Το αεροπλάνο της Malaysia Airlines, ένα Boeing 777-200ER, που εκτελούσε την πτήση MA370 από την Kuala Lumpur στο Πεκίνο μπορεί τυπικά ακόμα να αγνοείται (αφού δεν έχουν βρεθεί συντρίμμια ή οποιαδήποτε άλλη απόδειξη που να παραπέμπει σε πιθανή συντριβή), ωστόσο οι ειδικοί έχοντας μελετήσει προσεκτικά τη σειρά των γεγονότων, έκαναν ήδη τις προτάσεις τους προκειμένου να αποφευχθούν παρόμοια φαινόμενα στο μέλλον. Η Inmarsat, πάροχος υπηρεσιών δορυφορικών επικοινωνιών, πρότεινε την υιοθέτηση μιας δωρεάν παγκόσμιας υπηρεσίας εντοπισμού πτήσεων μέσα από τα δίκτυά της η οποία μάλιστα θα είναι διαθέσιμη για κάθε αεροσκάφος που εκτελεί πτήση μακράς διαρκείας.
Η πρόταση έγινε στο πλαίσιο συνεδρίου που διοργανώνει στο Montreal του Καναδά η ICAO, ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας. Περί τα 11.000 αεροσκάφη είναι αυτή τη στιγμή εξοπλισμένα με τα συστήματα της Inmarsat (τουτέστιν όλα όσα εκτελούν πτήσεις μακράς διαρκείας) με την τελευταία να δεσμεύεται να διαθέσει χωρίς κανένα επιπλέον κόστος τη νέα υπηρεσία. Με τον τρόπο αυτό θα είναι γνωστά στοιχεία που αφορούν τα αεροσκάφη όπως οι ακριβείς συντεταγμένες τους, το ύψος και η ταχύτητα που θα ανανεώνονται κάθε 15 λεπτά. Επιπλέον, για κάθε απότομη μεταβολή τους, στην περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά, θα ενεργοποιείται ένα «μαύρο κουτί στο cloud» της Inmarsat που θα τροφοδοτεί κάθε ενδεχόμενη πλευρά με δεδομένα (αεροπορικές εταιρείες, κατασκευαστές, σωστικά συνεργεία αν χρειάζεται κλπ).
Όπως μάλιστα τόνισε ο CEO της Inmarsat, Rupert Pearce, δεδομένου ότι το σύστημα που προτείνει η εταιρεία του είναι παγκόσμιο, θα μπορούσε να αρχίσει να εφαρμόζεται επί τόπου αφού δεν απαιτείται η εγκατάσταση περαιτέρω εξοπλισμού.
τα σχόλια είναι κλειδωμένα.