15.8 C
Athens
Τρίτη, 19 Μαρτίου, 2024
More

    Πρόστιμο ύψους €250.000 στην εταιρεία VEOO SOLUTIONS LTD: Παραπλανούσε καταναλωτές εγγράφοντας τους μέσω SMS, σε συνδρομητικές υπηρεσίες με χρεώσεις

    Διοικητικό πρόστιμο ύψους €250.000 επέβαλε στην εταιρεία VEOO SOLUTIONS LTD η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή για άσκηση αθέμιτης εμπορικής πρακτικής. Συγκεκριμένα, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή εξέτασε την εμπορική πρακτική της πιο πάνω εταιρείας αναφορικά με διαφημίσεις που καταχωρούσε στο Facebook με την χρήση εμπορικών σημάτων, εμπορικών επωνυμιών και φωτογραφιών  προϊόντων και βιτρινών επώνυμων αλυσίδων καταστημάτων, η οποία καλούσε τους καταναλωτές να κερδίσουν δωροεπιταγές αξίας €500 από τις εν λόγω αλυσίδες καταστημάτων. Έπειτα από συμμετοχή τους σε έρευνα αγοράς για διεκδίκηση των δωροεπιταγών, οι καταναλωτές, μέσω γραπτών μηνυμάτων SMS, εγγράφονταν σε συνδρομητικές υπηρεσίες με χρεώσεις. Από την έρευνα της υπόθεσης, διαπιστώθηκε ότι:

    • Η εμπορική πρακτική της εταιρείας ήταν αντίθετη προς τις απαιτήσεις επαγγελματικής ευσυνειδησίας, γιατί η εταιρεία δεν μερίμνησε, όπως ευλόγως αναμένεται να επιδεικνύεται από έναν εμπορευόμενο, να εφαρμόσει τις γενικές αρχές της καλής πίστης, της ορθής και έντιμης πρακτικής μεταξύ εμπορευόμενου και καταναλωτή. Συγκεκριμένα,  η εταιρεία: (α) δεν ενημέρωνε από την αρχή τον καταναλωτή σχετικά με την φύση της υπηρεσίας, δηλαδή ότι αφορά συνδρομητική υπηρεσία με χρεώσεις, (β) δεν ενημέρωνε ότι η δωροεπιταγή δεν προσφερόταν από επώνυμες αλυσίδες καταστημάτων αλλά από την εταιρεία και, (γ) η χρήση εμπορικών επωνυμιών και εμπορικών σημάτων, καθώς και φωτογραφιών από προϊόντα και βιτρίνες επώνυμων αλυσίδων καταστημάτων, γινόταν χωρίς την έγκριση των εν λόγω επώνυμων  αλυσίδων καταστημάτων και δημιουργούσαν σύγχυση στους καταναλωτές.
    • Η εμπορική πρακτική της εταιρείας ήταν παραπλανητική ως προς την φύση και τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος, τα οφέλη της εμπορικής πρακτικής, τα κίνητρα της εμπορικής πρακτικής, την εμπορική προέλευση, την εμπορική επιδίωξη, την εμπορική διαφάνεια, τον τρόπο προώθησης του προϊόντος και τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του εμπορευόμενου.

    Μετά από την ολοκλήρωση της εξέτασης της υπόθεσης, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή διέταξε την εταιρεία VEOO Solutions LTD να τερματίσει τις πιο πάνω  παραβάσεις και να αποφύγει επανάληψή τους στο μέλλον, επιβάλλοντας της παράλληλα διοικητικό πρόστιμο ύψους €250.000.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles