Στα παιχνίδια, το interactivity είναι μία απίστευτα ισχυρή δύναμη. Προσωπικά, δεν αρνούμαι ότι σε παιχνίδια που επιτρέπουν στον παίκτη να κάνει ότι θέλει, έχω γίνει πολύ… κακό παιδί. Σώζοντας πρώτα φυσικά, για να μην κάνω μαντάρα τη μέχρι τότε πρόοδο μου, στο Oblivion έσφαζα και έκαιγα ανυπεράσπιστους ανθρώπους με σπαθιά και ξόρκια, ενώ στο Fallout 3 τους διέλυα τα κεφάλια με πιστόλια και ρόπαλα.
Η Electronic Arts, για να αποφύγει τέτοια «παρατράγουδα», αποφάσισε να αυτοεπιβάλλει λογοκρισία στο Battlefield 3, όπως παραδέχτηκε εκπρόσωπος της. Συγκεκριμένα, στο Battlefield 3 θα υπάρχουν μόνο εμπόλεμοι χαρακτήρες, και καθόλου πολίτες. Συνήθως σε όλα τα παιχνίδια υπάρχουν πολίτες, διασκορπισμένοι στις περισσότερες περιοχές, ώστε να αυξάνεται ο ρεαλισμός. Όμως το Modern Warfare 2 της Activision έχει θέσει ένα άσχημο ιστορικό, όπου κάποιοι παίκτες «θέριζαν» τους πολίτες στη διάρκεια μίας αποστολής η οποία εξελισσόταν σε αεροδρόμιο.
Αυτό θα ήταν σε κάθε περίπτωση κακό, αλλά σίγουρα πολύ περισσότερο στη σημερινή εποχή, με την τρομοκρατία και τις περιπτώσεις ξεσπασμάτων βίας που οδηγούν σε μαζικές δολοφονίες. Βέβαια ένας άλλος τρόπος σκέψης λέει ότι είναι καλύτερα να ξεσπάει κάποιος σε pixels, παρά σε πραγματικούς ανθρώπους. Αυτό όμως είναι ένα θέμα για μία άλλη, πολύ μεγαλύτερη συζήτηση.