2011. Και εξηγώ.
Θα ξεκινήσω από προσωπικούς λόγους. Το digitallife.gr έχει μία μακρά «ιστορία» αναμονής έξω από ένα Apple store για να είναι το πρώτο Ελληνικό website που θα πάρει στα χέρια του τη συσκευή και να σας την παρουσιάσει. Ο Άγγελος Σφακιανάκης έχει γράψει «μίλια» πτήσεων για το Λονδίνο, τη Νέα Υόρκη, το Παρίσι, για να σας τα παρουσιάσει. Φωτογραφίες, βίντεο, συνεντεύξεις, όλο το αποτέλεσμα της δουλειάς του το διαβάζατε στα αναλυτικά posts με το υλικό που μας έστελνε και μαθαίνατε πρώτοι όλες τις λεπτομέρειες, αλλά και κάποια από τα στραβά και παράλογα που συνέβαιναν εκεί.
Αυτό που δεν μάθατε ποτέ, όμως, είναι το πόσοι άνθρωποι πληρώνονται για να στέκονται εκεί από μαυραγορίτες που θα διοχέτευαν τα κινητά στις αγορές που θα καθυστερούσαν πολύ να δουν τα νέα iPhone. Δεν μάθατε ποτέ ότι το βράδυ που ο Άγγελος στεκόταν έξω από το εμπορικό κέντρο που βρίσκεται το Apple Store στο Λούβρο, έγινε συμπλοκή μεταξύ συμμοριών για τις «θέσεις» και μιλούσαμε με τον Άγγελο στο τηλέφωνο για να ξέρουμε, αν συμβεί κάτι, να ειδοποιήσουμε το προξενείο και τις αρχές. Δεν μάθατε ποτέ για το κρύο, την ταλαιπωρία, τις βρεγμένες κάλτσες, τα 76ωρα χωρίς ύπνο και με jetlag. Καμία συσκευή δεν αξίζει κάτι τέτοιο. Ακόμα κι αν τα ταξίδια αυτά στις ουρές έξω από τα Apple Stores των πρωτευουσών έγιναν για επαγγελματικούς λόγους, μπορεί να αξίζει μία τέτοια ταλαιπωρία η κάλυψη μίας πολεμικής σύρραξης ή ενός convoy μεταναστών από μία χώρα για ανθρωπιστικούς λόγους, αλλά όχι μία συσκευή.
Το 2011 υπήρχαν και στα Ελληνικά Apple Reseller καταστήματα ουρές. Όχι τεράστιες, σε σύγκριση με αυτές που βλέπει κανείς στις πρώτες χώρες που διατίθενται οι συσκευές της Apple, αλλά αρκετές. Άλλοι που μόλις είχαν επιστρέψει από το clubbing και στήθηκαν έξω από το κατάστημα για να αγοράσουν το iPhone 4S τότε, άλλοι που απλά ήθελαν για τους δικούς τους λόγους να πάρουν πρώτοι στην Ελλάδα τη νέα συσκευή.
Φέτος; Το 2013; Φέτος δεν υπάρχει κανένας λόγος να υπάρξουν ουρές. Πουθενά. Και εξηγώ γιατί:
Στην Ελλάδα του 27+% ανεργίας, με το ποσοστό στους νέους κάτω των 25 να φτάνει το 60%, δύσκολα κάποιος από όλους αυτούς θα στηθεί στην ουρά για να αγοράσει ακόμα και την «οικονομική» συσκευή iPhone 5C. Η οικονομική συσκευή αυτή θα κοστίζει λογικά όσο ένας μισθός του. Όποιος θέλει πάραυτα να πάρει ένα νέο iPhone, μπορεί να το κάνει σε κανονικές ώρες καταστημάτων, χωρίς ταλαιπωρία, χωρίς επίδειξη.
Στην Κίνα, θα διατεθούν απ’ ότι φαίνεται άμεσα οι συσκευές, οπότε τα δισεκατομμύρια πολιτών της αχανούς χώρας, δεν θα χρειαστεί να περιμένουν πάρα πολύ για να πιάσουν τις νέες συσκευές στα χέρια τους.
Στο Λονδίνο, το Παρίσι, τη Νέα Υόρκη όμως, δεν υπάρχει κανένας λόγος να υπάρξουν ουρές. Γιατί; Γιατί πολύ απλά, δεν έχει τίποτε το μυστηριώδες το κάθε νέο iPhone που θα ανακοινωθεί. Ό,τι θέλει να ξέρει κανείς για τα iPhone 5S και iPhone 5C, έχουν ήδη διαρρεύσει. Έχει δει φωτογραφίες, έχει διαβάσει specs, γνωρίζει ακόμα και τον τρόπο με τον οποίο γρατζουνιέται το χρυσό χρώμα στο iPhone 5S. Κανένα μυστήριο, καμία προσδοκία, καμία «μαγεία» πίσω από τις νέες συσκευές. Όσο τεράστιοι Apple fans κι αν υπάρχουν.
Αφήστε δε που αυτές οι ουρές, ήταν η αφορμή για τη Samsung να βγάλει το περίφημο διαφημιστικό με τα πρόβατα. Όσο περνούν τα χρόνια, οποιαδήποτε υπερπροσπάθεια για να αποκτήσει κάποιος μία συσκευή που διατίθεται αργά ή γρήγορα σε όλα τα καταστήματα του κόσμου, το μόνο που κάνει είναι να επιβεβαιώνει τον χαρακτηρισμό.
Υ.Γ. Funny reading: Η φοβερή “επιχειρηματολογία” του συντάκτη του Gizmodo στην ερώτηση “Να σταθώ στην ουρά για το νέο iPhone;“. Δείτε το εδώ.
τα σχόλια είναι κλειδωμένα.