17.4 C
Athens
Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024
More

    Τον Απρίλιο στους δρόμους τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία

    Μέχρι τα τέλη του Απριλίου του 2024 θα βρίσκονται στους δρόμους Αθήνας και Θεσσαλονίκης τα πρώτα 250 αμιγώς ηλεκτρικά λεωφορεία που θα προστεθούν στους στόλους των ΟΣΥ και ΟΑΣΘ, σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

    Η ηγεσία του Υπουργείου χαρακτήρισε “δύσκολη άσκηση” την προσθήκη και λειτουργία των λεωφορείων αυτών, αλλά και των σταθμών φόρτισης σε επιλεγμένα αμαξοστάσια. Ωστόσο, τόνισε οτι υπάρχει αυστηρό χρονοδιάγραμμα ώστε μέχρι τον Απρίλιο να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία και μέχρι στιγμής αυτό τηρείται.

    Υπενθυμίζουμε οτι τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία θα προμηθεύσει η κινέζικη YUTONG, καθώς επικράτησε στον διαγωνισμό που “έτρεξε” την τελευταία διετία και η σχετική σύμβαση υπεγράφη στις αρχές Οκτωβρίου. Τα λεωφορεία είναι μήκους 12m και ελάχιστης πραγματικής αυτονομίας 180 Km. Στη σύμβαση προβλέπεται επίσης η προμήθεια 7 κινητών μονάδων με σύστημα συσσωρευτή και ταχυφορτιστή, οι οποίες θα μπορούν να επαναφορτίζουν τα λεωφορεία, ακόμα κι αν βρίσκονται στους δρόμους, αν χρειαστεί, αλλά και συντήρηση των οχημάτων για ένα (1) έτος.

    Τα νέα λεωφορεία θα αντικαταστήσουν ορισμένα από τα παλαιότερα της ΟΣΥ

    Το 5ο σκέλος του διαγωνισμού, το οποίο αφορούσε τα αμιγώς ηλεκτρικά λεωφορεία, χρειάστηκε να ξεπεράσει αρκετά εμπόδια ώστε να ολοκληρωθεί, όπως θα διαπιστώσετε και στη μικρή “ανασκόπηση” που επιχειρήσαμε πρόσφατα. Εκτός αυτού, όμως, εκκρεμεί η ολοκλήρωση και του σκέλους που αφορά άλλα 400 λεωφορεία μικρότερων προδιαγραφών (100 ηλεκτρικά με αυτονομία 135Km και 300 CNG). Επιπλέον, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024 θα ξεκινήσει το σκέλος για τα υπόλοιπα 650 λεωφορεία, τα οποία θα συμπληρώσουν το σύνολο των 1.300 νέων οχημάτων που προβλέπει ο διαγωνισμός. Ο προϋπολογισμός εκεί εκτιμάται περί τα €400 εκ. και το μίγμα των οχημάτων δεν έχει αποσαφηνιστεί ακόμη (είδος καυσίμου κ.λπ.).

    Τέλος, αξίζει να σημειωθεί οτι τα νέα λεωφορεία ουσιαστικά θα αντικαταστήσουν παλαιότερα και ρυπογόνα οχήματα των στόλων αστικών συγκοινωνιών, τα οποία μετρούν σχεδόν 3 δεκαετίες ζωής (ορισμένα είναι προδιαγραφών Euro 1) και αυξάνουν σημαντικά τον μέσο όρο ηλικίας των στόλων, ενώ δυσχεραίνουν και το έργο συντήρησης και επισκευών. Για την ΟΣΥ συγκεκριμένα εκτιμάται οτι αυτή τη στιγμή είναι λειτουργικά περίπου 1.100 από τα 1.500 θερμικά λεωφορεία του (μαζί με τα CNG), σχεδόν τα 2/3 του στόλου.

    Δημήτρης Σκιάννης
    Δημήτρης Σκιάννης
    Ο Δημήτρης Σκιάννης είναι δημοσιογράφος/συντάκτης και φανατικός οπαδός της τεχνολογίας από μικρή ηλικία, καταπιανόμενος με οποιαδήποτε συσκευή/εξάρτημα/gadget έπεφτε και πέφτει στα χέρια του. Τον υπόλοιπο χρόνο απλώς γράφει μανιωδώς για όλα τα παραπάνω, αδημονώντας για το τι μας επιφυλάσσει μελλοντικά η επιστήμη και απολαμβάνοντας την καθημερινή παρακολούθηση των εξελίξεων.

    Related Articles

    1 ΣΧΟΛΙΟ

    1. Επιτέλους ανακαλύψαμε τα.λεωφορεια χωρίς ρύπους.
      Βασικό λάθος όμως της αγοράς:
      1. Αρκετά μικρή αυτονομία.
      2. Αγορά συντήρησης μόνο 1 έτος (τρελό απλά) έπρεπε τουλάχιστον 7-10χρονια.
      3. Υποχρέωση συμπαραγωγής…..1.300 αγοράζουμε και χρειαζόμαστε σε βάθος χρόνου αλλά τόσα.
      ΥΓ. Δεν υπήρχαν εταιρείες πιο σημαντικές πχ Ευρωπαϊκές να αγοράσουμε ….πιο ποιοτικά προϊόντα & πιο εύκολες στην αγορά ανταλλακτικών.

    τα σχόλια είναι κλειδωμένα.

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles