Η OpenAI λάνσαρε το ChatGPT στα τέλη του 2022. Από τότε μέχρι σήμερα, το εν λόγω chatbot κατάφερε να κεντρίσει το ενδιαφέρον των χρηστών του διαδικτύου και να σημειώσει ραγδαία αύξηση των users, αφού έφερε κάτι διαφορετικό με «φόντο» την τεχνητή νοημοσύνη.
Μετά τη μεγάλη αύξηση όμως στη δημοτικότητά του τους πρώτους μήνες του 2023, το chatbot ξεκίνησε να χάνει χρήστες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Similarweb, τον περασμένο μήνα το mobile και desktop traffic του ChatGPT website έπεσε παγκοσμίως κατά 9,7%. Αν τα data της εταιρείας είναι ακριβή, πρόκειται για την πρώτη φορά που παρατηρείται πτώση χρηστών για το chatbot. Τον Ιούνιο, το app tracker Sensor Tower είδε επίσης τα downloads του ChatGPT να μειώνονται μετά την κορύφωσή τους νωρίτερα μέσα στο μήνα.
Το μειωμένο ενδιαφέρον για το ChatGPT φαίνεται να είναι μέρος μιας τάσης που έχει εμφανιστεί άρδην στον κλάδο. Τα στοιχεία του Similarweb δείχνουν ότι λιγότεροι άνθρωποι επισκέπτονται ιστοσελίδες όπως τα Microsoft Bing, Google Bard και Character.AI, τόσο από τους υπολογιστές όσο και από κινητά.
Η Microsoft, για παράδειγμα, είδε την επισκεψιμότητα στη μηχανή αναζήτησής της να αυξάνεται μεταξύ Φεβρουαρίου και Μαρτίου, όταν το Bing AI έγινε διαθέσιμο. Από τότε, η μηνιαία επισκεψιμότητα στον ιστότοπο μειώνεται σταθερά, επιστρέφοντας σχεδόν στα επίπεδα που ήταν πριν η Microsoft αναδιαμορφώσει το Bing γύρω από το GPT-4. Παράλληλα, παρουσιάστηκε πτώση της αφοσίωσης στο ChatGPT από το Μάιο του 2023.
Σχετικά με τα αίτια που προκάλεσαν την πτώση, το τέλος της σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς μπορεί να έχει κάποια σχέση με αυτό. Με τους περισσότερους φοιτητές να βρίσκονται σε καλοκαιρινές διακοπές, εικάζεται ότι πολλοί νέοι ενήλικες δεν χρησιμοποιούν το ChatGPT για να γράψουν τις εργασίες τους. Ένας άλλος λόγος θα μπορούσε να είναι ότι εταιρείες απαγορεύουν στους υπαλλήλους να χρησιμοποιούν chatbots AI λόγω φόβου μιας πιθανής διαρροής δεδομένων.
Διαβάστε επίσης:
Νέο Portable Theatre System από τη Sony – Καθηλωτικός χωρικός ήχος σε κάθε δωμάτιο