H Google έχει γίνει το τελευταίο διάστημα περισσότερο “επιθετική” όσον αφορά την προώθηση “καλών” εφαρμογών Android στο Play Store, υποβαθμίζοντας τις “κακές” στην κατάταξη αναζήτησης. Ο τελευταίος τρόπος με τον οποίο συμβαίνει αυτό είναι “ενσωματώνοντας η εταιρεία σήματα ποιότητας εφαρμογών στους αλγόριθμους κατάταξης”.
Αυτό σημαίνει ότι αν κοιτάξετε στα top app rankings ή αναζητήσετε μία εφαρμογή, είναι λιγότερο πιθανό να βρείτε στην κορυφή μία με ιστορικό “κρασαρίσματος” ή πολλές χαμηλές αξιολογήσεις από τους χρήστες.
Η Google αναφέρει ότι εξετάζει την απόδοση, το ενδιαφέρον των χρηστών και τις αξιολογήσεις τους, ώστε να δημιουργήσει αυτά τα “σήματα ποιότητας” που επηρεάζουν την κατάταξη μίας εφαρμογής.
Πρόκειται για κομμάτι μίας πιο γενικευμένης προσπάθειας που φαίνεται να κάνει η Google για την προώθηση εφαρμογών Android υψηλής ποιότητας. Νωρίτερα αυτό το μήνα, για παράδειγμα, ανακοίνωσε ότι χρησιμοποιεί τη μηχανική μάθηση για να εντοπίσει εφαρμογές που “συμπεριφέρονται άσχημα” – π.χ. ζητώντας περισσότερες άδειες από ό,τι θα έπρεπε. Έχει επίσης δημιουργήσει ένα εντελώς νέο πρόγραμμα που ονομάζεται “Android Excellence” για να καθαρίσει εφαρμογές που η εταιρεία θεωρεί καλές.
Συνολικά, ένα μείγμα machine learning και μικρής ανθρώπινης επιμέλειας κρίνουν τις εφαρμογές που οι προγραμματιστές υποβάλλουν στο κατάστημα. Με αυτό τον τρόπο, η Google προσπαθεί να αντιμετωπίσει την έως τώρα επικρατούσα άποψη (που μπορεί να είναι και μία πραγματικότητα) ότι το Android έχει πιο χαμηλής ποιότητας εφαρμογές από το iOS, χρησιμοποιώντας AI, ενώ βέβαια παράλληλα ενθαρρύνει τους προγραμματιστές να δημιουργούν εφαρμογές που θα κρασάρουν λιγότερο…