23.6 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
More

    Μειωμένες οι πωλήσεις στα τεχνολογικά καταναλωτικά προϊόντα

    Τα οικονομικά μέτρα της κυβέρνησης, και κυρίως, η μείωση των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων και η διπλή αύξηση του ΦΠΑ έπληξαν την αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων. Σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε η γνωστή εταιρεία ερευνών GfK, το β’ τρίμηνο του 2010, η συγκεκριμένη αγορά παρουσίασε μείωση της τάξεως του 8,3% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2009 με αποτέλεσμα οι συνολικές πωλήσεις τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων να διαμορφωθούν στα 697 εκατ. ευρώ, επίδοση που είναι η χαμηλότερη των τελευταίων ετών.
    Μόνη εξαίρεση αποτέλεσαν τα κινητά τηλέφωνα, τα οποία παρουσίασαν θετικό ρυθμό ανάπτυξης (+10,1%), πιθανότατα λόγω των αυξημένων επιδοτήσεων από πλευράς των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας. Ειδικά, τα «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα (smartphones) παρουσίασαν αύξηση της τάξεως άνω του 80% όσον αφορά των αριθμό των πωληθέντων τεμαχίων. Αυξημένες κατά 7,9% ήταν και οι πωλήσεις των επίπεδων τηλεοράσεων λόγω της τελικής φάσης του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Ιούνιο. Όμως, το ποσοστό της αύξησης στις τηλεοράσεις σίγουρα δεν ήταν εκείνο που ανέμεναν κατασκευαστές και αλυσίδες δεδομένης και της συμμετοχής της Εθνικής Ελλάδος στο φετινό Μουντιάλ και αποδείχθηκε ότι δεν ήταν αρκετό για να αντιμετωπίσει τις απώλειες σε άλλους τομείς της συγκεκριμένης αγοράς. Ο τομέας των μικροσυσκευών παρουσίασε τη μεγαλύτερη πτώση (-34%), κυρίως λόγω των χαμηλών πωλήσεων κλιματιστικών, ένας τομέας που βίωσε μία δύσκολη χρονιά, δεδομένου ότι δεν υπήρξαν επιδοτήσεις όπως το 2009. Επιπλέον, αρνητικός παράγοντας αποτέλεσαν και οι καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια του β’ τριμήνου, οι οποίες ήταν αρκετά ψυχρές και βροχερές για τα ελληνικά δεδομένα, δημιουργώντας προσδοκίες για ένα δροσερό καλοκαίρι. Το αποτέλεσμα ήταν η αγορά των κλιματιστικών να μειωθεί κατά 44%. Ο τομέας των φωτογραφικών είναι η δεύτερη κατηγορία που μειώθηκε σημαντικά, -24,3%, ενώ ο αυτός των προϊόντων πληροφορικής παρουσίασε πτωτική πορεία κατά -9,1%, παρά τις θετικές επιδόσεις των netbooks. Αξιοπρόσεκτο είναι πως η κατηγορία των φορητών υπολογιστών μειώθηκε για πρώτη φορά, σε ποσοστό 4% σε ετήσια βάση, ενώ οι οθόνες παρουσίασαν μείωση κατά 29%. Τέλος, ο τομέας των ειδών εξοπλισμού γραφείου ήταν αυτός με τη μικρότερη απόκλιση (-4,5%), αν και τα δύο προηγούμενα έτη αυτός ο κλάδος είχε παρουσιάσει μεγαλύτερες μειώσεις. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται πάντως από τη GfK στη μείωση κατά 44,5% των πωλήσεων φορητών συστημάτων πλοήγησης (γνωστά και ως GPS), μία κατηγορία που μέχρι πρότινος παρουσίαζε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Σύμφωνα με τη GfK, η αύξηση του ΦΠΑ και η διπλή φορολογία αύξησε επιπλέον την τιμή των καυσίμων πάνω από 40%, αναγκάζοντας τους Έλληνες να περιορίσουν τα ταξίδια, με τα συστήματα πλοήγησης να επηρεάζονται από αυτή τη νέα τάση. Σε ό,τι αφορά τις μεγάλες οικιακές συσκευές, η επικείμενη δεύτερη αύξηση του ΦΠΑ ώθησε τους καταναλωτές σε πρόωρες αγορές. Σύμφωνα με τους συντάκτες της μελέτης, ο τομέας των μεγάλων οικιακών συσκευών μειώθηκε μόνο κατά 5,4%, παρά τις προσφορές και σημαντικά χαμηλότερες τιμές, που προσέφεραν οι κατασκευαστές και οι έμποροι λιανικής πώλησης.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles