Για πρώτη φορά, η Skoda κατασκευάζει ένα SUV. Και το αποκαλεί Yeti. Η εξέλιξη των αυτοκινήτων εκτός δρόμου βρίσκει εδώ την πιο ώριμη μορφή της. Και αυτό, όπως και να το κάνουμε, μας αρέσει. Κρίση είπες; Οδήγησέ το και μετά έλα να μας πεις.
Στην εποχή που το μέγεθος πηγαίνει χέρι-χέρι με την κρίση -αυξητικά- η Skoda αντιστέκεται κατασκευάζοντας ένα μικρό SUV με μήκος όσο ένα Golf – στου οποίου το πάτωμα παρεμπιπτόντως βασίζεται. Το αποτέλεσμα: μικρό μέγεθος, μεγάλο ύψος και όμως εντυπωσιακοί χώροι. Χωρίς εξειδικευμένες επιλογές αλλά με δοκιμασμένα τεχνικά το Yeti διαθέτει χαρακτήρα crossover πόλης με δυνατότητες off-road. Δεν ξέρουμε αν εντυπωσιάζει, το σίγουρο όμως είναι ότι ξεχωρίζει. Απόδειξη οι αντιδράσεις σας – το Yeti συγκεντρώνει όπου και αν βρεθεί επιφωνήματα θαυμασμού. Τα άβαφα πλαστικά και οι προβολείς, κομμάτι της σχεδίασης του εμπρός μέρους, τονίζουν τις δυναμικές γραμμές και προσθέτουν τη δόση αγριάδας που κάθε αυθεντικό όχημα εκτός δρόμου οφείλει να έχει.
Σημασία δεν έχει η αρχική πηγή έμπνευσης των σχεδιαστών – αυτό που μετράει είναι ότι κατάφεραν να κρύψουν τον όγκο του, την ίδια στιγμή που στο εσωτερικό επικρατεί αίσθηση ευρυχωρίας και ικανοποίησης. Δεν ξέρουμε σε ποιο στρατόπεδο ανήκεις, όμως σίγουρα θα εκτιμήσεις την ψηλή θέση οδήγησης, που δίνει άπλετη περιμετρική ορατότητα και διευκολύνει την οδήγηση στην καθημερινή τριβή με το περιβάλλον της πόλης – εκεί που κάθε SUV περνάει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Τα καλά συνεχίζονται. Με το μοτέρ των 1,8 λίτρων και τα 160 άλογα (turbo γαρ) το Yeti μπορεί άνετα να παίξει το ρόλο του εναλλακτικού GTi. Σημείωσε: 0-100 από στάση σε μόλις 8,4 δεύτερα, τελική 200 χλμ. Και αν -μέρες που είναι- το τεκμήριο σού πέφτει βαρύ δοκίμασε την έκδοση των 1200 κυβικών με τα 105 άλογα και τα 18 κιλά ροπής – μα φυσικά με turbo και αυτό. Και OK, το 6άρι κιβώτιο μπορεί να μην είναι τόσο συνεργάσιμο, όμως στο τέλος της ημέρας θα το εκτιμήσεις για την αίσθηση και τις καλές προθέσεις του. Αυτό που θα ερωτευτείς σίγουρα πάντως στο Skoda είναι η ανάρτησή του. Κρατάει εντυπωσιακά και περιορίζει τις κλίσεις, την ίδια στιγμή που ισοπεδώνει την ελληνική εργολαβία – το αυτοκίνητο αυτό σχεδιάστηκε ειδικά για τη χώρα μας. Το Haldex 4ης γενιάς κάνει εκπληκτική δουλειά και εσύ μένεις με μια αίσθηση ότι το πράγμα σχεδιάστηκε να στρίβει ένα κομμάτι που στο 99% των περιπτώσεων δε θα προβληματίσει ή, για να το θέσουμε διαφορετικά, δε θα σε φέρει ποτέ σε δύσκολη θέση. Το Yeti δεν είναι απλά ένα ακόμη SUV. Έχει χαρακτήρα, άποψη, καλή ποιότητα κατασκευής, κορυφαίο value for money, αψεγάδιαστη οδική συμπεριφορά και ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Well done boys.