15.3 C
Athens
Παρασκευή, 6 Δεκεμβρίου, 2024
More

    Τα mobile apps κατακτούν τον πλανήτη

    Τα apps ξεκίνησαν σαν μικρές, βοηθητικές εφαρμογές και μέσα σε λίγα χρόνια έφτασαν να αποτελούν ολοκληρωμένο software που δεν έχει σχεδόν τίποτα να ζηλέψει από το αντίστοιχο για τις desktop πλατφόρμες. Με τη χρήση των smartphones και tablets να διευρύνεται όλο και περισσότερο, αυξάνονται ταχύτατα και οι χρήστες των apps, αλλά και η διαθέσιμη γκάμα τους. Οι αριθμοί και οι στατιστικές αποκαλύπτουν την αλήθεια στο παρακάτω infographic.

    mobileapps2

    Από τις 6,8 δισεκατομμύρια τηλεφωνικές συνδέσεις παγκοσμίως, το 1,2 δισ χρησιμοποιούν mobile apps. Ακόμα πιό εντυπωσιακό είναι το νούμερο που προβλέπεται για το 2017, αφού θα αγγίζει τα 4,4 δις χρήστες, που θα αντιστοιχεί σε πάνω από το 50% των χρηστών κινητών συνολικά!

    Αξίζει να σταθούμε λίγο και στην αναλογία των δωρεάν προς επί πληρωμή apps. Το ποσοστό των δωρεάν εφαρμογών για κινητά αγγίζει το 89%, δηλαδή μόλις 1 στα 10 apps αγοράζεται από τους χρήστες. Ωστόσο, σε αντίθεση με το τι θα περίμενε κανείς, το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί περαιτέρω μέχρι το 2016, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, φθάνοντας το 93%! Μέσα στην ίδια χρονική περίοδο, τα συνολικά app downloads θα αυξηθούν σχεδόν κατά 700%, ξεπερνώντας τα 300 δισεκατομμύρια, από 45,6 που είναι σήμερα. Αυτό το trend δείχνει χαρακτηριστικά πως η μεγάλη “έκρηξη” των mobile apps μόλις τώρα ξεκινάει και έχουμε πολλά να δούμε ακόμη…

    mobileapps1

    Κυριάρχη πλατφόρμα δεν είναι άλλη από το Android της Google, που κατέχει το 76% της αγοράς των mobile apps, μην αφήνοντας πολλά περιθώρια στην, άλλοτε κυρίαρχη, Apple (18%). Μακρινός τρίτος η Microsoft και τα Windows Phone apps με μόλις 3% της αγοράς, στα ίδια επίπεδα με την BlackBerry. Η πορεία του WP μέχρι στιγμής μας θυμίζει αυτή του Bing, καθώς καταβάλλονται τεράστιες προσπάθειες για να αποκτήσει μια αρκετά μεγάλη βάση χρηστών, αλλά θα αργήσει να το καταφέρει.

    Ωστόσο, στο πεδίο των tablet apps, η Apple παίρνει τα ηνία και μάλιστα με μεγάλη διαφορά. Τα iPads κυριαρχούν και έτσι 3 στα 4 tablet apps κατεβαίνουν από το app store, ενώ 2 στα 10 από το Google Play για λογαριασμό των Android συσκευών. Με 2% ακολουθούν τα Windows apps και οι εφαρμογές της Amazon για τα δικά της tablets (Kindle). Αυτή η ασυμφωνία ποσοστών μεταξύ smartphone και tablet apps σκιαγραφεί τις προτιμήσεις των χρηστών που προτιμούν εμφανώς το iPad από τα Android tablets, παρά τις περισσότερες δυνατότητες που έχουν τα δεύτερα. Ίσως επειδή τα tablets χρησιμοποιούνται σαν “δεύτερες” συσκευές, σε αντίθεση με τα smartphones που είναι πολύ σημαντικά στην καθημερινή ζωή ενός χρήστη.

    mobileapps3

    Σύμφωνα με το τελευταίο διάγραμμα, αυτό της ετήσιας ποσοστιαίας μεταβολής στις πωλήσεις apps, θα είναι αύξουσα για πολλά χρόνια ακόμα, καθώς το peak δεν θα έρθει πιθανότατα πριν το 2020. Μέχρι τότε, τα mobile apps θα έχουν κατακτήσει τον κόσμο, θα έχουν εξαπλωθεί σε όλες τις πλατφόρμες και σε όλα τα είδη υπολογιστών και θα αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της καθημερινότητάς μας. Με την πλειοψηφία τους να διατίθεται δωρεάν, χωρίς τάση να αλλάξει αυτό, μόλις λίγες, επαγγελματικές και “full” εφαρμογές θα πωλούνται, αν και το υπάρχον μοντέλο δείχνει προτίμηση στην ύπαρξη δύο εκδόσεων για κάθε app, ενός free (αλλά όχι απαραίτητα trial) και ενός επί πληρωμή. Η αγορά των apps θα φτάσει σε δυσθεώρητα επίπεδα από οικονομικής άποψης μέσα στα επόμενα χρόνια και έτσι αξίζει να την παρακολουθούμε στενά.

    Δημήτρης Σκιάννης
    Δημήτρης Σκιάννης
    Ο Δημήτρης Σκιάννης είναι δημοσιογράφος/συντάκτης και φανατικός οπαδός της τεχνολογίας από μικρή ηλικία, καταπιανόμενος με οποιαδήποτε συσκευή/εξάρτημα/gadget έπεφτε και πέφτει στα χέρια του. Τον υπόλοιπο χρόνο απλώς γράφει μανιωδώς για όλα τα παραπάνω, αδημονώντας για το τι μας επιφυλάσσει μελλοντικά η επιστήμη και απολαμβάνοντας την καθημερινή παρακολούθηση των εξελίξεων.

    Related Articles

    1 ΣΧΟΛΙΟ

    τα σχόλια είναι κλειδωμένα.

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    15,000ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles