17 C
Athens
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024
More

    Η μάστιγα των κυβερνοεπιθέσεων σε διαχειριστές σελίδων Facebook και Instagram: οι τρόποι αντιμετώπισης της

    Σπείρα επιτήδειων εκμεταλλευόμενοι την άγνοια χρήσης επαγγελματικών προγραμμάτων για τη διαχείριση σελίδων Instagram και Facebook, αποκτούν «τεχνηέντως» πρόσβαση στους επαγγελματικούς λογαριασμούς των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης και κυρίως στις επαγγελματικές σελίδες Facebook και Instagram, λαμβάνοντας αυτομάτως πρόσβαση στις πιστωτικές κάρτες που χρησιμοποιούνται για αγορά διαφημίσεων στις συγκεκριμένες πλατφόρμες, καταφέρνοντας έτσι να αποσπάσουν σοβαρά χρηματικά ποσά.

    Πέραν τούτου, ένα άλλο σοβαρό πρόβλημα που δημιουργείται στις επιχειρήσεις είναι η παράλυση των λογαριασμών Facebook και Instagram και των διαφημιστικών τους λογαριασμών αφού η χρήση που γίνεται από τους επιτήδειους είναι εναντίων των όρων της Meta. Σαν αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις χάνουν την επένδυση που έκαναν τα τελευταία χρόνια αφού δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης για να προωθήσουν τις δραστηριότητες τους.

    Οι κακόβουλες πρακτικές που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι

    Ο τρόπος με τον οποίο καταφέρνουν να πάρουν πρόσβαση είναι με ένα απλό μήνυμα στο Facebook ή Instagram που έχει απειλητικό χαρακτήρα και προειδοποιεί τον εκάστοτε διαχειριστή να επιβεβαιώσει τα στοιχεία του για να μην διαγραφεί η σελίδα Facebook ή Instagram.

    Στην προσπάθεια να προστατέψουν την διαδικτυακή παρουσία του οργανισμού οι διαχειριστές ακολουθούν τις οδηγίες με αποτέλεσμα να δίνουν τα στοιχεία πρόσβασης σε λάθος χέρια.

    Σημειωστε οτι ο μόνος τρόπος που επικοινωνεί η Meta με τους χρήστες για τέτοιες περιπτώσεις είναι μέσω email. Ακόμη και με αυτό το τρόπο πρέπει να είμαστε προσεκτικοί γιατί επιτήδειοι αποστέλλουν email με τον ίδιο στόχο απόσπασεις στοιχείων για πρόσβαση στις πιστωτικές κάρτες. Σε κάθε περίπτωση κοιτάζουμε προσεκτικά τη διεύθυνση του αποστολέα για επιβεβαίωση της εγκυρότητας του email.

    Όπως χαρακτηριστικά μας ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Socialway, κ. Ορέστης Μιχαήλ, «πολύ συχνά οι διαχειριστές δεν ασχολούνται με το προσωπικό τους προφίλ στο Facebook, παρά μόνο με την επαγγελματική σελίδα και το Instagram χωρίς ωστόσο να γνωρίζουν ότι είναι μέσα από το προσωπικό προφίλ που γίνεται η είσοδος για την διαχείριση των επαγγελματικών σελίδων και διαφημιστικών λογαριασμών».

    Τρόποι αντιμετώπισης του φαινομένου

    «Σε καμία περίπτωση το Facebook δεν θα ζητήσει τους κωδικούς πρόσβασης και σε καμία περίπτωση δεν τα δίνουμε σε κάποιο άγνωστο», επισημαίνει ο κ Μιχαήλ, «ούτε σε κάποιο γνωστό δεν δίνουμε τους πραγματικούς κωδικούς πρόσβασης», συνεχίζει. «Ο τρόπος για να προστατεύσουμε την παρουσία μας στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης είναι με την ορθή χρήση των προγραμμάτων που μας παρέχονται και συγκεκριμένα το Business Manager που είναι το εργαλείο επαγγελματικής διαχείρισης Facebook, Instagram, what’s app, διαχειριστών, διαφημιστικών λογαριασμών και όλη την άλλη πληθώρα εργαλείων που μας προσφέρει η Meta για να οργανώσουμε το μάρκετινγκ σε Facebook  και Instagram».

    Σε περίπτωση που έχετε ήδη πέσει θύμα κακοβουλης ενέργειας και εχει κλειδωθεί το Facebook ή το Instagram πρέπει να προχωρήσετε άμεσα με εμπεριστατωμένη επιστολή στην Meta που επεξηγεί λεπτομερώς τα γεγονότα η οποία θα συνοδεύεται από έγγραφα που αποδεικνύουν τα αληθινή γεγονότα.

    Μπορείτε να βρείτε την πλήρη λίστα των εργαλείων στο www.orestimethod.com και να τα προετοιμάσετε πριν την επικοινωνία σας με τη Meta.

    «Έχουμε βοηθήσει δεκάδες επιχειρήσεις να απεμπλακούν από τέτοιες κακόβουλες ενέργειες», αναφέρει καταληκτικά ο κ Μιχαήλ. «Το πιο σημαντικό όμως είναι να είναι ορθά οργανωμένα τα προγράμματα διαχείρισης και να γίνει σωστή επικοινωνία με τη Meta», επισημαίνει ο κ Μιχαήλ.

    Διαβάστε επίσης: OReSTi method: Η νέα καινοτόμος μέθοδος στρατηγικής προσέγγισης του μάρκετινγκ στα Social Media

    Πέτρος Κυπραίος
    Πέτρος Κυπραίος
    Tech expert και true gamer στην καρδιά, ο Πέτρος Κυπραίος ξεκίνησε να ασχολείται ως συντάκτης σε κορυφαία περιοδικά του Ειδικού Τύπου πάνω στα video games και στην τεχνολογία, ενώ διετέλεσε επίσης και υπεύθυνος τμήματος παιδικών περιοδικών. Από τη θέση του editorial director το focus του είναι οτιδήποτε digital, όμως του αρέσει να ρίχνει και μια ματιά και στο… lifestyle!

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles