23.5 C
Athens
Τρίτη, 7 Μαΐου, 2024
More

    NetU Consultants: ανέλαβε το Έργο της ψηφιοποίησης του Τμήματος Εφόρου Εταιρειών αξίας 14 εκατ. ευρώ

    Υπογράφηκε η Σύμβαση για την ανάπτυξη και εγκατάσταση της νέας ψηφιακής Πλατφόρμας Διαχείρισης Μητρώων, ανάμεσα στο Τμήμα Υπηρεσιών Πληροφορικής και στην ανάδοχο εταιρεία NetU Consultants. Πρόκειται για ένα νέο έργο προϋπολογισμού €14 εκατ. ευρώ, που αφορά την πλήρη ψηφιοποίηση του Τμήματος Εφόρου Εταιρειών και Διανοητικής Ιδιοκτησίας. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 1ο εξάμηνο του 2025.

    Τη σύμβαση υπέγραψαν η Διευθύντρια του Τμήματος Υπηρεσιών Πληροφορικής κα Ανδριάνα Αχιλλέως και εκ μέρους της αναδόχου εταιρείαςο Γενικός Διευθυντής της NetU Consultants Δημήτρης Νησιώτης, παρουσία της Υπουργού Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας κας Νατάσας Πηλείδου και του Υφυπουργού Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής κ. Κυριάκου Κόκκινου.

    Όπως ανέφερε σε δηλώσεις της η Υπουργός το έργο τεχνολογικής αναβάθμισης του ΤΕΕΔΙ είναι στρατηγικής σημασίας για το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, καθώς θα συμβάλει καθοριστικά στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Κύπρου ως κέντρο παροχής υψηλής ποιότητας υπηρεσιών για εταιρείες και άλλα νομικά πρόσωπα. «Αυτό επιτυγχάνεται», εξήγησε, «μέσα από τη δημιουργία μίας αποτελεσματικής, γρήγορης και σύγχρονης υπηρεσίας που θα βασίζεται πάνω σε νέες απλοποιημένες διαδικασίες και θα υποστηρίζεται από σύγχρονα πληροφοριακά συστήματα, που θα εξυπηρετούν υφιστάμενες και μελλοντικές ανάγκες του Τμήματος».

    Με την ολοκλήρωση του πληροφοριακού συστήματος σε 30 μήνες θα παρέχεται πλήρης ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των αιτήσεων χωρίς φυσική παρουσία και χωρίς την ανάγκη καταχώρισης εγγράφων σε όποιο στάδιο της διαδικασίας.

    Από την πλευρά του ο Υφυπουργός κ. Κόκκινος ανέφερε πως «σήμερα εγκαινιάζουμε μία ακόμη καινοτόμο λύση ψηφιακού μετασχηματισμού, μέρος μίας ευρύτερης προσπάθειας καθολικού εκσυγχρονισμού του κράτους, η οποία θέτει στο επίκεντρο την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και εστιάζει στο τρίπτυχο ταχύτητα-ασφάλεια-αποτελεσματικότητα. Ο εκσυγχρονισμός του Τμήματος Εφόρου Εταιρειών και Διανοητικής Ιδιοκτησίας, αλλά και άλλων καίριων κρατικών υπηρεσιών», πρόσθεσε ο Υφυπουργός, «αναμένεται να συμβάλει καταλυτικά στην άνθηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, αλλά και στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων και εταιρειών, θέτοντας τα θεμέλια για μία πιο ισχυρή οικονομία. Μία οικονομία που παράγει προϊόντα και υπηρεσίες με υψηλή προστιθέμενη αξία, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας, και ενισχύει τη θέση της χώρας στον παγκόσμιο επενδυτικό χάρτη».

    Η πορεία μεταρρύθμισης του ΤΕΕΔΙ

    Προαπαιτούμενο για την πλήρη μετάβαση του ΤΕΕΔΙ σε ένα ψηφιακό περιβάλλον ήταν η προώθηση σημαντικών μεταρρυθμίσεων από την Ομάδα Έργου του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, η οποία διορίστηκε μετά από απόφαση Υπουργικού Συμβουλίου το 2014. Μεταξύ των μεταρρυθμίσεων που έχουν ολοκληρωθεί περιλαμβάνεται ο ανασχεδιασμός της επιχειρησιακής λειτουργίας του Τμήματος, η ενδυνάμωση και ο εξορθολογισμός του νομοθετικού πλαισίου, η επικαιροποίηση των Μητρώων και η αναδιάρθρωση της οργανωτικής δομής Τμήματος. Συγκεκριμένα:

    –               Ολοκληρώθηκε ο ανασχεδιασμός 100 διαδικασιών του Τμήματος με στόχο την αύξηση της αποδοτικότητας του προσωπικού και τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του κοινού. Στην εργασία αυτή βασίστηκαν οι λειτουργικές και τεχνικές απαιτήσεις του νέου συστήματος για το οποίο υπογράφηκε σήμερα η σύμβαση.

    –               Ολοκληρώθηκε η ψηφιοποίηση του Μητρώου Εταιρειών με τη σάρωση 16 εκατ. σελίδων από τους φακέλους 295 χιλιάδων εταιρειών, εμπορικών επωνυμιών και Συνεταιρισμών.

    –               Στο πλαίσιο της απλοποίησης όλων των θεσμοθετημένων εντύπων του Κλάδου Εταιρειών ανασχεδιάστηκαν 81 έντυπα. Η μείωση του αριθμού εντύπων λόγω ενοποίησης φτάνει το 67% για τις ημεδαπές εταιρείες, το 65% για τις αλλοδαπές εταιρείες και το 40% όσον αφορά στα έντυπα μεταφοράς έδρας.

    –               Εντός των ετών 2020-2021 τέθηκαν σε εφαρμογή τα πρώτα έντυπα για τα οποία προηγήθηκε, εν μέσω πανδημίας, εκπαίδευση του προσωπικού και επιχειρηματικού κοινού. 1500 επαγγελματίες (δικηγόροι, λογιστές και πάροχοι υπηρεσιών), συμμετείχαν στα διαδικτυακά σεμινάρια που διοργάνωσε η Ομάδα Έργου.

    –               Την ίδια περίοδο δημιουργήθηκαν νέες ιστοσελίδες που παρέχουν βήμα προς βήμα καθοδήγηση προς τους χρήστες.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    14,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles